Az elektrobike-online.com a KTM 2013-as elektromos kerékpár fejlesztési terveiről számol be.
A KTM eddig a Panasonic és a Bosch középmotoros hajtását használta az elektromos bringáinál, a sportos verziókat viszont minden esetben a BionX hátsó kerék hajtású rendszerével szerelte.
A cikkben a KTM főnökasszonya azt mondta, hogy nincs a piacon megfelelő megoldás a sportos ebike-ok számára, ezért fogtak össze a Panasonic-kal és fejlesztették ki ezt a hátsó kerék hajtást. Ez azért egy rendes gyomros a kanadai BionX-nak… Számos reklamációs történetet dobott fel a szaksajtó korábban, de ez az első nyilatkozat, ami alátámasztja, hogy az átépítő készletek Mercedese nem minden esetben vizsgázott jól….
Az új motor kisebb térfogatú, mert az elektronikát kitették az akksi mellé, így a melegedés miatt nem kell elektromos meghibásodással számolnunk. A csúcsnyomaték 40Nm, az akksi pedig 412Wh-ás, ami jó 20%-kal nagyobb hatótávolságot tesz majd lehetővé, mint a mostani verzió. Természetesen a motor képes fékezés esetén generátor üzemmódba kapcsolni és tölteni az akkumulátort.
A lap munkatársai tesztelték az új elektromos bringa prototípusát és a motort nagyon erősnek találták. Különösen a hátsó kerék kisebb súlya és a hajtás dinamizmusa tetszett nekik.
A Lycan-on kívül az összes sportos elektromos monti meg fogja kapni az új hajtást, amit a termék nevében szereplő „P” betű fog majd jelölni.
Forrás: elektrobike-online.com