A múlt héten a müncheni ISPO kiállításon már kendőzetlenül jelentek meg a Bosch új rendszerei. Összeszedtük, hogy milyen változásokra készülhetünk.
Classic+ rendszer
A 2013-as szezonban megismert Bosch elektromos kerékpár rendszerek (pedelec 25 km/h és s-pedelec 45 km/h ) változatlanul a piacon maradnak. A gyártók közül a BH-ról tudjuk, hogy ők a jól bevált verziónál maradnak.
2014-es új rendszerek
A Bosch a következő szezonra két újabb motorrendszert dob piacra. A rendszerekben közös változások:
– új, kompaktabb középmotor, mely erősebb, mint az eddigi, és a Haibike-nál megismert módon elfordított pozíciójú, így kisebb az esélye, hogy a motor miatt fennakadnánk a terepen
– kisebb fogszámú hajtómű fogaskerék, aminek alkalmazásával állítólag csendesebb lesz a hajtás, és kisebb lesz az esélye, hogy terepen a lánc leugorjon a lánckerékről
– új szenzorrendszer, mely felismeri a váltást és elveszi a motor nyomatékát. Ez gyorsabb is lesz, mert eddigi 1/100 másodperces adatfeldologozás helyett 1/1000 másodpercenként értékeli az érzékelők adatait, így sokkal egyenletesebb lesz a motor járása.
– új 300Wh és 400Wh-ás akkumulátorok, melyeket már a kerékpárban is tölthetünk
– ennek megfelelően új töltő, mely kevesebb, mint 800 grammot nyom.
Sportos kerékpároknak: Performance Line
Az új rendszer pedelec és s-pedelec verzióban is elérhető lesz. Elsősorban az elektromos montikba fogják ezeket építeni.
Ahogy a képen látható, a kijelző színét is a motoréhoz igazították. A teljesítmény a váltótól függ; a láncváltóval elérhető legnagyobb nyomaték 60 Nm, ami másfélszerese a mostani rendszernek. A legnagyobb akksival 160 km-es hatótávot ígérnek.
Kényelmeseknek: Active Line
Ezt a motort a szabadidejükben túrázóknak ajánlják. A csúcsnyomaték 48 Nm, ami 20%-kal magasabb a mostani rendszernél. A rendszer akár kontrafékkel is elérhető. A hatótávolság ideális esetben 180 km.
Pár fotó az akkumulátorokról és a töltőről és egy kerékpárról:
Az első tesztek
A pedelec-biker.de kollégái már ki is próbálták a Bosch új rendszerét a müncheni kiállításon. Íme egy rövid videó a kerékpárról:
Az eradhafen.de munkatársai is mentek az új motorokkal. Véleményük: „Nincs újabb szenzáció, ez a szolid továbbfejlesztés a motor méretének és megjelenésének szempontjából. A menettulajdonságok és a motor zaja nem változott számottevően.”
Amint több információnk lesz, frissíteni fogjuk a bejegyzésünket. Addig is kérlek oszd meg az ebike szerető barátaiddal a posztunkat! 🙂
Forrás: elektrobike-online.com