2011 óta járunk a Bosch által szervezett műszaki oktatásokra, de eddig még nem unatkoztunk! Most sem volt ez így…
Markus Schleszies, a Bosch szakértője mindent megtett, hogy sikeresen felkészüljünk a 2015-ös szezonra. A tréningen jó volt látni az térség németajkú kereskedőinek elhivatottságát és érdeklődését. Hiába, tőlünk nyugatabbra ez az üzletág nagyon komolyan fut, az egyes boltok volumene akkora, mint a teljes magyar piac mérete. 🙂
De vágjunk bele az újdonságokba! A korábbi cikkeinket érdemes itt és itt áttanulmányozni, mert csak az új információkat találod meg ebben a bejegyzésben.
Kijelzők
Természetesen a tréningünk sztárja a Bosch Nyon kijelzője volt. Szükség is volt erre, mert szerintünk ez egy szenzációs termék. Akinek okostelefonja van, és egy kicsit is kütyümániás, azoknak ez a cucc egy „must have” dolog lesz. Előljáróban annyit, hogy Nyonnal felszerelt kerékpárt csak Bosch szakkereskedődől vásárolj (keresd a 2015-ös „Bosch Zertifikat”-ot az üzlet falán), mert a szekér kicsit elkerülte a lovakat, és a kerékpárgyártók egy része még egy régebbi szoftverrel szállítja a kijelzőt, amit frissíteni kell a használat előtt. Ezt csak egy Bosch ebike szaküzlet tudja megtenni. A Nyon kijelzőkhöz még pár apróság: a iOS szoftver csak valamikor december vége felé érkezik. Az országon belüli navigáció 4.000 Ft, az európai licensz 7.000 Ft lesz (a térképek letöltése továbbra is ingyenes!). A motor teljesítményét a mobilodról vezérelheted, a funkció bekapcsolásához 1.400 Ft-ot kell a Google Play áruházban otthagynod.
A kijelzőhöz egy jó és egy rossz hír: nyárig utólagosan még biztosan nem rendelheted meg a Nyon kijelződet, mert akkora a kereslet, hogy csak az új kerékpárokhoz tudják a megfelelő gyártási kapacitást biztosítani. A jó hír viszont, hogy mind az Active, mind a Performance Line rendszerhez csatlakoztatható lesz! 🙂
Az Intuvia kijelző is új szoftvert kapott. A funkciók között megtaláljuk a váltás szükségességére figyelmeztető nyilacskákat. Mivel az új motorokat színek alapján már nem tudjuk megkülönböztetni, a kijelző bekapcsolásakor leolvashatod a motor típusát. Ezen felül a szoftververziót is feltüntetik a menüben. A bekapcsoláshoz mostantúl elég, ha rálépünk a pedálra és elindulunk. Az új funkciókat szoftverfrissítéssel a régebbi Intuvia kijelzők is megkaphatják.
Motorok
A legnagyobb meglepetés az Active Line motorokkal kapcsolatban ért bennünket. A Bosch valószínűleg felismerte, hogy a konkurencia gőzerővel liheg a nyakában és jobbnál jobb motorokkal támad, így az Active Line szoftverén tekertek egy kicsit, és a motor erejét 5%-kal megemelték! A szoftvert bármelyik (akár 2014-es) modellre is fel tudjuk tenni, így ha ilyen bringád van, érdemes bejönni hozzánk egy szoftverfrissítésre!
Az egyik 2014-es bemutató kerékpárunk szoftverét lecserélve a Gellért-hegy challenge útvonalán 24 km/h-át mértünk, tehát érezhetően erősebb lett! Mindenkinek javasoljuk a szoftverfrissítést!
Az új Performance Line CX verziót is megcsodálhattuk. A motor súlyát 200 grammal csökkentették, és mivel nagyobb a hasmagasság, össztelós bringákba jobban ajánlható. A műszaki adatai megfelelnek a sima Performance Line motorénak.
A motorok végre tudják azt is kezelni, ha csak egy akksiról táplált lámpát szerelünk fel a bringára; mostantól nem kapunk hibaüzenetet, ha hiányzik a hátsó lámpa.
Váltók
Az új váltókról is szó esett. Új infók:
- az új NuVinci H-Sync csak az Intuvia kijelzőkkel kompatibilis, ezért Nyonnal nem rendelhető
- a Shimano Di2-es váltója továbbra is a favoritunk, hiszen az agyváltók hátrányát (terhelés alatt nehezen válthatunk) teljesen kiküszöböli. Sajnos automata váltós verziót nem terveznek
- a SRAM DD3 nyomatékszenzoros verzióját 2016-ig biztosan nem tervezik. Az agyváltó automatikusan vált a beállított sebességhatároknak megfelelően
Az új váltós kerékpárjaink hamarosan beérkeznek, így kipróbálhatod, hogy érdemes-e ezekre plusz pénzt kiadni.
Akkuk
Az akkumulátoroknál nincs sok változás. Újdonság az új autós töltő és az az adapter, mellyel akár Classic Plus vagy Active/Performance Line akksikat is tölthetünk. Kérdésünkre, hogy mikor jönnek nagyobb méretű akkumulátorok, meglepő választ kaptunk. A Bosch képes nagyobb, akár 800Wh-ás akksikat is készíteni, de ezekhez az akkumulátorokhoz ma még nincs a piacon olyan cellatípus, melynek élettartama felérne a mostani cellákéval. Választhatsz tehát, hogy a konkurenciánál vásárolsz nagyobb hatótávolságú kerékpárokat, de ezzel azt is vállalod, hogy ezek élettartama drasztikusan alacsonyabb, mint a Bosch kerékpároké. És az akksi a legdrágább alkatrész a bringán…
Az akkunál felhívták a figyelmünket, hogy mindig említsük meg a vásárlóinknak, hogy ellenőrizzék az akku rögzítését a kerékpárba berakás után. A zárakat három gyártó szállítja, az egyiknél csak be kell csattintani a helyére, de a másik kettőnél el kell fordítani a zárat, be kell helyezni az akksit, és a végén rá kell fordítani a zárat, majd az egész folyamat végén még enyhén meg is nyomhatjuk az akksit, hogy az bekattanjon a helyére. Egy kis odafigyelés megakadályozza, hogy menet közben elhagyjuk a bringa legdrágább alkatrészét…
Hibakeresés
A Bosch rendszerében azt szeretjük a legjobban, hogy a hibákat nem söprik a szőnyeg alá, hanem elemzik, és a kereskedőiket is kiképzik, hogyan lehet ezeket elhárítani. Természetesen ez is részét képezte a tréningünknek. Azt gondoljuk, hogy nincs olyan hiba, amit ne ismernénk, és ne tudnánk kezelni, így bármilyen problémával fordulhatsz hozzánk! 🙂
Bosch weblap újdonságok
A Bosch közvetlenül is segíti a vásárlóit. A napokban számoltunk be az új hatótávolság kalkulátorról és a virtuális versenyszimulátorról. Az idény legnagyobb durranása minden bizonnyal a Nyon lesz. Ehhez már most is elérhetők a bemutató videók:
Reméljük érdekes volt a cikkünk. Ha kérdésed lenne a Bosch rendszerével kapcsolatban, akkor a hozzászólások között felteheted. Kérlek segítsd a munkánkat egy megosztással! Ezt előre is köszönjük! 🙂