Szeretjük az innovatív megoldásokat, ezt tudjátok rólunk. A mostani próbálkozásokat látva is csak keresgélni tudjuk az állunkat…

noahbike-0

Ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani a kerékpáripar innovációival (hiszen soha nem tudhatjuk, melyik alkatrész kerül majd át a széria elektromos kerékpárokba) rengeteget kell olvasnunk. A héten is több száz cikket nyálaztunk át, és kettőt is találtunk, amelyik szerénykedve is forradalminak mondható. Mindkettő a kerékpár felfüggesztésének hagyományos módját kérdőjelezi meg. (Itt egy nagyon kedvelt korábbi cikkünk, ezt is érdemes megnézni!)

NOAH – minden teleszkópot hátra!

Egy angol mérnöki iroda találmánya a fenti kerékpár. A lényege az, hogy az első teleszkópokat az ülés alá pakolt rugóstaggal helyettesítették ki. A két vázidom meghökkentő mozgásra képes (a videót nézd meg, mert ilyet még nem láttál!):

De hogy miért is jó ez? Állítólag csökken a rugózott tömeg, és rövidebb (tehát olcsóbb) rugóstagokat lehet beszerelni. Az első telóban nincs rugó vagy csillapítási mechanizmus, így egyszerűbb és könnyebb lehet. És (ami az elektromos kerékpároknál is fontos lehet), mivel nem változik a hátsó geometria a hajtómű és a hátsó kerékagy között, jöhetnek a szíjhajtások és az agyváltók. A prototípusban is a NuVinci fokozatmentes váltója található.

Ha többet szeretnél tudni erről a megoldásról, irány a Gizmag cikke.

Flexi bike tanulmány

Ez a bringa még csak rajzasztalon létezik. Bár kevésbé látszik megvalósíthatónak, azért “sosem lehet tudni” alapon ezt is megmutatjuk.

flexi-bike-by-yoon-hoon1

A tervező többféle kerékpárt szeretett volna ötvözni. A középső, nagy zöld bigyónál lehet egy mozdulattal fellazítani a vázat, majd a kívánt helyzetben egyszerűen rögzítheted. Így egy bringán belül tudsz chopperes vagy sportos üléspozíciót felvenni. Elviekben… 😉

A kerékpárról további képeket itt találsz.

flexi-bike-by-yoon-hoon2

Haszontalan vagy érdekes? Írd meg a véleményed a hozzászólások között! 🙂