Ahogy közeledik az Eurobike, egyre több infót kapunk az újdonságokról.

Bosch ebike újdonságok 2016

A változásokat a Bosch weboldalán olvashatod el. Röviden lefordítottuk, mire számíthatsz.

Performance Line CX motor

A motort már tavaly is bemutatták, sőt találkoztunk vele a BH spanyol utunkon is. Ami újdonság: eddig úgy tudtuk, hogy a motor ugyanolyan teljesítményű lesz, mint a “sima” Performance Line, most azonban kiderült, hogy a nyomatékát 60-ról, 75 Nm-re tolták fel, és új jelleggörbét is kapott. A rásegítés mértéke 275%-ról 300%-ra növekedett és már 20 fordulat/perc pedáltempótól rendelkezésre áll ez a nyomaték. Jön egy 14 fogas első lánckerék, mellyel a SRAM 10-42-es 11 sebességes illetve a Shimano 11-42 rendszerével fog tudni jobban együttműködni. Különösen a montisok fognak örülni az új motornak.

Performance Line CX

Powerpack 500 akkumulátor

A pletykák igazak: egy új, nagyobb kapacitású, 500Wh-ás akkumulátor érkezik, mely visszafelé kompatibilis az Active Line és a Performance Line 2014-től gyártott rendszereivel. Az akksi befoglaló méretei ugyanazok, és csupán 10 dekával nehezebb a mostani 400Wh-ás akkunál. A teljes töltési idő 4,5 óra. Ősztől lehet rendelni, és az ára 800 Eur lesz (400 Wh – 650 Eur, 300Wh – 500 Eur).

Bosch_500Wh_akku

Nyon újdonságok

A Bosch különleges kijelzője új szoftvert kap. A már régóta várt funkciók a következők:

  • GPX adatokat tölthetünk fel rá, így az útvonaltervet külső eszközökkel is elkészíthetjük
  • Végre több pontot is megadhatunk az útvonaltervhez: 10 köztes pontot vehetünk fel egy túrához
  • Ha folytatjuk a túrát, választhatunk, hogy a track adatait hozzáfűzze-e az előbbi útvonalhoz vagy újat kezdjen. (Sokat morogtak ezért az ügyfeleink…)
  • Az OSM adatok alapján már offroad navigáció is lehetséges (ha az ösvényt felvették az Open Street Map adatbázisába, akkor azon keresztül is tervez a rendszer utat)
  • Szerviz intervallum beállítás: a kereskedő beállíthatja, mikor javasolja a kerékpár következő szervizelését.
  • POI: a térképen feltüntetik a legközelebbi Bosch kereskedő elérhetőségét, aki segíthet, ha a bringával baj lenne.
  • Új appot vásárolhatunk 5 Eur-ért, mely a domborzat és az akkukapacitás függvényében számolja ki, hogy meddig jutunk el a bringával
  • A hardver is megújul, nagyobb, 8GB-os tárolót kap a kijelző (a mostani 500 MB-os)

Jó hír, hogy ősztől jön a Nyon kijelző átépítő készlet, mely segítségével a meglévő Bosch rendszer kijelzőjét cserélhetjük erre a szuper navis rendszerre. Az ára azonban minket is meglepett, mert sajnos 550 Eur-ót kell kiperkálni, ha ilyet szeretnél… 🙁

Bosch_Nyon

Elektromos váltók

A NuVinci automata váltója megtanul 9 sebességes manuális váltóként is viselkedni, így mi magunk is választhatunk áttételt. A Shimano Di2-es interfésze lesett a Shimano Steps motortól, ugyanis ha megállunk, automatikusan visszaváltja a váltót egy előre meghatározott fokozatba, így könnyebb lesz elindulni. A SRAM DD3-as automata váltóját is kapcsolhatjuk innentől kézzel – csak nekünk tűnik úgy, hogy az automata váltók terén visszafelé lépdelünk? 😉

Ennyit mára a technikai csodáiról. Bővebb információt a Bosch vagy a német ebike-mtb.com oldalán találsz (nekik külön köszönjük a képeket).