Hétfőn szavazott az Európai Parlement az elektromos kerékpárok teljesítményének emeléséről. Sajnos negatívan.
A szavazás egy több, mint fél éves vita végére tett pontot. A tagállamok eltérően szabályozták az elektromos kerékpárok teljesítményi korlátait, de mostantól mindenkinek a korábban már elfogadott 25 km/h végsebesség, és folyamatosan leadott 250W-os teljesítményi korlátot kell átvennie. A „folyamatos”, egy fontos kulcsszó, aki elolvasta az elektromos kerékpár kézikönyvünket, az tudja, miért… 😉
Az Európai Kétkerekű Kereskedők Szövetsége (ETRA) kérte a felülvizsgálatot, mert szerintük a teljesítménykorlát felesleges; csak a 25 km/h-ás végsebességi korlátot kellene fenttartani. A kezdeményezés ezzel megbukott. A kereskedők azzal érveltek, hogy a hegyekben kikapcsolódási céllal vásárolt, illetve a városokban teherszállítási alkalmazott kerékpárok esetében szimplán nem elég a 250W-os teljesítmény.
Kiváncsiak vagyunk az osztrák és a svájci piac termékeire, hiszen ezekben az országokban jelenleg sokkal erősebb gépek futkároznak. És ugyanúgy, a magyar jogalkotókra is várunk, hiszen a KRESZ-ben még mindig a 300W-os határ szerepel…
Egy biztos: innentől minden kerékpár, amiben 250W feletti elektromotor van beépítve, segédmotoros kerékpárnak minősül és a gyártónak költséges bevizsgáláson kell bizonyítania, hogy megfelel az EU szabályoknak.
Mi a véleményed? Jó, hogy van teljesítmény-határ?