A JD német céget a TranzX motorjairól ismerjük. De milyen az új középmotoros hajtásuk?
Miben hoz újdonságot ez a gép? Ez a JD első középmotoros hajtása (igen, mindenki a Bosch után megy :p ), és ezért sokkal jobb a súlyelosztása. A váz kialakításával az akkumulátor a motor fölé került, így egy teljesen kompakt felépítést nyert az egység. Az akksi oldalról vehető ki.
A motor nyomatéka csúcsteljesítménynél akár 70Nm is lehet. Hogy ez ne szaggassa darabokra a láncot, beépítettek még egy szenzort, ami váltásnál elveszi a nyomatékot. Az újdonságok közé tartozik, hogy a motorra 3 fogaskerekes első váltó szerelhető, így 30 sebességes MTB is építhető vele. Ez egyedi a középmotoros meghajtások között.
A rendszert 2012-től dobják a piacra, és már most díjat kapott az innovatív megoldások alkalmazásáért!
Egy rövid német nyelvű videó az Eurobike kiállításról, ahol a Tranx szakértője a rendszer előnyeiről beszél.
Forrás: ebikenews.de