Közeledik a 2017-es modellév, így egyre több információt kapunk az új kerékpárokról.
Az Eurobike Media Days-en az újságírók kipróbálhatták az új bicajokat, így egyre több információ szivárog ki az új modellév termékeiről. Íme a legfontosabbak.
Vázforma
A KTM is rengeteg energiát öl abba, hogy az elektromos rendszert optikailag a lehető legjobban integrálja a kerékpárjaiba. A 2017-es modellévben az összes vázat átdolgozzák, és az idei Haibike-okhoz hasonlóan az akkut az alsó vázcsőbe süllyesztik és a motort is dizájnelemek mögé rejtik. A fenti képen a plusszos gumival, és 160mm-es rugókkal szerelt Kapoho LT (érdemes megnézni a Magurával közösen fejlesztett, fejreállított elős telót!), itt pedig az általános felhasználásra szánt (125 mm-es rugós) Lycan látható:
A KTM szerint az elektromos MTB-ok jövője a plusszos gumiké, így egy teljesen új családot is terveztek. A merev vázú Fogo optikáját még kicsit szoknunk kell, de csak idő kérdése, hogy ne akadjunk fent rajta… 😉
Motorok
Érkezik a MTB felhasználásra tervezett Shimano E8000-es motor. Az új üdvöske csúcsnyomatéka 70 Nm, súlya 3 kiló alatti, az akku kapacitása 500Wh-ra nőtt. A pedelec-biker.com tesztelői ódákat zengenek az új kezelőszervekről, érdemes átfutni az első tesztjüket.
A 250W-os Performance Line-nal már nem nagyon fogunk találkozni, és az Active Line motor is csak az ún. Classic sorozatba kerül beépítésre. Úgy tűnik, hogy vége a Panasonic közép- és hátsókerék hajtásos rendszereinek – ezek eltűnnek a kínálatból.
A KTM nem híve az új Bosch MTB kijelzőnek, így a Purion kijelző nem kerül be a kínálatba.
Váltók
Tavaly megtanultuk, hogy a 11-es Shimano XT a király. Idén ezt elfelejthetjük, a legdrágább modellek az elektromos bicajokhoz tervezett 8 sebességes SRAM EX1-gyel jönnek majd ki. A váltóról itt olvashatsz bővebben.
Bár itt kevesebb a fokozatok száma, de az áttétel szélessége nagyobb, mint a 11-es Shimano-é. (A lenti képen a kékkel jelölt). Ugyan a Shimano sem ül a babérjain, de az új 11-es váltójuk csak 11%-kal szélesebb tartományban tud dolgozni, mint a 2016-os modell.
Az ábra jobb részén egy 610%-os áttételű váltót is láthatsz. Ezt a Bosch motornál csak a SRAM Dual Drive váltójával lehet elérni, mely egy 3 sebességes agyváltóból és egy 10 sebességes külső váltóból áll. A KTM a Bosch-sal és a SRAM-mal közösen dolgozta ki a rendszert. A motort a váltóhoz optimalizálták, a nyomatékot 50Nm-re csökkentették, hogy az agyváltó rendesen tudjon működni, de a gyár szerint a felhasználói élmény nem változott; az a Performance Line CX motorhoz hasonló, és a maximális rásegítés továbbra is 300% maradt. Ami még érdekes, hogy ezt a Force sorozat MTB-jába építik majd be. Azért csak gondolj bele, micsoda eretnek gondolat: MTB bicajba agyváltót, ráadásul automatát… 😉 Kíváncsian várjuk róla az első teszteket! 🙂
Árak
Nem akarlak elkeseríteni, de jövőre sem tudsz majd olcsó KTM elektromos kerékpárt vásárolni. A kínálatban 62 modell érkezik majd. A négy s-pedelec ára 1.4 milliótól 2 millióig, a montik 750.000 Ft-tól 1.9 millióig, a túra és városi kerékpárok is 750.000 Ft-tól kezdődnek.
Katalógus
Megérkezett az első előzetes is a 2017-es év termékeiről (a jobb alsó sarokban válassz egyoldalas megtekintést):
Tetszett az összefoglalónk? Kérlek oszd meg a barátaiddal! Előre is köszönjük. 🙂