Olvasási idő: 3 perc

Az Eurobike kiállítás újdonságai közül tallózunk.

Binova középmotor

A kiállításon rengeteg standon jártunk, hogy olyan motorokat keressünk, amelyeket felvehetünk a kínálatunkba. A 2015-ös szezonban ugyanis sok vállalat próbál utólagosan beépíthető átépítő készletekkel betörni a piacra. Eddig agymotoros megoldásokból válogathattunk, de most már a középmotoros megoldások is elérhetők.

Binova Flow

A német gyártó úgy hirdette a termékét, hogy ez az első direktmotoros középmotor a piacon. Ez azt jelenti, hogy nincs fogaskerék a motorban, így teljesen zajtalan a működése. Bármely kerékpárba beépíthető az alsó csapágy helyére. A motor 60 Nm-es, 25 km/h-ás a végsebessége, nyomatékszenzoros. Az akkumulátor 36 V-os 420W vagy 522Wh-ás, amivel egy feltöltéssel akár 150 km-t is megtehetünk.

Binova középmotor

A készletet novemberben kezdik gyártani, bár egyelőre csak kerékpárgyártók vásárolhatják. Bővebb infót itt találsz.

Pendix

A Pendix nagyon hasonló az előbbi motorhoz. A szettet a lehető legegyszerűbbre tervezték. Nincs kijelző; az akksi tetején lévő gombbal lehet a 3 fokozatú rásegítésből választani. A motor 250W/50 Nm-es. Az akksi 48V/300W-os az egész rendszer mindössze 5.5 kg. Az összes motor közül ez lenne a magyar piac számára a leginkább alkalmas, bár az 1.000 eurós végfelhasználói ár azért nagyon húzós. Sajnos 2015-ben még csak kerékpárgyártók vásárolhatják, de rá egy évre már átépítő készletként is kapható lesz.

pendix-motor

További infót itt találsz.

Sunstar Virtus

A japán céggel korábban már dolgoztunk együtt. Az új rendszerük legnagyobb előnye, hogy bármikor dönthetünk, hogy ebike-kal vagy hagyományos biciklivel akarunk közlekedni. A szervizben ugyanis csak az alsócsapágyat cserélik ki. Ha elektromos hajtást szeretnénk, akkor indulás előtt egyszerűen felcsatoljuk a motort és az akkumulátort, és már mehetünk is. A nyomatékmérő szenzor mindig a bringában marad, ezért akkor is használhatjuk teljesítménymérésre, amikor hagyományos bringaként használjuk. Az akksi méretét is személyre szabhatjuk. A vázcső tetejére egy 400Wh-ás akksi megy, de alulra is csatolhatunk egy 300Wh-ás pótakksit. A motor 55 Nm-es, nyomatékszenzoros. A motor Bluetooth vagy ANT+ kapcsolaton is tud kommunikálni, így a mobilunkkal vezérelhetjük.

sunstar_virtus_front_s

További infót itt találsz.

Bikeee Bike

Az olaszok közösségi finanszírozással szeretnék a piacra dobni az új átépítő készletüket. A motort többféle programmal rendelheted. A nyomaték 50-150Nm (!) között változhat, ennek megfelelően a motor teljesítménye 250W-750W között választható. A rendszer ára is ismert: 1600-2400 USD közötti.

Bikee Bike 750W BEST e-bike conversion kit

Ennyire egyszerű a beszerelés:

A bemutatott motorrendszerek ára sajnos nem a magyar tömegpiacra lett kitalálva, így nálunk kétséges a sikerük. Ha ilyenben gondolkodsz, akkor kelet felé kell nézni. A kínai középmotorok szállítással és vámmal – no meg a brutális magyar ÁFÁ-val valamivel olcsóbban kihozhatók, de a nehézkes garancia ügyintézés miatt nagyobb a rizikójuk…

BBS_System_01

 

Nos, melyik rendszer tetszik a legjobban? Írd meg a hozzászólások között! 🙂