Olvasási idő: 2 perc

Az Eurobike-on teszteltük a Mando csodagépét! 🙂

Mando Footloose elektromos kerékpárA design ne tévesszen meg senkit. Ez egy elektromos robogó, amely különleges kialakításával hódít. És nagyon, nagyon fura érzés menni vele! 🙂

Aki esetleg nem olvasta volna a korábbi cikkeinket, annak most egy gyors összefoglaló: a Footlose egy koreai autóipari cég terméke, melynek egyedi formtervét egy angol designer, Mark Sanders készítette. A kerékpárról lehagyták a láncot és a hagyományos váltót; kapott egy kétsebességes automata váltóval rendelkező villanymotort a hátsó kerekébe, viszont megtartották a pedált, és annak tekerésével tölthetjük az akkumulátort.

Mando Footloose elektromos kerékpár műszaki paraméterek

A műszaki adatokról csak annyit, hogy egy 36V 8,2 Ah-ás akksi van a hátsó részben, a vezérlő pedig a középső részbe van beépítve. A rendszer szoftveresen konfigurálható; van pedelec, e-robogó (gázkarral) és otthoni tréner funkciója (ez utóbbival tölthetjük fel az akkumulátort tévénézés közben), és ezek között a kijelző segítségével könnyedén válthatunk. Ha ebike-ként használjuk, akkor kb. 30 km-es hatótávolsággal számolhatunk; ha pedálozunk is, akkor ezt 40 km-re növelhetjük – és akár 45 km/h-val is repeszthetünk, bár az első verzió sima pedelec-ként fog majd kijönni 25 km/h-ás végsebességgel. A szenzortechnika (nyomaték,  sebesség, gyorsulás és az emelkedési szöget érzékelő jeladók) az autóiparból jön, ami garancia lehet a magas műszaki minőségre. A bringa súlya 21,7 kg, és egy mozdulattal összecsukható, ahogy a következő videón is látszik.

Az ebringa viselkedése a kijelző tonnányi opciójával testre szabható. Változtathatjuk a gyorsulás módját (sport, eco, normál), a pedál ellenállását (lágy, közepes, kemény) és a váltót (kézi vagy automata). A színes kijelzőt levéve a motor nem működik, így a kedves rabló urak talán kevésbé fognak jó üzletet látni a bringa ellopásában….

Mando Footlose kijelző

És milyen érzés tekerni? 😉 Iszonyatosan fura. Az elindulásnál a segítők azt javasolták, hogy először gázkarral gyorsuljunk, és ennek megvan az oka is. A pedálnak nincs nagy ellenállása, így olyan érzés, mintha leesett volna a láncunk… 🙂 De miután beindultunk onnantól már nagyon vicces, mintha egy automata váltós biciklink lenne, ami kicsit késve követi a lábunk által diktált ütemet. A dolgot gyorsan meg lehet szokni, és onnantól vidáman tekerészhetünk… De a pedálozás általi töltéstől viszont sokat ne várjunk – a bringa teljesen kiürült akksival, csak a tekeréssel nem mozdítható meg

A cég képviselőivel beszélgettünk az árról és a tervezett megjelenésről. Koreában a hónap végén lesz kapható, de az európai premier viszont csak jövőre jön majd. Az európai árral kapcsolatban most még csak puhatolóznak, annyit mondtak, hogy a megkérdezett német kereskedők szerint 3-4000€ környékén lenne az elfogadható végfelhasználói ár.