Érdekes összefoglalót láttunk a One Block Off the Grid oldalán. Azt boncolgatták, hogy a távolságtól függően melyik a legkörnyezetbarátabb utazási forma?
Nos, az infografika szerint a hosszú távú utaknál (~4000 km) a busz a nyerő, mert ez személyenként „csak” 200 kg CO2-t pöfékel a levegőbe. Előnyét közepes távnál (~560 km) sem veszti el, igaz, még így is 27 kg káros gáz jut egy emberke szállítására. Városi környezetben (~32 km) a bringa persze verhetetlen; de mi jön fel első motorizált járműként? Hm? Hát a busz…
Érdekes az elektromos hajtású autók látszólagos hátránya. Igaz, hogy a robbanómotoros autók kibocsátása ezekhez képest 2,5-szeres, de mivel a mostani elektromos autókat olyan hálózatról töltik, aminek a végén valahol egy erőmű áll, a CO2 kibocsátás még így is érzékelhető. A hibrid hajtású (elektro és robbanómotor kombinációja) autók valahol a kettő között félúton vannak.
Természetesen kötelességemnek éreztem megnézni, hogy is állunk az elektromos rásegítésű biciklikkel… A táblázatban narancs színnel jelöltem. Ezek a bringák töltéssel, a gyártási, illetve az akkumulátorok ártalmatlanítási folyamatával együtt szakértők szerint a teljes élettartamban 10g/km CO2-t bocsátanak ki. Így 32 km alatt 1 font környéki az eredmény! És ezzel a elnyerte a legzöldebb, városi motorizált jármű címet! 😀
Jó böngészést és okos választást kívánok! 😉