Az amerikai gyártót eddig quadjairól ismertük, de most azt tervezik, hogy betörnek az elektromos kerékpár piacra is! 🙂
Az európai szemnek kissé szokatlan formájú kerékpárok inkább a Polaris partnerének az EVantage-nak a gyermekei, ők szállítják ugyanis a hajtásláncokat a bringákhoz. Az amerikai vásárlókat nem csak a formával, hanem a műszaki tartalommal is igyekeznek levenni a lábukról, ugyanis a kerékpárok széles technológia arzenálja egy csomó új kifejezés megtanulását követeli meg tőlük.
Itt van például a DouDrive. Ez a vezérlés egy sebesség és nyomatékérzékelővel is rendelkező kombinált rendszer, sík úton a sebességszenzor, emelkedős kemény terepen viszont a nyomatékérzékelő jelének megfelelően kapcsolja a motor teljesítményét. Aztán itt van a Biosync visszacsatolás. Egy pedál ciklus alatt a bicikilista ereje változik attól függően, hogy épp milyen pozícióban van a pedál. A vezérlő képes a motor által leadott teljesítményt a pedálozási ciklushoz igazítani, így a rásegítés állítólag különlegesen természetes érzést kelt. Hasonlót láttunk a BionX-ben is, ott a holtpontokon segíti át a lábunkat a rendszer és tényleg teljesen más komfortot ad, mint a megszokott motorok. Aztán itt van az IC Dashboardnak hívott kijelző, ami a szokásos adatok mellett még azt is kiírja, hogy mennyi Co2-t spóroltunk egy autóhoz képest… 🙂
Az ARC Regen a visszatáplálásról szól, 30 km/h feletti sebességnél vagy a fékkar maeghúzásával tölti az akksit, akár 100W teljesítménnyel is. Ez nem rossz eredmény a többiekhez képest! 🙂 És végül, de nem utolsósorban a Proride Li akksi, ami könnyen kivehető a kerékpárból.
Elég a betűszavakból? 😉 Lássuk a teljesítményt: a kerékpárokat 450W-os motorral szerelték, van gázkaros üzemmódjuk és a maximális sebességük 32 km/h. A hatótávolság 25-50 km. Az akksi 30V 6Ah-ás kapacitású. A bringák súlya 24 kg akksival.
És akkor jöjjenek a modellek:
Nézd meg a biciklik weblapját is! 🙂
Mit szólsz hozzájuk? 😉