Mi ez a két buci a bringán? Feltalálták az összkerékhajtást? 😉
Nem, azért itt még nem tartunk. Az amerikai E+ electric bikes a saját útját járja; az elektromos hajtás a hátsó kerékben van, míg az akkumulátort az első kerékbe integrálták. A gyártó szerint így a súlyelosztás közel ideális lesz!
De nézzük meg a műszaki paramétereket: a motor 750 vagy 1000W-os lehet, ami sajnos Európának már sok, így a közúti forgalomban típusengedély nélkül nem vehet részt. A motor ereje lenyűgöző, 85Nm-es csúcsnyomatékot képes leadni. 36V 10Ah NiMh cellás akksit használnak, ami cserélhető az első kerékben (mondjuk ezt nem fogjuk felvinni a lakásba tölteni… 😉 ) A kijelzőn 9 rásegítési és 9 fitness fokozatból választhatunk, és ha levesszük a kormányról, akkor a motor a legnagyobb ellenállású fokozatba vált és ott reteszelődik, így a tolvajunk kedvét el tudjuk venni a lopástól; persze csak akkor, ha ismeri a típust. 😉
A végsebesség a motortól fügően 32 vagy 48 km/h lehet pedálozás nélkül! Ebike-unk hatótávolsága túratempóban 40-50 km szintén tekerés nélkül.
A cég átalakító készleteket is kínál; 2000 USD a 750W-os, és 2300 USD az 1000W-os verzió ára.
Saját márkás kész kerékpárokat is forgalmaznak 2-5000 USD közötti áron, amiben különlegesség az összehajtható MTB. (A képekre kattintva galéria nyílik!)
A gépek mozgás közben is megnézhetők az alábbi videókon!
Nekem személy szerint a motor és az akksi fekete kiemelése nagyon nem tetszik, de azért szívesen kipróbálnám az E+ bringáit! 😉