A Tinker Vario a Riese & Müller portfóliójának egyetlen első-hátsó felfüggesztéses kompakt ebike-ja. De egy városi ebike-nak szüksége van egyáltalán a dupla felfüggesztésre? Vagy egy erősebb motor jobb választás lett volna ez esetben?
A tiszta levegőn és a zöldövezeten kívül mi a legritkább dolog, amit a világ metropoliszaiban találsz? A tér. Térhiány van, bármerre is nézünk. Az utcák amúgy is szűkek, nem is beszélve a rengeteg autóról, buszról, taxiról, villamosról, kerékpárról és gyalogosról, akik mind az elsőbbségért küzdenek. Csoda, hogy ezek a teljesen túlterhelt rendszerek nem omlanak össze gyakrabban.
A német kerékpármárka, a Riese & Müller teljes felfüggesztésű Load 60 teherbringájával már megmutatta, hogy a mai világ kihívásai kreatív és praktikus megoldásokatérdemelmek. A Tinker Vario a legújabb tagja a városi problémamegoldók lenyűgöző kínálatának. Kis, 20″-os kerekeken gurul, és az ismertetője alapján elég kompakt ahhoz, hogy felférjen a villamosra, vagy átférjen a legszűkebb réseken a csúcsforgalomban. Teszteltük, hogy kiderítsük, képes-e beváltani ezt az ígéretet.
Kép forrása: Riese & Müller
A Riese & Müller Tinker Vario alkatrészei és részletei
Nem számít, hogy a Tinker melyik alkatrészéről van szó, valószínűleg egy gyorskioldó bilinccsel lesz rögzítve. Így a Riese & Müller a vitathatatlan gyorskioldó király ebben a kategóriában. Mit jelent ez a mindennapokban? Legyen szó akár a nyeregmagasságról, a kormány eléréséről vagy a kormány magasságáról, mindezt néhány egyszerű lépésben és szerszámok nélkül beállíthatod a személyes preferenciáidnak megfelelően. Ez egy tökéletes ebike a családi használatra, hiszen minden családtag igényeihez könnyedén igazítható.
A keskeny kormány egyébként lehajtható a felső csőre, ilyenkor a kerékpár magassága mindössze 86 cm, ha a nyereg le van engedve, vagy 81 cm, ha teljesen eltávolítod a nyerget és a nyeregcsövet. Ez nagyon kényelmes, ha a kerékpárt szűk lakásban kell tárolni, autóban szállítani vagy vonaton vinni. Azonban egy pillanatig se hidd, hogy a Tinker egy könnyű kerékpár, hiszen kis mérete és kerekei ellenére meglepően nehéz, 26,8 kg. És a közel 1,60 méteres hosszával sem minősül szuper kompaktnak.
Kép forrása: Riese & Müller
A Tinker Vario a kivitelezés és a befejezés minősége tekintetében egyáltalán nem marad alul a versenytársakhoz képest. A vastag hegesztési varratok ellenére nagyon jó minőségű. Sajnos a Racktime csomagtartó csak 20 kg-os terhelésig engedélyezett, így gyermekülés nem szerelhető rá, ami kár! A fékek teljesítménye lenyűgöző, megbízhatóan állítják meg a kerékpárt a viszonylag kis forgórészek és a kerékpár, valamint a vezető és a rakomány számára megengedett 135 kg-os maximális megengedett súlyhatár ellenére. Bár a szíjhajtásnak mindig megfeszítve kell maradnia, a hátsó kerék a függőleges kieséseknek köszönhetően könnyen felszerelhető vagy eltávolítható. Ehhez egyszerűen csak ki kell húzni a kereket. Sok más szíjhajtású kerékpárnál a kerék eltávolítása sokkal körülményesebb feladat, és gyakran a helyi kerékpárszerviznek kell megoldania.
Kép forrása: Riese & Müller
Specifikációk:
MŰSZAKI ADATOK
- Motor: Bosch Performance Line 65 Nm
- Akkumulátor: Bosch PowerPack 500 Wh
- Kijelző: Bosch Intuvia
- Villa: Spinner Grind OS 80 mm
- Hátsó lengéscsillapító: –
- Ülőrúd: Cane Creek Thudbuster
- Fékek: TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm
- Hajtás: Enviolo 380 380 % / Nincs meghatározott sebességfokozat
- Vezetőszár: R&M Twist Pro
- Kormány: FSA V-Drive 630 mm
- Gumi Schwalbe Big Ben Plus 20 x 2.15
TECHNIKAI ADATOK
- Méret: egy méret
- Súly: 27.24 kg
- Engedélyezett összsúly: 135 kg
- Max. hasznos teher (kerékpáros/felszerelés) 107,76 kg
- Pótkocsi jóváhagyás: igen
- Kickstand rögzítés: igen
KÜLÖNLEGES JELLEMZŐK
- RackTime hátsó csomagtartó: 20 kg
- Párhuzamos nyeregcső
- kormány: állítható és összecsukható
- Abus Shield 5650 zár
A Riese & Müller Tinker Vario motorja és akkumulátorrendszere
A Riese & Müller szokás szerint a Boschra bízta a motort, de a Tinker Vario esetében nem a zászlóshajó Performance Line CX modellt választották. Ehelyett a valamivel kisebb teljesítményű Performance Line motor került bele, amely a CX 85 Nm-es nyomatékával szemben csak 65 Nm-t ad le. Ez most tökéletesen ésszerű, ugyanis ehhez a kerékpárhoz valóban egy kis motor illik. A kisebb nyomaték ellenére a Tinker meglepően könnyen gyorsul, és az emelkedőkön is jól teljesít. Az 500 Wh-s külső akkumulátor sem a legnagyobb modell, de elegendő egy olyan városi kerékpárhoz, mint a Tinker Vario. Még a városhatáron túli kirándulásokhoz is megfelelő hatótávolságot biztosít, és könnyen kivehető a töltéshez. Bár a Bosch Intuvia kijelzője szolgáltatja a legfontosabb adatokat, a csatlakoztathatóság tekintetében nem naprakész, és nem kínál olyan intelligens funkciókat, mint a navigáció.
Varázsszőnyeges utazást, valaki? A Riese & Müller Tinker Vario úgy siklik át a macskaköveken, a durva aszfalton és a kavicsos utakon, mintha a levegőben repülnénk.
Kép forrása: Riese & Müller
A Riese & Müller Tinker Vario nyergében
Ha már ültél a Riese & Müller bármelyik kerékpárján, nem fogsz meglepődni a Tinker Vario irányíthatóságán. Az alacsony súlypontnak és a keskeny kormánynak köszönhetően a kezelhetőség közvetlen és precíz, ahogy a szűk utcákon és kanyarokban manőverezel. Azonban a kerékpárból hiányzik a stabilitás nagy sebességnél, ami az újoncokat megriaszthatja a trükkös helyzetekben. Egy kissé szélesebb kormány segíthetett volna ezt orvosolni, és nem korlátozná a kerékpár általánosan dinamikus jellegét. Pozitívum, hogy a Tinker Vario a kompakt kategória kényelemkirálya, hátul és elől egyaránt. Hátul egy felfüggesztett Cane Creek nyeregcső található, amely kiváló csillapítást, és a párhuzamos kialakításnak köszönhetően a nyeregtől a hátsó kerékagyig állandó távolságot.
Összegzés
Legyen szó belvárosi kerékpározásról, külvárosi ingázásról vagy lakókocsis nyaralásról, a Tinker Vario a tökéletes kompakt kerékpár mindazok számára, akiknek fontos a kényelem, a közvetlen és agilis kezelhetőség, valamint a gyors személyre szabhatóság. Az összes gyorskapocsnak köszönhetően a szállításhoz kompakt magasságra összehajtható, és gyorsan beállítható, hogy a család bármely tagjának megfeleljen. Az egyetlen negatívum a kissé túl keskeny kormány, ami nagy sebességnél bizonytalan vezetést okozhat.
Előnyök:
- agilis és közvetlen kezelés
- kiváló kényelem elöl és hátul
- a gyorskioldó bilincsek lehetővé teszik a kompakt, magasságban és szélességben történő összecsukást
Hátrányok:
- a kormány túl keskeny
- a csomagtartón nem engedélyezett a gyerekülés
Forrás: https://downtown-mag.com/en/riese-mueller-tinker-vario-2022-review/