Korábban már írtunk az ultrakönnyű FAZUA Ride 60-as motorokról: most pedig azt is megmutatjuk, hogyan pörögnek a gyakorlatban. Meddig hajthatod és mit tud pontosan a 430 Wh-s, beépített akkumulátor? Ezekre a kérdésekre mind választ kapsz!
Miben új a FAZUA Ride 60?
Az új FAZUA Ride 60 egyik legszembetűnőbb újítása elődjeihez, például a Ride 50-hez képest, hogy a motor fixen rögzítésre kerül a vázban, nem eltávolítható a kerékpárról. Hogy miért jó ez? Matthias Leininger, a Fazua termékmenedzsere szerint így lehetőség nyílik arra, hogy a kerékpárok tervezői nagyobb szabadságot kapjanak a forma és a kinematikai rendszerek kialakításánál, ennek köszönhetően pedig az e-mountain bike-ok nagyobb teljesítményre lesznek képesek.
Az emtb-news.de stábja Leiningerrel közösen tesztelte az új motort, a termékmenedzser pedig, aki a fejlesztésben is fontos szerepet játszott, mesélt a főbb paraméterekről és arról is, mi mindent tud a FAZUA Ride 60.
Például, hogy nagyon könnyű: ez az egyik legkönnyebb középmotor jelenleg a piacon. A mindössze 1,96 kg-os motor nagyjából egy súlyban van a Specialized SL 1.0-val, azonban 25 Nm-rel nagyobb nyomatékot ad le, ami a könnyebb motorok között erős teljesítménynek mondható.
Mit tud a Fazura Ride 60?
Ahogyan írtuk, kicsi a bors, de erős: könnyű súlyához képest lenyűgöző, 60 Nm-es maximális nyomatékot ad le, a maximális teljesítménye pedig 250 W (rövidebb ideig max. 450 W)
A Fazua Ride 60 jelenleg három támogatási beállítással rendelkezik, így minden használatnál eldönthetjük, mire van éppen szükségünk.
Breeze: Gyengéd és állandó löketet ad a hajtáshoz még alacsony pedálozás mellett is. Mintha csak kapnál egy kis kellemes hátszelet.
River: Progresszív és nagyon sportos mód. A rásegítés erőssége pontosan követi a pedálozási erőt: minél erősebb a pedálozás, annál erősebb a motor támasztéka.
Rocket: Ha nem árt egy kis segítség, akkor ezt a módot válaszd: erőteljes rásegítést nyújt, amely még mérsékelt pedálozás mellett is segít megbirkózni a legmeredekebb emelkedőkkel.
A Breeze, River és Rocket mellett két másik mód is elérhető: Boost funkció és Walk Assist (vagyis a sétálás közbeni rásegítés). A Boost funkcióval a támogatás átmenetileg 450 wattra növelhető, függetlenül attól, hogy milyen üzemmódban közlekedünk.
Ha igazán személyre szabott élményt szeretnél a beállításaid terén is, akkor jó hírünk van számodra: a Fazua Ride 60 funkcióit saját preferenciáidhoz igazíthatod az okostelefonos alkalmazás segítségével.
Mi mindent tud még?
Az új Fazua Ride 60 motorrendszert teljesen újratervezték és számos műszaki innovációval is büszkélkedhet. Ilyen például az új „Ring Control” távirányító, vagy a két 430 Wh kapacitású, hosszban és térfogatban is eltérő akkumulátor. Az első, kivehető aksit LED-ekkel látták el, amelyek az akkumulátor töltöttségi szintjét jelzik és gumírozott záró/kioldó fogantyúval van felszerelve. A másik, jóval kompaktabb és 100 grammal könnyebb akkumulátort úgy alakították ki, hogy a gyártók véglegesen be tudják szerelni a vázba, ezzel megnyitva a még könnyebb és még tovább fejleszthető ebike-ok sorát.
Jöhet a tesztkör!
Az emtb-news.de tesztjén az izgalmas kérdés az volt, hogy hogyan muzsikál a Fazua Ride 60 a 430 Wh-s akkumulátorral.
A kisebb akkumulátor 1 óra 45 perc után merült le, a 43 V-os motor pedig 41 kilométeres távot tett meg ez idő alatt, 973 méteres szintkülönbséggel. Igen, jól olvasod: ez valóban azt jelenti, hogy az akkumulátor kapacitásához képest 60 Nm maximális nyomatékkal is elég messzire eljuthatunk, nem indokolt nagyobb akkumulátor. Persze mindig van min fejleszteni, egy hatótávnövelő például még jól jönne hozzá, de nagyon előremutató a vázba építhető koncepció, hiszen így adott a lehetőség a nagyobb e-mountain bike gyártók számára, hogy a beépített motor mellett hatótávnövelő is kerüljön a vázba.
Szóval úgy tűnik, papíron minden jól néz ki és jól működik, azonban élesben derül csak ki, hogyan muzsikál a rendszer. Az embt-news.de tesztelő csapata 41 km/880 hm-es távig jutott a Fazua Ride 60-nal, végig maximális elektromos rásegítést használva, az akkumulátor teljes lemerüléséig. Fontos azonban megjegyezni, hogy a kapott értékek nem tekinthetőek hivatalos laboratóriumi tesznek, alacsonyabb rásegítést használva lehetséges, hogy más értékeket kaptunk volna a motor teljesítményéről.
Hogyan teljesített?
A gyártók nagyon elégedettek lehetnek a Fazua Ride 60 teljesítményével, hiszen a 430 Wh-s akkumulátor 2 órás futási idővel 40 km-t tudott megtenni, rendkívüli hatékonysággal. A rásegítő rendszerek remekül működnek a legmagasabb fokozaton is, könnyed súlyával pedig nagy teljesítményt kapunk, miközben nem veszítünk a sportosságból!
A kompakt motortól sem zúgott az egész erdő, szinte alig hallható, az emelkedőn pedig nem kell megerőltetnünk magunkat, előre dőlés nélkül is simán vehetjük az akadályt, így elmondhatjuk, hogy terepen nagyon jól megállja a helyét!
A teszteléskor kiderült, hogy egyáltalán nem zavaró a beépített motor, beigazolódott, hogy a Fazuával olyan, mintha két kerékpárunk lenne egyben: és ez nem csak mese habbal! A legpozitívabb csalódás valóban az volt, hogy egy ilyen kis motor milyen hatékonyan működött az erdőben is. Az úton haladva szinte észrevehetetlen a Fazua Ride 60 motor, egyenletesen tudunk vele haladni, a boost funkció pedig kimondottan jól jön egy-egy nehezebb szakaszon. Lejtőkön vagy köveken gond nélkül áthajthatunk, minden könnyednek tűnik vele.
Jöhet a tesztkör?
A Fazua új motorja mindenkinek a szívébe belopta magát, aki eddig kipróbálhatta. És persze nem csak írunk róla: az új Riese & Müller UBN modellekből már meg is rendeltünk néhány példányt. Adj le rájuk előrendelést, hogy az első között próbálhasd ki a Fazua eddigi legjobb motorját az R&M szemet gyönyörködtető vázába rejtve!