Olvasási idő: 4 perc

A Tinker Vario a Riese & Müller portfóliójának egyetlen első-hátsó felfüggesztéses kompakt ebike-ja. De egy városi ebike-nak szüksége van egyáltalán a dupla felfüggesztésre? Vagy egy erősebb motor jobb választás lett volna ez esetben? 

A tiszta levegőn és a zöldövezeten kívül mi a legritkább dolog, amit a világ metropoliszaiban találsz? A tér. Térhiány van, bármerre is nézünk. Az utcák amúgy is szűkek, nem is beszélve a rengeteg autóról, buszról, taxiról, villamosról, kerékpárról és gyalogosról, akik mind az elsőbbségért küzdenek. Csoda, hogy ezek a teljesen túlterhelt rendszerek nem omlanak össze gyakrabban. 

A német kerékpármárka, a Riese & Müller teljes felfüggesztésű Load 60 teherbringájával már megmutatta, hogy a mai világ kihívásai kreatív és praktikus megoldásokatérdemelmek. A Tinker Vario a legújabb tagja a városi problémamegoldók lenyűgöző kínálatának. Kis, 20″-os kerekeken gurul, és az ismertetője alapján elég kompakt ahhoz, hogy felférjen a villamosra, vagy átférjen a legszűkebb réseken a csúcsforgalomban. Teszteltük, hogy kiderítsük, képes-e beváltani ezt az ígéretet.

Kép forrása: Riese & Müller

A Riese & Müller Tinker Vario alkatrészei és részletei

Nem számít, hogy a Tinker melyik alkatrészéről van szó, valószínűleg egy gyorskioldó bilinccsel lesz rögzítve. Így a Riese & Müller a vitathatatlan gyorskioldó király ebben a kategóriában. Mit jelent ez a mindennapokban? Legyen szó akár a nyeregmagasságról, a kormány eléréséről vagy a kormány magasságáról, mindezt néhány egyszerű lépésben és szerszámok nélkül beállíthatod a személyes preferenciáidnak megfelelően. Ez egy tökéletes ebike a családi használatra, hiszen minden családtag igényeihez  könnyedén igazítható.

A keskeny kormány egyébként lehajtható a felső csőre, ilyenkor a kerékpár magassága mindössze 86 cm, ha a nyereg le van engedve, vagy 81 cm, ha teljesen eltávolítod a nyerget és a nyeregcsövet. Ez nagyon kényelmes, ha a kerékpárt szűk lakásban kell tárolni, autóban szállítani vagy vonaton vinni. Azonban egy pillanatig se hidd, hogy a Tinker egy könnyű kerékpár, hiszen kis mérete és kerekei ellenére meglepően nehéz, 26,8 kg. És a közel 1,60 méteres hosszával sem minősül szuper kompaktnak. 

Kép forrása: Riese & Müller

A Tinker Vario a kivitelezés és a befejezés minősége tekintetében egyáltalán nem marad alul a versenytársakhoz képest. A vastag hegesztési varratok ellenére nagyon jó minőségű. Sajnos a Racktime csomagtartó csak 20 kg-os terhelésig engedélyezett, így gyermekülés nem szerelhető rá, ami kár! A fékek teljesítménye lenyűgöző, megbízhatóan állítják meg a kerékpárt a viszonylag kis forgórészek és a kerékpár, valamint a vezető és a rakomány számára megengedett 135 kg-os maximális megengedett súlyhatár ellenére. Bár a szíjhajtásnak mindig megfeszítve kell maradnia, a hátsó kerék a függőleges kieséseknek köszönhetően könnyen felszerelhető vagy eltávolítható. Ehhez egyszerűen csak ki kell húzni a kereket. Sok más szíjhajtású kerékpárnál a kerék eltávolítása sokkal körülményesebb feladat, és gyakran a helyi kerékpárszerviznek kell megoldania.

Kép forrása: Riese & Müller

Specifikációk:

MŰSZAKI ADATOK

  • Motor: Bosch Performance Line 65 Nm
  • Akkumulátor: Bosch PowerPack 500 Wh
  • Kijelző: Bosch Intuvia
  • Villa: Spinner Grind OS 80 mm
  • Hátsó lengéscsillapító: –
  • Ülőrúd: Cane Creek Thudbuster
  • Fékek: TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm
  • Hajtás: Enviolo 380 380 % / Nincs meghatározott sebességfokozat
  • Vezetőszár: R&M Twist Pro
  • Kormány: FSA V-Drive 630 mm
  • Gumi Schwalbe Big Ben Plus 20 x 2.15

TECHNIKAI ADATOK

  • Méret: egy méret
  • Súly: 27.24 kg
  • Engedélyezett összsúly: 135 kg
  • Max. hasznos teher (kerékpáros/felszerelés) 107,76 kg
  • Pótkocsi jóváhagyás: igen
  • Kickstand rögzítés: igen

KÜLÖNLEGES JELLEMZŐK

  • RackTime hátsó csomagtartó: 20 kg
  • Párhuzamos nyeregcső
  • kormány:  állítható és összecsukható
  • Abus Shield 5650 zár

A Riese & Müller Tinker Vario motorja és akkumulátorrendszere

A Riese & Müller szokás szerint a Boschra bízta a motort, de a Tinker Vario esetében nem a zászlóshajó Performance Line CX modellt választották. Ehelyett a valamivel kisebb teljesítményű Performance Line motor került bele, amely a CX 85 Nm-es nyomatékával szemben csak 65 Nm-t ad le. Ez most tökéletesen ésszerű, ugyanis ehhez a kerékpárhoz valóban egy kis motor illik. A kisebb nyomaték ellenére a Tinker meglepően könnyen gyorsul, és az emelkedőkön is jól teljesít. Az 500 Wh-s külső akkumulátor sem a legnagyobb modell, de elegendő egy olyan városi kerékpárhoz, mint a Tinker Vario. Még a városhatáron túli kirándulásokhoz is megfelelő hatótávolságot biztosít, és könnyen kivehető a töltéshez. Bár a Bosch Intuvia kijelzője szolgáltatja a legfontosabb adatokat, a csatlakoztathatóság tekintetében nem naprakész, és nem kínál olyan intelligens funkciókat, mint a navigáció. 

Varázsszőnyeges utazást, valaki? A Riese & Müller Tinker Vario úgy siklik át a macskaköveken, a durva aszfalton és a kavicsos utakon, mintha a levegőben repülnénk.

Kép forrása: Riese & Müller

A Riese & Müller Tinker Vario nyergében

Ha már ültél a Riese & Müller bármelyik kerékpárján, nem fogsz meglepődni a Tinker Vario irányíthatóságán. Az alacsony súlypontnak és a keskeny kormánynak köszönhetően a kezelhetőség közvetlen és precíz, ahogy a szűk utcákon és kanyarokban manőverezel. Azonban a kerékpárból hiányzik a stabilitás nagy sebességnél, ami az újoncokat megriaszthatja a trükkös helyzetekben. Egy kissé szélesebb kormány segíthetett volna ezt orvosolni, és nem korlátozná a kerékpár általánosan dinamikus jellegét. Pozitívum, hogy a Tinker Vario a kompakt kategória kényelemkirálya, hátul és elől egyaránt. Hátul egy felfüggesztett Cane Creek nyeregcső található, amely kiváló csillapítást, és a párhuzamos kialakításnak köszönhetően a nyeregtől a hátsó kerékagyig állandó távolságot. 

Összegzés

Legyen szó belvárosi kerékpározásról, külvárosi ingázásról vagy lakókocsis nyaralásról, a Tinker Vario a tökéletes kompakt kerékpár mindazok számára, akiknek fontos a kényelem, a közvetlen és agilis kezelhetőség, valamint a gyors személyre szabhatóság. Az összes gyorskapocsnak köszönhetően a szállításhoz kompakt magasságra összehajtható, és gyorsan beállítható, hogy a család bármely tagjának megfeleljen. Az egyetlen negatívum a kissé túl keskeny kormány, ami nagy sebességnél bizonytalan vezetést okozhat.

Előnyök: 

  • agilis és közvetlen kezelés
  • kiváló kényelem elöl és hátul
  • a gyorskioldó bilincsek lehetővé teszik a kompakt, magasságban és szélességben történő összecsukást

Hátrányok: 

  • a kormány túl keskeny
  • a csomagtartón nem engedélyezett a gyerekülés

Forrás: https://downtown-mag.com/en/riese-mueller-tinker-vario-2022-review/