Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 11

Így számold el a céges ebike-flottát!

Olvasási idő: 4 perc

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a magyar kormány 2022. január 1-jével egyszerűsítette a céges kerékpárflották vásárlását és elszámolását. Ez remek hír, mi kifejezetten örülünk neki, ám ügyfeleink körében azt vettük észre, sokan nem merik kihasználni ezeket a lehetőségeket. Pedig az elektromos kerékpár nem csak egy kiváló közlekedési eszköz: remek befektetés is, amellyel a vállalkozásod értékét növelheted. Amikor ennek az idegenkedésnek az okáról kérdeztük vásárlóinkat, kiderült, hogy legtöbben nem is ismerik igazán ezt a koncepciót és a benne rejlő lehetőségeket, előnyöket, ezért összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a céges kerékpárflottáról.

Az egyszerűség kedvéért tételezzük fel, hogy vállalkozásod havonta 1 millió Ft bevételt termel. Ha cégvezetőként ezt az összeget szeretnéd kerékpár (vagy a mi esetünkben ebike) vásárlására fordítani, ezt háromféleképpen teheted meg.

  1. A cégből munkabérként kiveszed a szükséges összeget és magánszemélyként vásárolsz az Ebikeshopban.
  2. Cégként vásárolsz az új jogszabályi kedvezmények igénybevételével.
  3. Cégként lízingelsz kerékpárt.

Vegyük sorra, melyik döntésednek milyen anyagi vonzatai lennének.

1. Magánszemélyként vásárolsz

A HR-Portál kalkulátora szerint 1 millió Ft-os céges eredményből bruttó 885.000 Ft-os munkabért lehet adni, a maradék 115.000 Ft a munkaadó által befizetett járulék. Ennek nettó bére 588.000 Ft. Vagyis az 1 millió Ft-os bevételedből egy legfeljebb bruttó 588.000 Ft-os ebringát vehetsz meg.

Pro, hogy magánszemélyként 3 év jótállást kapsz az újonnan vásárolt elektromos bringára, de kontra, hogy ilyen módon a bevételed több mint 40%-át “elveszíted”.

2. Cégként vásárolsz kerékpárt

Beszerzés, TAO kedvezmény

Amennyiben céges kerékpárflottát vásárolsz, a 1996. évi LXXXI törvény alapján a flotta árát elszámolhatod költségként, azaz a kirótt társasági adó alapját csökkentheted a teljes flotta bekerülési értékével. Ez úgy működik, hogy a céges számviteli politikában meghatározott (általában 5 éves, azaz 20%-os) leírási kulccsal veszed nyilvántartásba a flottát, azaz mondjuk egy 1 mFt-os bicaj esetében öt éven keresztül 200 eFt-tal csökkentheted az adóalapod. Ha a Kisvállalati Adó (KIVA) alá tartozik a vállalkozásod, akkor rövidebb, akár 2 éves (50%-os) leírást is választhatsz, így éves szinten 500 eFt-os adóalap csökkentést érhetsz el.

Ezen kívül a flotta üzemeltetésével kapcsolatos minden fenntartási és üzemeltetési  költségedet is elszámolhatod.

Használatra átadás

A kerékpárokat (melyek lehetnek hagyományos bicajok vagy legfeljebb 300W-os elektromos motorral segített kerékpárok) SZJA mentesen adhatod át használatra a következő munkatársaidnak:

  • munkaviszonyban álló munkatársak,
  • a cég vezető tisztségviselője,
  • a cég tevékenységében személyesen közreműködők,
  • a cég korábbi munkaviszonyban álló saját nyugdíjasa,
  • valamint a fenti személyek közeli hozzátartozói.

Na de mi van az ÁFÁ-val?

Itt jön a csapda. A flotta ÁFÁ-ja csak akkor igényelhető vissza, ha a flottát a vállalkozás alapvető céljára vásároltad meg. Ha futárcéged van, vagy mondjuk ha egy hotelt üzemeltetsz és az ehhez tartozó bérkerékpár parkról van szó, akkor az ÁFÁ-t vissza tudod igényelni. Ha „vegyes” használatú a flottád (pl. a futásnak 60%-a magáncélú használat, de 40%-ban ezzel mész a könyvelődhöz, a bankba, a cég ügyvédjéhez, stb.), akkor a felhasználás módjának megfelelő mértékben igényelheted vissza az ÁFÁ-t (a példánkban az ÁFA 40%-át kaphatod vissza). Ember legyen a talpán, aki ezt úgy ledokumentálja, hogy abba a NAV ne köthessen bele…

Jöjjön a matek!

Tegyük fel, hogy nem a szokásos tevékenységi körhöz csatolható a kerékpárbeszerzés. Ebben az esetben bruttó 1 mFt-os ebicajt vásárolhatsz, a társasági adó alapját 1 millió Ft értékben, adózási évenként 200 eFt-tal csökkentheted (ezáltal összesen 90 eFt-tal kevesebb adót kell fizetned), és ami szép, hogy az összes karbantartási költségedet cégként elszámolhatod, ami egy pedelec élettartama alatt igen jelentős összeg is lehet.

Ha a szokásos tevékenységi körhöz vásárolsz ebike-ot, akkor az ÁFÁ-t levonhatod. Tehát 1.270.000 Ft értékben vehetsz kerékpárt, amelyből 270 eFt ÁFÁ-t vissza tudsz igényelni, és évente 200 eFt-ot tudsz leírni az adóalapból, ráadásul az első öt év alatt még a fenti társasági adó 90 eFt-os kedvezményét is megkapod!

Hogyan értékesítheted a használt kerékpárod?

A kerékpár értékesítésekor a piaci ár a meghatározó. Ez elég trükkös, de bizonyítanod kell, hogy nem játszod át a kerékpárt a vevő tulajdonába. A piaci ár elég nehezen meghatározható, de az ökölszabály nálunk az, hogy a kerékpár értéke az eredeti bekerülési értékhez képest évente így változik: -25%, -15%, -10%, -10%, -5%, tehát teljesen más módon, mint a számvitelben alkalmazott lineáris 20%/év.

Ha piaci áron eladod a kerékpárt a dolgozódnak, akkor csak a kiadott számlád áfatartalmát kell a költségvetésbe befizetned.

Ha azonban alacsonyabb áron adod el, mint a piaci ár, akkor a cégnek a különbözettel meg kell emelni a társasági adó alapját (és ennek megfelelően a különbözet 9%-ának megfelelő TAO-t becsengetni a költségvetésbe), a magánszemélynek pedig be kell vallania a természetbeni juttatást és 15%-kal leadózni a különbözetet. Nem érdemes tehát azon gondolkodni, hogy megveszem a bicajflottát, fiktív számlával alacsony áron gyorsan eladom a munkatársamnak, mert ez a cégnek és a kerékpár vásárlójának is fájni fog.

Garancia

Jó, ha tudod, hogy a magánszemélyként való vásárlással ellentétben céges vásárlás esetén csak 2 év jótállást kapsz a kerékpárokra.

3. Kerékpár lízing

A kerékpár-lízing szépsége, hogy itt egy szolgáltatást vásárolsz. 0% önerővel a szolgáltató „meghitelezi” számodra a kerékpár vásárlását, köt rá egy biztosítást, így ez nehezen hasonlítható össze az előbb említett vásárlásokkal. A szolgáltatást havidíjjal fizeted ki és a futamidő végén a szolgáltató ad egy, a lízingelt kerékpárnak megfelelő hasonló kerékpárt

Előnye, hogy a lízingdíj ÁFÁ-ja teljes egészében visszaigényelhető, függetlenül attól, hogy magán- vagy céges célokra van használva a bicaj, a díj pedig költségként elszámolható.

A kalkulátorunk szerint kétéves futamidő esetén, ha összesen 1 mFt-ot szeretnél kiadni, akkor egy bruttó 810.000 Ft-os kerékpárt tudsz megengedni magadnak (a különbözet a kamatból és a biztosítási és adminisztrációs díjakból jön majd ki). A társasági adóalapodat évente 500 eFt-tal, azaz összesen 1 mFt-tal tudod csökkenteni, így a futamidő alatt itt is visszajön a 90 eFt-os adócsökkentés.

Garancia

Akárcsak a céges vásárlás esetén, a céges lízingnél is 2 év jótállást kapsz a kerékpárokra.

Összefoglalás

Ha tehát van a cégedben 1 millió Ft kerékpár vásárlásra, akkor bármilyen céges megoldás sokkal jobb, mintha magánszemélyként vásárolnál.

Figyelj azonban a céges vásárlásnál a flotta eladási szabályaira, illetve arra, hogy bármilyen céges vásárlásnál a jótállás mindössze 2 év. Ha nincs önerőd, a lízing konstrukció is jó lehet, ha elfogadod azt, hogy ez egy értéknövelt szolgáltatás (finanszírozás, biztosítás) és ennek megfelelően egy drágább konstrukció.

Reméljük, hogy most már világosabban látod a céges vásárlás pénzügyi előnyeit. Ha bármilyen kérdésed lenne, kérlek keress minket e-mailben az info@ebikeshop.hu címen vagy foglalj hozzánk időpontot egy személyes látogatásra!

Bringa-munka-magánélet – így maradj egyensúlyban!

Olvasási idő: 4 perc

Az utóbbi évek sokunk életébe hoztak jelentős változásokat. Egy ilyen változás többek között az otthonról történő munkavégzés is: manapság már az a ritkább, ha nincs ilyen opció egy munkahelyen. Ennek megvannak a maga hátrányai, de egyben rengeteg lehetőség is rejlik benne arra, hogy önmagunkkal harmóniába kerüljünk: a legfontosabb, hogy megteremtsük az egyensúlyt a munka és a szabadidő között.

Álom helyett valóság

Szerda dél, süt a nap, te pedig nem az íróasztalodnál ülsz, hanem egy buja, olasz, tengerparti gerincháton tekersz, hihetetlen kilátással a Földközi-tengerre. Nyaralás? Talán egy álom? Nem, ez a valóság – a home office birodalma. Vagy ahogyan a dél-tiroli innovatív szállodaigazgató, Klaus (Hotel Melodia del Bosco) mondaná: munka, de a nyaralás élményével megfűszerezve.

Minden jel arra mutat, hogy a jövő kevésbé lesz irodaközpontú; egyre több feladatot tudunk majd távolról elvégezni és egyre kevésbé támaszkodunk a díszes irodaházakban lévő fix munkahelyekre. Egy ilyen társadalmi változás nemcsak a munkánkat, hanem az életünket is megváltoztatja. Persze, sok kockázatot rejt magában, de egyben lehetőségeket is nyújt a jobb életminőség és a nagyobb munkahelyi elégedettség kialakításához. 

Hogy több idő jut bringázásra is? Ez egy szuper mellékhatás! Az elmúlt évtizedben a 41Publishingnél rugalmas munkaidőben dolgoztak a kollégák, mindig a munka és az utazás tökéletes egyensúlyára törekedtek az otthon, a mobil iroda és a központi főhadiszállás jól beállított kombinációjával. Tekintettel arra, hogy a csapat körülbelül 30 tehetséges és elhivatott egyéniségből áll, ez a rugalmas megközelítés jól kezelhető, de milyen ez, ha egy több ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalatot vezet az ember? Egy egész csapat szabadúszóval és iparági alkalmazottal, valamint Sophia Brunolddal, a Home Office Guide szerzőjével és Stefan Althoffal, a Porsche weissachi fejlesztési központjának HR-vezetőjével beszélgettünk, ahol több mint 6500 alkalmazott dolgozik a jövőbeli járműprojekteken. A célunk az volt, hogy összeszedjük a legjobb tippeket a home office és a kerékpáros élet kapcsolatában.

Ismerd fel a nehézségeketet!

Milyen veszélyeket rejthet a home office? 

Egészen 2020-ig az otthonról történő munkavégzés gondolata kivételes lehetőségként élt az emberek fejében. Egy fix munkahelyen a napod automatikusan strukturált, és a kollégákkal közös munkaterület is jár bizonyos előnyökkel mint például a fejlődés, a tanulás, a szocializáció és a vállalati kultúrával való azonosulás. Amikor tehát ez a közös tér nem elérhető vagy egyáltalán nem is létezik, akkor elveszítjük a szociális biztonsági hálót. A kreatív iparágak, például a művészek, a tervezők vagy a médiában dolgozók számára létfontosságú, hogy legyen idő és hely a megbeszélésekre és a spontán beszélgetésekre, ahol bátran be lehet dobálni az ötleteket és megoldásokat találni a problémákra. Ha mindenki távolról dolgozik, ezt a spontaneitást nehéz fenntartani Zoom-meetingek keretében, különösen akkor, ha az internetkapcsolat is akadozik.

A mókuskerék nem az irodától függ

A munka világának átalakulása nagy dilemmát jelent: azt sem szeretjük, ha minden napunk egyforma, de ugyanilyen nyugtalanító lehet, ha megszűnik a rutin, hiszen ezáltal elveszítjük a céltudatosságot és ezzel együtt a motivációt is. Az ilyen helyzetekben új és potenciálisan kedvezőtlenebb szokások lopakodhatnak be és verhetnek sátrat életünkben anélkül, hogy ennek tudatában lennénk.

Hol van a kikapcsoló gomb?

A munkahely és az otthon fizikai elválasztása nélkül a munka és a szórakozás közötti időbeliség ugyanolyan homályossá válik. Késő estig, éjszakába nyúlóan dolgozol. Ebédidőben, amikor lecsukhatnád kicsit a laptopod és átmehetnél a szemközti étterembe, inkább beraktározod a rágcsálnivalókat az asztalodon. Szélsőséges esetben még az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem engedélyezel magadnak szünetet, mert nem érzed magad elég produktívnak. Ez a felállás fizikailag és mentálisan is káros az egészségedre, a végletekig feszíthet a munka-magánélet egyensúly hullámvasútja.

Nem is olyan rossz az a home office…

Ám a változatos napi rutinok pozitív hatással is lehetnek a mentális egészségedre – ehhez azonban igyekezz reális elvárásokat állítani magadnak. A nagy nyomás a túlzottan magas belső elvárásoktól gyakori hiba, amit tudatos tervezéssel könnyű elkerülni. A napi testmozgás, így például a kerékpározás is időnként háttérbe szorulhat, de ez nem baj. A kulcs az egyensúly. Figyelj és hallgass a testedre, különösen, ha fáradt!

A megfelelő helyen, a megfelelő időben 

Gondolkodtál már azon, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy a világ legjobb kerékpáros helyeiről dolgozhass? A válasz meglepő lesz: mindössze egy laptopra és megfelelő WIFI-kapcsolatra. Miért elégednél meg nap mint nap ugyanazzal az irodával, ha egy helyi kávézóban, a barátaid és a családod házában, vagy abban a menő kerékpárboltban is végezhetnéd a napi teendőket?!

Workcation

A találékony emberek felismerték a lehetőségeket: ha van igény a rugalmas távmunka végzésre, valamint a pihentető nyaralásra, miért ne lehetne megteremteni a tökéletes munkahelyi pihenést is?

A Hotel Melodia del Boscoban például a vendégek számára speciális munkaállomások, konferenciatermek és minden egyéb szükséges berendezés, például nyomtató is rendelkezésre áll. Hétközben olyan programlehetőségek közül választhatnak, amelyeket munka mellett is lehet élvezni, például frissítő, kora reggeli túrák és edzések, míg hétvégén egész napos vezetett túrák és kirándulások várják az érdeklődőket.

Felül üzlet, alul buli!

Munkáltatótól függően az otthoni munkavégzés nagyobb szabadságot biztosít a munkaidő megtervezésében és beosztásában. Találd ki, hogy neked mi működik, és mikor vagy a legproduktívabb. Miután kitapasztaltad a megfelelő rutint, ne felejtsd el egyeztetni a főnököddel és a kollégákkal is. Kérdezz rá, hogy az a fontosabb, hogy mindig elérhető legyél vagy az, hogy elvégezd a munkát. Ha pontosan tudod, hogy mit várnak el tőled, akkor szépen be tudod illeszteni az új munkavégzést a szervezet életébe is.

Ha nem tudsz beiktatni egy ebédszüneti tekerést az időbeosztásodba, miért ne használhatnád fel azt az időt, amit az ingázással töltöttél volna, és miért ne alakíthatnád át a korábbi rohanó reggeleket egy pedálos menetre az ösvényeken? 

Már egy rövid erdei száguldás is hangulatjavító hatású lehet. Stefan ezt túlságosan is jól tudja. „Igyekszem minden lehetséges percet a szabadban tölteni, akár futok a kutyával, akár sétálok. Ha időm engedi, felszállok az eMTB-mre, hogy bejárjam a Stuttgart környéki ösvényeket.”

Az otthoni munkavégzés egyaránt lehet áldás és átok is. A változás egyenlő az esélyekkel, feltéve, hogy észreveszed őket, megragadod őket és építesz rájuk. Megfelelő arányú proaktivitással, fegyelemmel és rugalmassággal magasabb szintre emelheted (munka)életed. A végső egyensúly a munka és az utazás között karnyújtásnyira van. Ha életed egy részét rendbe teszed, a többi is követni fogja. Szóval munkára fel: otthon, a furgonban vagy az irodában! A kollégák, a család, a főnököd, önmagad mindannyian profitálhatnak a váltásból.

Forrás: Downtown Magazine

Mennyország és pokol között – Trail és borkóstolás a dél-afrikai Stellenbosch kerékpáros paradicsomában

Olvasási idő: 6 perc

Dél-Afrika már a neve is vágyakozással tölt el. Lebilincselő tájak, zabolátlan természet, lenyűgöző hegyek és híres borvidékek. A Fokváros közelében fekvő, széles körben elismert Stellenboschba látogattunk el, hogy feltérképezzük a vidéket és a kipróbáljuk a helyi ínyencségeket. 

Természetesnek vesszük, pedig korántsem az

Be kell ismernünk, hogy kerékpáros újságíróként az emberek egy nagyon kiváltságos alcsoportjához tartozunk, akiknek a szakmájuk lehetővé teszi, hogy olyan dolgokat tapasztaljanak meg, amelyeket pénzért nem lehet megvásárolni. Mi vagyunk azok, akik tesztelhetik a  legújabb biciklis termékeket a világ legelképesztőbb bringás helyein, mielőtt még bárki rátehetné a kezét. Mi találkozhatunk a szakma legnagyobb neveivel, minden hétvégén újabb és újabb ajtókat nyitva meg előttünk az újonnan kialakult kapcsolatok által. 

A kiváltságosok mókuskerekében 

A kerékpáros média világa körülbelül két évig állt. Nem volt termékbemutató Whistlerben, Moabban, Aucklandben, Santa Cruzban vagy Fokvárosban, amiért egy európai magazinnak át „kellett” volna repülnie a fél világot. Downsizing helyett upsizing, lokális helyett globális, online helyett offline: ezek a kerékpármárkák új mantrái, amelyek korábban évről évre megpróbálták felülmúlni egymást és önmagukat.

Amikor meghallottuk, hogy a Specialized Dél-Afrikában mutatja be az akkor új Levo SL-t, tudtuk, hogy meg kell hosszabbítanunk az utat néhány nappal. Miért ne használnánk ki a lehetőséget, hogy felfedezzük Fokvárost és pihenjünk egy kicsit! 

Carpe occasionem – Ragadd meg a pillanatot!

Az a tény, hogy a Specialized bemutatója a kedvenc borgazdaságunk közelében lesz, remek alkalom volt arra, hogy megváltoztassuk a terveinket. Mindig készen állunk a spontán kalandokra: szeretünk új dolgokat megismerni, és inkább megragadjuk a lehetőséget, minthogy túlgondoljuk. Így két gyors beszélgetéssel később meggyőztük a Specialized nagykövetét, Hannah Barnes-t és a Levo vezető fejlesztőit, Marcót és Jant, hogy a hivatalos bemutató után töltsük fel az ebike-okat egy kis dél-afrikai ösvény- és borkóstolásra!

Stellenbosch A dél-afrikai bor- és kerékpáros paradicsom

Technikailag a földrajzi övezet, ahol Stellenbosch található, túl forró a szőlőtermesztéshez, a Baktérítővel szomszédos. Ennek ellenére Fokváros környékén mindenekelőtt Stellenboschban, Paarlban és Franschhoekben több száz borászat található. A termékeny talajnak és az Atlanti-óceán fölött fújó hűvös szellőnek köszönhetően tökéletes helyszín a kiváló minőségű szőlőfajták termesztésére. A szüret február és április között zajlik, de szerencsére még volt boruk, amikor januárban megérkeztünk.

Dél-Afrika borainak közel ötödét Stellenboschban termelik, így nem csoda, hogy a régió a borkedvelők paradicsoma bár a motorosok és kerékpárosok is jól járnak! A régió nemcsak számtalan ösvényhálózattal és kerékpáros helyszínnel büszkélkedhet, hanem világhírű a legendás Cape Epic szakaszversenyről is. A nemzetközi kerékpáros szcéna mélyen gyökerezik Stellenboschban, hiszen már 1997-ben otthont adott az UCI Downhill Világkupának, és azóta is számos profi versenyzőt vonz a régióba téli edzésre.

A kék vagy a piros tablettát választod? első rész

“Lőfegyverek és kések használata az ösvényeken tilos” a pálya elején elhelyezett figyelmeztető tábla folytatja azt a narratívát, amelyet a repülőtérre érkezésünk óta tapasztaltunk, vagy legalábbis hallottunk róla. A gazdagok és szegények, vagyis az idilli paradicsom és a brutális bűnözés közötti ellentét mindenütt jelen van. 

Ahogy az ösvény elején a tábla, úgy a helyiek is figyelmeztetnek a veszélyekre. Azt mondják, hogy még az olyan népszerű ösvényeken sem szabad egyedül tekerni, mint a G-Spot a Stellenbosch Egyetem közelében, és, hogy ne sétáljunk társaság nélkül éjszaka még Stellenboschban sem. Az ország magas bűnözési statisztikáiért a településeken elkövetett bűncselekmények felelősek. A turisták számára nagyrészt biztonságos, ha betartanak bizonyos szabályokat.

G-Spot flow és Blaauwklippen Family Market Ez ám a mennyei kombináció!

Stellenboschban egy 5 perces biciklitúra is elég lehet ahhoz, hogy kiszakadj az egyik világból, és elmerülj egy teljesen másban. Amint elkezdünk tekerni, a singletrack mennyországban találjuk magunkat. 

A Specialized rendezvény ideje alatt a Blaauwklippen borászatban vendégeskedtünk, amely jó alaptábor az áramló G-Spot pályákhoz: nyílt terepet, a legfinomabb bermeket, ugrásokat és gurulásokat kínálva tökéletes mindenféle trail szörfösnek! 

Mivel Dél-Afrika a kultúrák olvasztótégelye, ahová az évszázadok során a legkülönbözőbb nemzetiségű és a világ minden tájáról származó emberek vonzódtak, maga a piac is olyan, mint egy kis fesztivál. Nem lehet eléggé ajánlani!

Jonkershoek, avagy páviánok és a pokol tüze

Ha a Stellenbosch délkeleti szélén fekvő Jonkershoekben tervezünk lovagolni, a legjobb, ha korán kelünk. A déli hőmérséklet elérheti a 40 Celsius-fokot is, ezért jól meg kell tervezni a napot. A mintegy 11 000 hektáros természetvédelmi terület a hegyi kerékpárosok számára is nyitott, számtalan túra- és kerékpárutat kínál.

A Ride In Cycling Café rengeteg parkolóhellyel rendelkezik, és ideális kiindulópontja a Jonkershoek-i kerékpártúrának, mivel közvetlen hozzáférést biztosít az ösvényhálózathoz. Átszámítva a pályabérlet személyenként kevesebb mint 2 euróba kerül, és összesen 56 eMTB-útvonalhoz biztosít hozzáférést, amelyek minden tudásszintet kiszolgálnak.

A sík és áramló pályáktól a durva és zord terepig tehát mindent megtalálható itt, amire egy motoros szíve vágyik. Attól függően, hogy hol tekerünk, valószínűleg páviáncsapatokkal is találkozhatunk. Vannak kígyók, leopárdok és még mézes borzok is, de ezeket csak nagyon ritkán látni.

Az éghajlat és a növényzet miatt ebben az ösvényparadicsomban nagy az erdőtüzek kockázata, ami látható  is a rendszeres tüzek miatt sok hegységben nincsenek nagy fák. Ennek megfelelően a legtöbb ösvényen kevés az árnyék, így fontos, hogy mindig legyen nálunk elég innivaló és figyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre.

Hála, amit ilyenkor érzünk

Egy idilli tó közepén koccintunk, kilátással a hegyekre, amelyeket aznap korábban elektromos paripáinkon szeltünk át. Ahogy folyik a bor, újabb és újabb érzéseket hoz felszínre. Hála. Hála a lehetőségekért és kiváltságokért, amelyekkel mi – ami alatt minden motorost értünk ezen a bolygón rendelkezünk, hogy ilyen csodálatos hobbit űzhetünk. A szabadban játszani, új helyeket felfedezni, féktelenül nevetni és örömünkben kiabálni az ösvényen, találkozni páviáncsapatokkal, mindezt a legjobb társaságban és bormámorban…

A kék vagy a piros tablettát választod? második rész

Stellenboschba visszatérve újra előjönnek a félelmeink, és a lelkiismeretünk is megszólal: élvezhetjük-e ezt a luxust, ezt a paradicsomot, élvezhetjük-e a legfinomabb ételeket és az egész napos italokat, simogathatunk-e szelíd gepárdokat a vadfarmokon, és száguldozhatunk-e a hihetetlenül gyönyörű tájakon egy 15 000 eurós biciklin, miközben oly sok ember él a szegénységi küszöb alatt?

A nyugati világ számos részén elsajátítottuk a dolgok elzárkózásának művészetét. Európával ellentétben Dél-Afrikában az éles társadalmi ellentétek a mindennapi élet részét képezik. Európában aligha találkozunk olyan szegénységgel, mint a nyomornegyedekben.

Elkötelezettek vagyunk a klímaváltozás megállítása mellett, de az okok helyett csak a tünetekkel küzdünk, mivel nem akarjuk kényelmetlenül élni kényelmes életünket. Azt hisszük, hogy erkölcsileg felsőbbrendűek vagyunk, demokratikus értékeket hirdetünk, mégis opportunista módon cselekszünk. Mondhatni eltűrjük az emberi jogok megsértését a szegény országokban, ha ez gazdasági előnyökkel vagy üzletekkel jár. Sokat beszélünk esélyegyenlőségről és követeljük azt országainkban, jótevőknek gondoljuk magunkat, miközben megannyi szegénységi faktort figyelmen kívül hagyunk. 

Dél-Afrika ebben az értelemben egy lépéssel előttünk jár, mert nem próbálja elrejteni ezt a tényt, minden nap szembesít a valósággal. Attól függően, hogy milyen típusú ember vagy és milyen pirulát akarsz bevenni ezt először nehéz lenyelni, de tudatosítja benned azoknak a kiváltságoknak a másik oldalát is, amelyeket sok hozzánk hasonló ember természetesnek vehet. 

A bor íze is más

Látogatásunk nem változtathat az ottani viszonyokon. Ellenkezőleg, a turizmus a helyi dél-afrikai gazdaság fontos pillére. Ráadásul a politikusok már régóta vitatkoznak arról, hogyan nézhetne ki az ellentétek megoldása és egy jobb világ, nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is. Ez egy olyan, a történelemben gyökerező probléma, amelyet nem lehet pusztán nyugati szemlélettel megoldani. Azt mondják, hogy az önismeret az első lépés a javulás felé.

Stellenbosch a motorosok és a borkedvelők paradicsoma ehhez kétség sem férhet. Rengeteg jól kiépített útvonal és ugyanilyen kiváló borok. Akár kezdő vagy tapasztalt vagy, biztosan találsz olyan ösvényt, amely megfelel a stílusodnak és a tudásszintednek. Ha követed a helyiek tanácsait, biztonságosan bejárhatod az országot, élvezheted  a lenyűgöző tájakat és vendégszeretetet. Hogy a piros vagy a kék pirulát akarod-e lenyelni, csak rajtad múlik. Dél-Afrikában mindkettőt megteheted itt a mennyország és a pokol a szomszédban van. 

Ez az ország megváltoztatta az önmagunkról alkotott képünket. Még a kedvenc borunknak is más az íze intenzívebb, kontrasztosabb és valahogy összetettebb. 

A Bosch újra mozgásban – SmartphoneGrip rögzítő, Lock funkció az alkalmazáson belül és számos egyéb frissítés

Olvasási idő: 4 perc

A Bosch továbbra is az élmezőnyben: új termékekkel és frissítésekkel érkeznek  a Smart System kiegészítéseként. A német technológiai óriás nemrég jelentette be az új SmartphoneGrip rögzítést, az ebike Flow applikáció zárolási módját és több kisebb Quality-of-Life frissítést. Ez lenne a kulcs a felhasználói élmény következő szintre emeléséhez? 

A Bosch Smart System körüli elképzelés lassan ténylegesen formát ölt. Amikor a márka tavaly bemutatta az új Bosch Smart Systemet, még nem volt egyértelmű, hogy az új rendszer felhasználói élmény szempontjából hogyan fejlődik elődjéhez képest. 

A Bosch Smart System motorja nagyrészt a Performance Line CX motorra épül, amelyet még 2019-ben mutattak be. Felhasználói szemmel az újítások elsősorban olyan perifériás elemeket érintettek, mint a nagyobb, 750 Wh-s akkumulátor, a Kiox 300 kijelző, az új LED-es távirányító és az ebike Flow alkalmazás. Ez utóbbi kettő azonban nagyon kevés figyelmet kapott mind a gyártók, mind a média részéről… mostanáig. 

Az új Bosch SmartphoneGrip – intelligens, univerzális okostelefon-tartó, távirányítóval

A túrázók számára a Bosch Smart System inkább keserédes kompromisszumnak tűnhetett, mint fejlesztésnek a korábbi Bosch rendszerhez képest. Bár a 750 Wh-s akkumulátor még hosszabb túrákat tesz lehetővé, az új Kiox 300 kijelzője nem rendelkezik azokkal a praktikus, térképes navigációs funkciókkal, amelyek a Bosch Nyon vagy a Bosch Smartphonehub esetében elérhetőek. Ezt most a németek a SmartphoneGrip nevű univerzális okostelefon-tartóval pótolják, amely a Kiox 300 kijelző szabvány méretű tartójára csíptethető. A SmartphoneGrip nemcsak ugyanazt a tartót, de ugyanazt az interface-t is használja a Bosch Smart Systemhez. Ez egyrészt azt jelenti, hogy megspórolhatsz magadnak egy utat  a Bosch-kereskedőhöz a frissítés miatt, hiszen a SmartphoneGrip felszerelése ugyanolyan egyszerű, mint a Bosch Intuvia kijelzőről a COBI.Bike Sport tartóra való váltás. Másrészt a SmartphoneGrip lehetővé teszi, hogy az okostelefonodat közvetlenül a főakkumulátorról táplálja és töltse menet közben – akár kábelen keresztül, akár vezeték nélkül, indukcióval. Menet közben a Bosch ebike Flow alkalmazás új „Ride Screen” képernyője a kormányról távolról vezérelhető a LED-es távirányítóval.

Az ebike Flow alkalmazás emellett új navigációs funkciót is kapott speciális útvonalprofilokkal. A profiltól függően a navigációs rendszer különböző útvonalakat javasol az ingázók, a szabadidős tevékenységet végzők és a túrázók számára. 

A térkép megjelenítése is változtatható az előre beállított kerékpáros profiltól függően; például az ingázóknak egy 3D-s épületnézetű várostérkép jelenik meg, míg a szabadidős kerékpárosok minden fontos információhoz hozzájuthatnak az útvonal állapotáról vagy a közelgő emelkedőkről. Igény szerint a Strava és a komoot oldalra is feltölthetőek a túrák, ezáltal megoszthatóak az online közönséggel. A rendszer egyéb adatokat is megjelenít, például a lépéstempót és az egyéni teljesítményt.

Tolvajok kíméljenek – így működik az ebike Lock funkció

Eddig egyszeri, 10 eurós díj ellenében lehetett aktiválni a prémium Lock funkciót a Bosch Kiox kijelzőhöz és a jelenlegi Bosch Nyon kijelzőhöz. A kijelző tekinthető a Bosch-motor kulcsának. A Lock funkciónak köszönhetően a fedélzeti számítógép eltávolításával kikapcsolható volt a motortámogatás, így az ebike használhatatlanná vált a potenciális tolvajok számára. Még egy azonos kijelzővel sem lehetett elindítani a motorfunkciókat. 

Az új Smart System esetében a Bosch csapata hasonló funkcióval állt elő, némi csavarral. Először is, a kulcs nem maga a kijelző, hanem az elektromos kerékpárhoz kapcsolt okostelefon és a hozzá tartozó ebike Flow alkalmazás. Az okostelefon Bluetooth-on keresztül csatlakozik a biciklihez, és feloldja annak zárját. Beállíthatod az alkalmazást úgy is, hogy a zsebedben vagy hátizsákodban lévő telefonon keresztül automatikusan feloldja a kerékpárt – ami rendkívül praktikus funkció a mindennapi életben. Ha imádod, ahogy kattan a zár az autódon, mostantól a kerékpárodon is aktiválhatod a hasonló, akusztikus visszajelzést. A második alapvető különbség az ebike Lock és a Kiox és a Nyon kijelzők meglévő zárfunkciója között az, hogy az előbbi teljesen ingyenes!

Quality-of-Life frissítések a Kiox 300 kijelzőhöz és más Bosch rendszerekhez

A Kiox 300 kijelző is kapott egy mini rendszerfrissítést: mostantól az állapotsor szabadon személyre szabható és programozható, hogy olyan alapvető menetadatokat jelenítsen meg, mint az akkumulátor állapota, a sebesség vagy akár az idő. 

A Bosch a régebbi rendszereket is frissítette: a Nyon kijelzővel rendelkező Bosch ebike-osok már 2022 márciusa óta hozzáférhetnek új funkciókhoz, hosszútávú fitneszcélt határozhatnak meg, és a Nyon kijelzőn követhetik a fejlődésüket. 

Az ebike Connect alkalmazás lehetővé teszi a fitneszadatok szinkronizálását az Apple Health vagy Google Fit fiókkal is. A Nyon kijelző navigációs funkciója is átdolgozásra került. Most már egyszerűen a térképre koppintva indítható el a POI-k (érdekességek, például látnivalók, éttermek stb.) navigációja. A sebességtől függő automatikus zoomolás segíti a menet közbeni áttekintést.

Amikor a Tesla egyik napról a másikra közel 5%-kal nagyobb teljesítményt szabadított fel 2019-es ügyfelei számára egy szoftverfrissítéssel, a reakció mindent elsöprő és rendkívül pozitív volt. Bár a SmartphoneGrip és az olyan szoftverfrissítések, mint az ebike Lock talán nem lesznek ilyen nagy hatással, de a Bosch-felhasználók mindennapjait biztosan megkönnyítik majd. Izgatottan várjuk, hogy mit tartogat még a Bosch a jövőre nézve, és milyen terveik vannak a digitálisan hálózatba kapcsolt ebike-rendszerről!

Forrás:

Nagyobb teljesítmény és hatótávolság: FAZUA Ride 60

FAZUA Ride 60
Olvasási idő: 4 perc

A FAZUA az elmúlt időszakban azért került a címlapokra, mert a Porsche részvényeket vásárolt a vállalatban. Nemrégiben azonban újabb izgalmas hírekkel jelentkeztek: egy új, külön motorból és akkumulátorból álló rendszert dobtak piacra. Az előző modellekhez képest az új FAZUA Ride 60 kompaktabb és kisebb helyet foglal, így sok korábbi problémára nyújthat megoldást. 

FAZUA Ride 60

Kivehető akkumulátor és beépített motor – FAZUA Ride 60 2022

A FAZUA Ride 50-hez képest szembetűnő az új modellben, hogy a motort és az akkumulátort szétválasztották, így a motor a vázban került rögzítésre, az akkumulátor pedig kivehetővé vált. Korábban a FAZUA motorok, más néven Drivepackek az akkumulátorral együtt eltávolíthatóak voltak, ezért az ebike-ot hagyományos kerékpárként, rásegítés nélkül is lehetett hajtani. Az új rendszerrel azonban a motor a kerékpárban marad. 

Az elődjénél a két alkatrész mechanikusan volt összekötve, míg most csak egy elektronikus kapcsolat van a kivehető akkumulátor és a beépített motor között. Ez nagyobb szabadságot ad a kerékpárgyártóknak, hiszen a váz kialakítása lehetővé teszi számukra, hogy az alsó csőbe hajlítást helyezzenek, amit korábban nem tudtak kivitelezni. Ezen kívül a Ride 60 5 Nm-rel nagyobb teljesítményt kínál, mint a korábbi Ride 50.

Az új FAZUA Ride 60 motor

A beépített motor és a sebességváltó 60 Nm maximális teljesítményt biztosít, ami a FAZUA állítása szerint természetes érzést biztosít a kerékpározáshoz. A teljesítmény megegyezik a lefelé szabályozott Shimano EP8 RS teljesítményével, amelyet az új Reise & Müller modelleken találsz. A FAZUA motor súlya 1,96 kg, ami körülbelül 700 grammal könnyebb, mint a Shimano EP8. A teljes rendszer súlyát tekintve a FAZUA alig egy kilogrammal múlta alul a Shimano EP8 és a 504 Wh-s akkumulátor súlyát. 

A FAZUA rendszer push-assist funkcióval és három támogatási móddal rendelkezik: Breeze, River és Rocket. Míg a Breeze és a Rocket állandó, a legkevesebb, illetve a legtöbb támogatást nyújtja, addig a River mód adaptív, a pedálozási bemenethez kapcsolódik, és ennek megfelelően igazítja a teljesítményt.

FAZUA Ride 60

Akkumulátor – ide vagy oda?

A FAZUA Energy akkumulátor kapacitása 430 Wh, a kivehető változat súlya 2,3 kg. Beépített fogantyúval rendelkezik, és a kialakítása miatt csak lefelé lehet eltávolítani. A Ride 50-hez képest a FAZUA a kötelezően rögzített fedél használatának elhagyása mellett döntött és a kerékpárgyártók saját belátására bízta az alkalmazását, ennek eredményeképpen a gyártók szabadabban tervezhetnek. A nyílást a lehető legkisebbre alakítva akár 100 grammot is spórolhatnak, ha a beépített akkumulátor mellett döntenek.

Elődjéhez hasonlóan a Ride 60 rendszer indítása automatikusan aktiválódik, amint a kerékpár megmozdul, tehát nem állítható manuálisan a ki- és bekapcsolás. Ez felhasználói szemmel egy kényelmes funkció, de a kerékpár szállításakor feleslegesen merítheti az akkumulátort.

FAZUA LED Hub, vagyis a kijelző

A LED Hub egyfajta monitor, amely a kormányrúdon helyezkedik el. Öt LED segítségével különböző színekkel jelzi az akkumulátor töltöttségi szintjét és a támogatási módot. Ha további információra és a támogatási módok finomhangolására van szükséged, a rendszert Bluetooth vagy ANT+ kapcsolaton keresztül összekapcsolhatod az okostelefonodon lévő FAZUA alkalmazással. Ráadásul a LED Hub felhajtható, és alatta egy USB-C portot is találsz, amit telefonod vagy kerékpáros számítógéped töltésére használhatsz – kell ennél több?

FAZUA Ride 60

A FAZUA Ride 60 kormánytávvezérlő

A kormánytávirányítót Ring Controlnak hívják, és egy csavart markolatú váltóra hasonlít. Segítségével válthatsz a támogatási módok között, bekapcsolhatod a fényszórót vagy aktiválhatod a push-assist funkciót. 

A távirányítót úgy tervezték, hogy a markolat közelében legyen, így ergonomikus és könnyen elérhető. Alternatívaként a gyártók a Control Hubot is specifikálhatják, amely a Ring Control funkcióit ötvözi 5 LED kijelzővel és a LED Hub összes csatlakozási funkciójával.

FAZUA Ride 60

A Control Hub a kormányrúdon lévő LED Hubot helyettesíti. Mindkét távirányító rendelkezik boost funkcióval, amely a támogatási módtól függetlenül aktiválja a teljes 450 W-ot, így szükség esetén gyors teljesítménynövelést biztosít.

FAZUA Ride 60

Összegzésként

Semmi forradalmit nem fedeztünk fel az új fejlesztésben, de a FAZUA Ride 60 átdolgozott elrendezése lényegesen nagyobb szabadságot ad a kerékpárgyártóknak a tervezésben. Nem teljesen világos, hogy az 5 Nm-es teljesítménynövekedés a szoftver, az átdolgozott motor vagy csupán a kerekítés eredménye, de alig várjuk, hogy kiderüljön!

És ne feledd! Ha máris beleszerettél az új FAZUA Ride 60-nal felszerelt Riese & Müller UBN modellek valamelyikébe, már most adhatsz le rá előrendelést az Ebikeshop weboldalán. Legyél az elsők között, akik büszke tulajává válhatnak az RM városi trendteremtő ebringáinak!


 

Forrás:

Tavaszi bringatúra a Duna mentén: pihenjünk meg együtt a Fekete-tengernél! — 4. rész

Olvasási idő: 2 perc

A Duna menti kerékpárutat bemutató cikksorozatunk lassan a végéhez ér: a Bosch eBike Systems utazójára, Maximilian Semschre már csak egyetlen szakasz vár, hogy elmondhassa: végigtekert Európa egyik legnépszerűbb hosszú távú kerékpárútján, 7 országon át. Tarts velünk a kaland befejező részében, ami a német, osztrák és magyar, valamint horvát szakaszok után egészen a Fekete-tengerig kalauzol téged!

Ebike-on Románia zöldellő tájain át

Ha magad mögött hagytad a dombos tájakat, a félreeső falvakat, valamint a meglehetősen szűkös bulgáriai turisztikai úthálózatot és infrastruktúrát, akkor már majdnem teljesítetted azt a 3500 kilométeres távot, amelyet Maximilian Semsch a Duna furtwangeni forrásától a fekete-tengeri deltáig tett meg. A Duna menti kerékpárút utolsó országa, Románia valóságos csemege minden kerékpározó számára, hiszen a barátságos helyi lakosság mellett olyan természeti látnivalók teszik emlékezetessé az utazást, mint a Măcin-hegység aranysárga dombjai és zöldellő szőlőültetvényei. Egészen Tulceáig gondtalanul tekerhetsz a természetben, majd az utolsó 150 kilométeren a Duna torkolatáig csónakkal kell utaznod. De egy percig se bánd: a több mint 5000 állat- és növényfajnak otthont adó tájban a hajón hátradőlve, békében gyönyörködhetsz – a hosszútávfutó Maximilian Semsch számára ez az élmény „egy izgalmas utazás tökéletes befejezése”.

Válassz elektromos kerékpárt a kalandjaidhoz!

Ha gondolkodtál már azon, hogy milyen lehet kompromisszumok nélkül élvezni a kerékpározás összes előnyét, akkor az elektromos kerékpár méltó társ lesz az utazásaid során. Az ebike egyesíti a mozgás és a szabadság örömét, aminek a túl nagy távolság, a túl meredek emelkedő vagy az edzettségi állapotod sem szab határt. Az elektromos rásegítés pont akkor ad egy kis plusz energiát, ha már elfáradtál, de ha éppen az edzés a célod, akár teljes egészében a saját erődre is hagyatkozhatsz. Hiszünk abban, hogy ha megtaláltad a hozzád illő elektromos kerékpárt, kettőtök közös utazása egy életre szól: válassz most elektromos biciklit állami támogatással! A pedelecekre igénybe vehető állami támogatás segítségével most akár 180.000 forinttal olcsóbban juthatsz hozzá ebike-hoz az Ebikeshop üzleteiben. Nézz szét a kínálatunkban, töltsd ki a bringaválasztónkat, és találd meg azt az elektromos kerékpárt, akivel együtt szelhetitek a kilométereket!

Itt a Riese & Müller új városi vonala: bemutatkozik az RM UBN termékcsalád

Olvasási idő: 2 perc

A stílusos megjelenésű, prémium elektromos kerékpárjairól híres, német Riese & Müller 2022-ben sem okoz csalódást: vadonatúj termékvonalával, az UBN családdal idén nyártól új dimenzióba helyezi a városi bringázást.

A városi dzsungelre tervezve

Az áramvonalas tervezés, a vázba integrált, csendes Fazua Ride 60 motor és a 430 Wh-s Fazua Energy akkumulátor professzionális összjátékának köszönhetően az UBN ebike-okkal Te uralhatod a városi forgatagot. A pehelysúlyú UBN touring konfiguráció mindössze 19,5 kg, így akár rásegítés nélküli használat során is könnyed és dinamikus bringaélményt nyújt. Az RM mérnökei persze most sem csak magának a biciklinek a megtervezésére fektettek nagy hangsúlyt: a vezérléshez használt RX Connect applikáció tudásával és könnyű kezelhetőségével teszi teljessé az élményt – mindezt úgy, hogy egy pillanatra sem kell levenned a szemedet az útról.

UBN Five

Kerülj tökéletes összeköttetésbe az elektromos bringáddal! A háromszögvázas RM UBN Five letisztult formavilágával már első pillantásra rabul ejt, de amint lehetőséged lesz tesztelni a Fazua System és az RX Connect tökéletesen összehangolt működését, többé le sem akarsz majd szállni erről a mérnöki műremekről.

UBN Seven

A stílusos megjelenésű, alacsonyvázas RM UBN Seven esetén biztosra veheted, hogy mindenkire mély benyomást gyakorolsz majd, aki mellett elhajtasz. Az RX Connectnek köszönhetően ezt a jószágot úgy irányítod, ahogyan neked a legkényelmesebb, miközben a vázba integrált Fazua Ride 60 motor minden pillanatban a megfelelő rásegítéssel teszi még teljesebbé a bringaélményt.

Új standard a városi ebringák világában

A fentiekből is látszik, hogy a Riese & Müller mérnökei ezúttal is kitettek magukért: a megjelenés, a teljesítmény és a kezelhetőség maximális összhangba került ezekben a modellekben. Kétségtelenül az idei nyár legnagyobb dobásai között lesznek — erről a gyártó YouTube csatornájára felkerült videóból is meggyőződhetsz, amelyben Silke Westermeier, az RM vezetőmérnöke mutatja be ezeket a gépcsodákat.

 

A Riese & Müller UBN modellek hamarosan előrendelhetőek lesznek az Ebikeshopnál.

Tavaszi bringatúra a Duna mentén: Horvátországtól a Vaskapuig — 3. rész

duna tura 3
Olvasási idő: 2 perc

A Duna menti kerékpárutat bemutató cikksorozatunk első és második részében Németországtól egészen Magyarországig tekertünk le a folyó mentén. Az elektromos biciklink nyergéből megcsodálhattuk Regensburg, Bécs és Budapest nyüzsgését, de a páratlan természeti látnivalók is gyakran csábítottak megállásra. Haladj velünk tovább dél felé a Bosch eBike Systems utazójának, Maximilian Semschnek az iránymutatásával, és járjuk be együtt a Vaskapu vidékét!

Üdv Horvátországban, ebike-ozó!

A dunai kerékpárút horvátországi szakasza mindössze 137 kilométer hosszú, ami többnyire kisforgalmú mellékutakból áll. De légy óvatos! A legkalandvágyóbb ebike-ozóknak sem ajánljuk, hogy letérjenek a hivatalos útvonalról, ugyanis a kerékpárút mentén még mindig találhatók elszórtan ki nem tisztított aknamezők.

A szerb határ közelében fekvő festői Ilok falu buja szőlőültetvényeivel és csodálatos kilátást nyújtó régi kastélyával invitál megállásra. Mindenképpen érdemes megnézned a vár lábánál található évszázados borospincét, ahol kitűnő, minőségi fehérborokat szerezhetsz be. Ha az ebike mellett marad kedved és energiád egy kis sportoláshoz, a szőlőhegyek között golfozásra is van lehetőséged. Ezt követően pedig megpihenhetsz és felfrissülhetsz a Duna-parton, miközben élvezed az esti hangulatot.

A Vaskapu-szurdok rejtett kincsei

A horvát kerékpárutakat elhagyva egy újabb fantasztikus szakasz vár rád. Európa leghosszabb szurdoka, a Vaskapu-szurdok több mint 100 kilométer hosszan terül el, szirtjei és bizarr sziklái pedig a folyó mindkét partját szegélyezik. Dús, zöld hegyek és a mélykék Duna: ezt a páratlan kontrasztot semmiképp se szabad kihagynod! Ha többet időznél itt, a számos kilátópont egyikéről nagyszerű kilátás nyílik a színes tájra: az egyik legszebb hely a Đerdap Nemzeti Park szerb oldalán található, és egyben kiváló lehetőség arra, hogy eltávolodj a román oldalon lévő erősebb forgalomtól. A Duna menti bringatúránk harmadik része a Vaskapunál ér véget, ahol a Duna legszélesebb (6 km) szakaszában gyönyörködhetsz.

Meghoztuk a kedved az elektromos kerékpározáshoz?

Van egy jó hírünk: az elektromos biciklikre igénybe vehető állami támogatás segítségével most akár 180.000 forinttal olcsóbban vásárolhatsz ebike-ot az Ebikeshop üzleteiben. Nézz szét a kínálatunkban, töltsd ki a bringaválasztónkat, és tudd meg, hogy melyik elektromos kerékpár passzol leginkább a céljaidhoz és az igényeidhez! Nyeregbe fel!

Tavaszi bringatúra a Duna mentén: vár Wachau és Budapest! — 2. rész

Olvasási idő: 2 perc

Cikksorozatunkban a Bosch eBike Systems utazójának, Maximilian Semschnek jóvoltából egy igazán különleges útvonalat mutatunk be, mely a Duna mentén vezető, egyedülálló élményt nyújtó kerékpárutakon vezet, 7 országon át. Az első szakasz olyan látnivalókat foglal magában, mint a beuroni kolostor vagy az ulmi katedrális. Tarts velünk túraismertetőnk második részében, mely során Wachau és Budapest vidékét járjuk be két keréken!

Elektromos kerékpárral Németország és Ausztria között

Az elektromosbicikli-túra második szakasza a németországi Passauból indul és Linzig olyan kulturális látványosságok, mint a júliusi „Pflasterstein Spektakel” street art fesztivál és a világ egyik legnagyobb szabadtéri galériája csábítanak megállásra. De ne aggódj: a Wachau felé vezető út későbbi szakaszai sem hagynak téged látnivalók nélkül, hiszen a Duna-völgy kultúrtáj Melk és Krems közötti területe — az UNESCO kulturális és természeti világörökség részeként — a dunai kerékpárút egyik legszebb szakasza

A Duna jobb partja felett 300 méter magasan fekvő Aggstein várrom népszerű megállóhely és egyben Ausztria egyik legjobb állapotban fennmaradt várromja. A mintegy 150 méter hosszan elnyúló várból pazar kilátás nyílik a Dunára és Wachaura, amely a kerékpárút ezen szakaszának egyik csúcspontja. A közelben lehetőséged van kompra is szállni, amellyel könnyedén átjuthatsz a folyó túlsó partjára, Spitzbe. A romantikus lelkek sosem tudnak majd betelni a Wachau-völgyi naplementében való kerékpározással, legyen szó akár hagyományos, akár elektromos bicikliről.

Kalandos utakon a nyüzsgő metropoliszig

A bécsi és pozsonyi nagyvárosi hangulat után a Magyarország felé vezető dunai kerékpárutat itt-ott kátyúk, repedések és — esős idő esetén — tócsák tarkítják. Ha vonz az érintetlen természet, akár a Bécsi-erdőben is tehetsz egy kis kitérőt, ami változatos nehézségű útvonalakat kínál. Ezt a területet elhagyva mesebeli folyami táj tárul eléd, tágas — és ha szerencséd van, meglepően üres — strandokkal, amelyek csodálatos pihenőhelyként szolgálnak. Burgenlandban, Ausztria legkeletibb tartományában több mint 2500 kilométernyi, tökéletesen kialakított kerékpárút várja a bringarajongókat, ahol kicsik és nagyok, illetve kezdők és gyakorlott kerékpározók is megtalálják a számításukat. A folyó mentén dél felé tekerve lendületes városi nyüzsgés, lenyűgöző dunai kilátás és egy pezsgő, milliós metropolisz kárpótol majd a fáradozásaidért: Budapest, fővárosunk, amelybe Maximilian Semsch is azonnal beleszeretett a háromnapos tartózkodása alatt.

Ha valami békésebbre vágysz, vesd bele magad a kempingezés nyújtotta élményekbe: Magyarországon — bizonyos szabályokat betartva, megfelelő területeken — nem tiltott a vadkempingezés, amelyet elbűvölő naplementék (mint alábbi képeinken, a fővárostól 80 km-re, délre), érintetlen partok, valamint buja növény- és állatvilág tesznek emlékezetessé. Bajáig és a horvát határig nagyrészt jól kiépített ösvényeken kerékpározhatsz, és időről időre megpihenhetsz. 

Ebike-ra fel!

Ne feledd, hogy most állami támogatással is beszerezheted az útitársadat a Duna-menti kalandokhoz: akár 180.000 forinttal olcsóbban vásárolhatsz ebike-ot az Ebikeshop üzleteiben. Tudj meg mindent a pedelecekre vonatkozó kedvezményről és vágj bele még ma! 

Tavaszi bringatúra a Duna mentén: tervezésre fel! — 1. rész

Olvasási idő: 2 perc

Van szebb és jobb, mint friss levegőn, madárcsicsergés közepette bringán élvezni a tavaszi napsütés pezsdítő sugarait? Eljött az igazi bringás idő, amelynek elengedhetetlen része, hogy megtervezd azokat az utakat, amelyek kikapcsolnak, feltöltenek és új élményekkel gazdagítanak!

Nem tudod, hol kezdd el?

Először egy lazább, belföldi túra teljesítése a célod? Vagy inkább egy kalandosabb, külföldi útvonalat próbálnál ki? Közel 100 eddig bemutatott túraútvonalunk közül valóban nehéz a választás… Legújabb, négyrészes sorozatunkban kivételes útvonalat ajánlunk, a kiránduláshoz pedig ajánljuk Magyarország egyik legnagyobb ebike üzletét. Vásárolj vagy kölcsönözz igényeidnek és terveidnek megfelelően, ezáltal is felejthetetlenné téve a szezonnyitó tekerést, ha pedig már rendelkezel egy saját pedeleckel, ne feledkezz meg indulás előtt a tavaszi karbantartásról.

A túrák alfája és omegája

A Bosch eBike Systems utazója, Maximilian Semsch egy igazán különleges és egyedülálló útvonalat mutat be, amely kezdőtől haladókig nézve mindenki számára szuper választás. A Duna-menti kerékpárút szakaszai igazi kincseket rejtenek, hiszen egészen a németországi Donaueschingen-től a romániai Tulcea-ig be tudod járni a Duna mentén a történelmi csomópontokat. Legyen szó erdős, városi vagy hegyi utakról, itt mindent megtalálsz, ami nemcsak Neked, de az elektromos biciklidnek is üdítő élmény!

A képek forrása: Bosch-ebike.com

 

Vágjunk is bele!

A Duna mentén 7 országot átívelő kerékpár-útvonal húzódik. Legyen szó aszfalton vagy terepen való tekerésről, Közép-Európa felfedezése csak Rád vár!

Németországból kiindulva 2 lenyűgöző szakasz során tudod nyomon követni, ahogy egy csörgedező kis patakból Közép-Európa egyik legmeghatározóbb folyójává válik a Duna:

  • Már a legelső szakaszon, Sigmaringen környékén festői látványban lehet részed, amely garantáltan meghozza a kedved az egész túrához.
  • Az első etap fáradalmait pedig Kehlheim környékén máris kipihenheted, amíg a völgyben a folyót áthajózva gyönyörködsz a Jura-hegység nyújtotta kilátásban.

Ez még nem minden!

Németországban az erdei túrák során — ahol legfőképp ugyan aszfaltos utakkal találkozhatsz, de a terepes vonalakból sincs hiány — olyan történelmi csomópontokat is meglátogathatsz, mint a beuroni kolostor, ulmi katedrális vagy a Felszabadulás Csarnoka.

Ne maradj le, ugyanis következő cikkünkben tovább tárgyaljuk, hogy milyen csodákat tartogat még a Duna-menti kerékpárút. Ebike-ra fel! 

Elektromos biciklik állami támogatással: most akár 180.000 forinttal olcsóbban szerezhetsz be ebike-ot az Ebikeshop üzleteiben. Tudj meg mindent és vágj bele még ma! 

Legfrissebb posztjaink