Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 11

Sárga Angyal ebike-on: Superchargerrel jön a közúti segítség

Sárga Angyal ebike-on
Olvasási idő: 3 perc

Christian Skwierawski lelkes szerelő és igazi autórajongó. „Sárga angyalként” közúti járőri feladatokat lát el a német ADAC autóklubnál Berlinben: autósok és kerékpárosok lemerült akkumulátorokhoz és defektekhez hívják őt segítségül. A műszakok felét a céges ebike-ján, egy Riese & Müller Superchargeren végzi. Története megmutatja, hogyan lehet a mélyen gyökerező ellentmondásokat megfordítani – mégpedig fejben. Olvasd el a Riese & Müller vele készített interjúját!

Szia, Christian! Mikor kezdtél el Sárga Angyalként dolgozni a Superchargereden?

Egy kollégám vetette fel az ötletet 2019 végén, hogy ebike-ot használjak céges járműként. Már alig vártam, hogy kipróbálhassam, és azonnal le is nyűgözött. 2020 óta járok a Superchargerrel.

Milyen volt az elején? Aggódtál a kerékpárra való átállás miatt?

Be kell vallanom, magamtól fel sem merült volna bennem az ebike gondolata, ha nem az ADAC-n keresztül ismerkedek meg vele. De fontos számomra, hogy nyitott legyek az újdonságokra, ezért most is ilyen módon, előítéletek nélkül álltam a dologhoz.

A céges kerékpár ötlete elgondolkodtatott. Nem otthon kezdem a műszakomat, hanem a mintegy 10 kilométerre lévő irodámban. Ezt egy normál kerékpárral letekerni nem túl nagy élmény, de ebike-on el tudtam képzelni. Manapság egyre kevesebb értelme van autót használni – és mindezt szenvedélyes autósként mondom. A Superchargerrel jó közlekedni és igazán stílusos, tényleg remek alternatívát nyújt az ingázáshoz.

Sárga Angyal ebike-on

Kép forrása: Riese & Müller

Hogyan reagálnak az emberek egy ebike-on közlekedő Sárga Angyalra?

Tetszik, hogy sokan észrevesznek és odajönnek hozzám, amikor az ebike-kal közlekedem. Nagyon szeretek beszélgetni az emberekkel, és szívesen válaszolok minden kérdésükre. Sokan eleinte szkeptikusak, és megkérdezik, hogy képes vagyok-e ugyanolyan segítséget nyújtani a baleseteknél – hiszen nem tudok annyit szállítani, mint autóval. De szinte az összes szerszámot és műszert, amit a céges autómban is magammal viszek, a kerékpáromhoz csatlakoztatott utánfutómban szállítok. A diagnosztikai készülék a legfontosabb felszerelésem. A második legfontosabbak pedig a pótakkumulátorral ellátott indítókábelek, amelyeket szintén az utánfutómban tartok.

Sárga Angyal ebike-on

Sárga Angyal ebike-onKép forrása: Riese & Müller

Az ADAC egy ideje már kerékpárosoknak is nyújt segítséget. Jó időben a berlini kollégáimmal naponta akár 10 hívást is kapunk meghibásodott biciklik miatt. Általában egy belső gumi cseréjéről van szó. De nekem még igazából sosem volt defeketes a céges kerékpárom.

Hogyan éli meg Berlint egy vérbeli autós két keréken – és fordítva?

Berlin nagy város, ezért tökéletes egy ebike számára, amellyel viszonylag könnyen teszek meg nagy távolságokat is. Ezek a távok túl nagyok lennének egy normál kerékpárhoz, autóval pedig nem akarok elindulni a városba. Túl nagy a forgalom az utakon, és mint autós, nagyon aggódom a kerékpárosok miatt. Ez bizonyára részben annak is köszönhető, hogy Berlinben sok kerékpárút alacsony minőségű. Kerékpárosként azt is tapasztalom, hogy a többi közlekedő – járműtől függetlenül – nem vesz figyelembe, veszélyesen előznek és verbálisan szidalmaznak.

Köszönjük a beszélgetést, Christian – jó tekerést!

Kedvet kaptál, hogy te is ebringára pattanj a munkába járáshoz? Nézd meg kínálatunkat itt!

Forrás:  www.r-m.de

 

Biztonságos kerékpározás a sötét estéken: hasznos tippek egy profitól

Biztonságos kerékpározás a sötét estéken
Olvasási idő: 3 perc

Gyakorlatilag senki sem tett meg annyi kilométert a Riese & Müller kerékpárokkal, mint ő: Uwe Hoffmann, a Riese & Müller tesztkerékpárosa, aki a fejlesztési osztályon dolgozik. Most megosztja velünk hasznos tippjeit, ami jól jöhet, ha az év hidegebb és nedvesebb hónapjaiban sem riadsz meg a kilométerektől.

Biztonságos kerékpározás a sötét estéken

Kép forrása: Riese & Müller

Tekerés előtti teendők

Megfelelő ruházat: Akkor jó, ha kényelmes, de nem túl bő, hogy az ujjak vagy a nadrág ne akadjon be a kerékpárba. Fontos meggyőződni arról, hogy a kesztyű jól szigeteljen, de ne gátolja a fékezést.

Le- és felszállás: Ügyeljünk rá, hogy a pedálok vízszintesen álljanak, amikor felszállunk a kerékpárra. Hasznos lehet, ha felszálláskor behúzzuk és nyomva tartjuk a fékkart a stabilitás növelése érdekében. Leszálláskor győződjünk meg arról, hogy a pedál vízszintes helyzetben áll – és a balesetek elkerülése érdekében csak így terheljük testsúlyunkkal.

Figyeljünk a sebességfokozat megválasztására és a rásegítés mértékére újrainduláskor, például közlekedési lámpánál. Nehezebb elindulni úgy, hogy a váltó legfelső fokozatban van.  A legalacsonyabb fokozat nagyfokú rásegítéssel meglehetősen erős gyorsulást eredményez.

Világítás: A láthatóság sötétben különösen fontos. Érdemes egy ronggyal rendszeresen eltávolítani a durva szennyeződéseket a lámpáról és a fényvisszaverőkről. 

A fénykúp helyes beállítása: a fénykúp végének látótávolságon belül kell lennie. A láthatóság túlságosan korlátozott lesz, ha túlságosan lefelé mutat, különösen nagyobb sebességnél. 

Ökölszabály: a fénykúpnak kb. 10 méterre az első kerék előtt kell lennie. Ha a lámpa feljebb mutat, akkor a többi közlekedőt vakítja, és ahelyett, hogy javítaná a biztonságot, negatívan befolyásolja azt.

Légnyomás: Két-három hetente célszerű ellenőrizni a gumiabroncsok nyomását, hiszen a hőmérséklet-különbségek erősen befolyásolhatják a nyomást, különösen a holtszezonban. Általában elég, ha kézzel megtapogatjuk az abroncsokat, érezhető lesz a különbség. A kissé csökkentett abroncsnyomás rossz útviszonyok esetén is növelheti a tapadást. Az ajánlott gumiabroncsnyomásról ebben a cikkben olvashatsz.

Stabilitás: Ha megoldható, a nehezebb kerékpárokat mindig sík terepen parkoljuk le. Ha viszont csak emelkedőn van lehetőségünk elhelyezni a bringát, hasznos lehet a hátsó fék behúzása, hogy az átvegye a súly egy részét, és nagyobb irányíthatóságot biztosítson elinduláskor.

Biztonságos kerékpározás a sötét estéken

Kép forrása: Riese & Müller

Tekerés közben

Stílus: A sebességet mindig a látási viszonyokhoz, az időjáráshoz és az útviszonyokhoz kell igazítani. A hó, a nedvesség, a levelek, a homok, a kavics vagy a villamossínek potenciális veszélyforrások, amik szintén befolyásolhatják a tekerési sebességet.

Kanyarodás: Gondold át előre az utadat, hogy a megfelelő sebességgel, a legbiztonságosabb környezetben vehesd be a kanyart. Érdemes kicsit lelassítani a már a kanyart megelőzően, hogy elkerüld az erős fékezést. 

Akadályok: Egy nedves járdaszegély vagy egy észrevétlen gyökér könnyedén veszélyessé válhat. Ha nincs mód az akadály kikerülésére, akkor fontolóra kell vennünk, hogy milyen szögben érdemes áthaladni rajta: minél közvetlenebbül, frontálisan tudjuk megközelíteni az akadályt, annál jobb.

Biztonságos kerékpározás a sötét estéken

Kép forrása: Riese & Müller

A biztonság a fejben dől el?

A váratlan helyzetek 99%-a  elkerülhető, ha figyelmesen tekerünk, átlátjuk a közlekedést és nem engedünk a zavaró tényezőknek.

Mindig tisztában kell lennünk a saját felelősségünkkel, amikor kerékpárral indulunk útnak. Az aktívan előrelátó kerékpárosok felelősséggel tartoznak a többi közlekedőért: közös célunk, hogy minimalizáljuk a veszélyhelyzeteket. 

Ha szeretnél többet megtudni a tesztelők életéről, olvasd el az interjút Uwe Hoffmannal, a Riese & Müller fejlesztési tesztelőjével. 

Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/cycling-safely-through-darker-evenings-useful-tips-professional-test-rider/ 

 

 

Novembertől téli nyitvatartással várunk

téli nyitvatartás
Olvasási idő: 2 perc

A kalandok télen is várnak – ugye még te sem pakoltad el az ebringádat? Ne hagyd, hogy az egyre csípősebb idő a kedvedet szegje: gurulj ki a szabadba és gyűjts a téli szezonban is felejthetetlen emlékeket!

Vigyázz, változik a nyitvatartás!

Szeretnél személyesen szétnézni kínálatunkban vagy akár kipróbálni egy elektromos bringát? A téli hónapokban is szeretettel várunk 6 üzletünk valamelyikében, válaszd ki weboldalunkról a hozzád legközelebbit! Indulás előtt ne felejtsd el ellenőrizni nyitvatartásunkat, ugyanis novembertől tavaszig csak hétköznapokon, 9-17 óra között tudsz benézni hozzánk.

Találd meg a tökéletes társad!

Az Ebikeshopnál hiszünk abban, hogy ha megtaláltad a hozzád illő elektromos kerékpárt, kettőtök közös utazása egy életre szól. Minden vásárlónk más testi adottságokkal és igényekkel rendelkezik, így természetes, hogy eltérő ebike-modellekben lelik meg kétkerekű párjaikat. 

Üzleteinkben innovatív ebikesizer áll a rendelkezésedre, ami a legmodernebb technológiának köszönhetően kevesebb, mint 2 perc alatt, milliméteres pontossággal képes felmérni a test és a kerékpár paramétereit. A tőled begyűjtött adataink alapján, valamint a rendszerbe előzetesen betáplált kerékpáradatok alapján az eszköz szoftvere segít a kiszemelt ebike finomhangolásainak elvégzésében és a tökéletes ülőpozíció megtalálásában.

téli nyitvatartás

Gondoskodj ebike-odról a téli hónapokban is!

Fontosnak tartjuk, hogy a kerékpárjainkat ne csak eladjuk, de képesek legyünk profi módon szervizelni is. Az országban elsőként szereztük meg a hivatalos Bosch szakszerviz címet, így biztosítva vásárlóinkat arról, hogy az Ebikeshop ebicajai nemcsak az átadáskor, hanem hosszú távon is a legjobb kezekben lesznek nálunk. Szolgáltatásainkért és időpontfoglalásért kattints ide!

téli nyitvatartás

Nézd meg akciós ebringáinkat!

Szeretnéd megtapasztalni a kompromisszummentes kerékpározás összes előnyét? Hétvégén legszívesebben túrázással ereszted ki a fáradt gőzt? Válts elektromos kerékpárra, amelyet teljes mértékben a saját igényeidre szabhatsz, és amellyel egyszerre élvezheted a szabadság és a mozgás örömét. Szemezgess kedvezményes árú raktárkészletünkből, de ne válogass sokáig, nehogy elvigyék előled az utolsó darabot!

A Nagy E-bike Felmérés nyereményjáték szabályzata és részvételi feltételei – 2023. január

Olvasási idő: 6 perc

KÉRJÜK, HOGY A SZABÁLYZATOT FIGYELMESEN OLVASD EL, ÉS CSAK AKKOR VEGYÉL RÉSZT A JÁTÉKBAN, HA AZ ITT LEÍRTAKKAL EGYETÉRTESZ.

  1. A Játék szervezője

Az “A Nagy E-bike felmérés nyereményjáték” (a továbbiakban: „Játék”) szervezője: Ebringa Zrt. (székhely: 8000 Székesfehérvár, Palotai út 8/b 4. em. 1., adószám: 26594684-2-07, cg. szám: 07-10-001523) (a továbbiakban: „Szervező”). A Játék lebonyolításával összefüggő, annak végrehajtásával kapcsolatos egyes feladatokat a Szervező által megbízott ügynökség, a Be Social Kft. (székhely: 1037 Budapest, Seregély utca 3-5., adószám: 24239482-2-41, cg. szám: 01-09-997245) (a továbbiakban: „Lebonyolító”) látja el.

  1. Részvételi feltételek 

2.1 A Játékban kizárólag magyarországi lakó- vagy tartózkodási hellyel, valamint a magyar hatóságok által kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal, 18. életévét betöltött magyar állampolgár, a 2.3 pontban meghatározott személyek körébe nem eső, cselekvőképes természetes személy (a továbbiakban: „Játékos” vagy „Résztvevő”) vehet részt, aki a Játék 3. pontban írt időtartama alatt

(a) kitölti „A Nagy E-bike Felmérés kérdőívét, és

(b) elfogadja a jelen játékszabályzatban (a továbbiakban: „Játékszabályzat”) meghatározott valamennyi feltételt, és hozzájárul a személyes adatainak (teljes név, email cím) Játékkal összefüggő, a 7. pontban írtak szerinti kezeléséhez (a továbbiakban együtt: „Pályázat”).

2.2. A beküldött Pályázat utólag szerkeszthető, módosítható, de ez befolyásolhatja a játékban való részvételt.

2.3. A Játékból ki vannak zárva az Ebringa Zrt., valamint a Be Social Kft. munkavállalói, szerződéses partnerei és ezen Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozói, valamint a Játék lebonyolításában részt vevő egyéb közvetlen közreműködők és azok közeli hozzátartozói.

2.4. A Játékosok a kvíz kitöltése során rendelkezésre bocsátott adataik alapján kerülnek azonosításra (név, email). Az adatok esetleges változásaiból eredő, a Szervező érdekkörén kívül eső, technikai problémákért (különösen, de nem kizárólag adatok megváltozása, stb.) a Szervezőt, illetve a megbízásából eljáró Lebonyolítót semmilyen felelősség nem terheli.

2.5. Azok a Pályázatok, amelyek a Játékszabályzatban leírt alaki és tartalmi előírásoknak nem felelnek meg, a Játékból automatikusan kizárásra, míg az érvényes Pályázatok számítógépes rögzítésre kerülnek, mely Pályázatokat a sorsolás végéig őrzi meg a Lebonyolító.

2.6. A Szervező a nem valós adatokat megadó résztvevőket automatikusan kizárja a Játékból.

2.7. A Szervező kizárólag azokat a Pályázatokat tekinti érvényesnek, amelyek során a Játékos saját adatait (vezetéknév, keresztnév, email cím) küldi be a Játékba. Amennyiben a Játékos nem saját adatait (vezetéknév, keresztnév, email cím) adja meg, a jogosultságából fakadó vitákkal kapcsolatban a Szervező, valamint a Lebonyolító mindennemű felelősségét kizárja.

2.8. A Pályázat beküldésével a Játékos tudomásul veszi, hogy a Játék technikai infrastruktúrájának tartalma, teljesítménye, üzenet- és adatátviteli-, valamint válaszadási sebessége a kiszolgáló technológia függvénye, és ezáltal ezeket kedvezőtlenül befolyásolhatja olyan, a Szervezőn kívülálló tényező, mint például (de nem kizárólagosan) kapcsolati hiba, a szerver számítógépek teljesítménye, a hálózati leterheltség, a hálózati torlódás, a lefedettség, valamint a biztonságos hálózati kapcsolat fenntartása. A Szervező és a Lebonyolító az e bekezdésben írtakból fakadó mindennemű felelősséget kizár.

2.9. A Pályázatokat a Játékszabályzat feltételeinek teljesítése végett a Szervező megvizsgálhatja, és amennyiben azok, illetve az azt beküldő Játékos bármely okból nem felel meg a Játékszabályzat feltételeinek, úgy az érintett Játékost a Játékból kizárhatja.

2.10. A Játékra egy Játékos egy Pályázatot jogosult beküldeni (egyszer tölthető ki az adott linkről a kvíz), a Játékból – a Szervező megítélése alapján – kizárásra kerülhetnek azok a Játékosok, akik a Játék szellemével ellentétesen egy természetes személy neve alatt csapatban, vagy tömegesen generált e-mail címekkel vesznek részt a játékban, azzal a céllal, hogy a nyerési esélyeiket ezzel a megtévesztő magatartással megnöveljék. Ilyen játékosoknak minősülnek például a sorsolásokon és egyéb nyereményjátékokon történő részvétel érdekében társult személyek, akik egy személyben, több email-címmel is részt vesznek a Játékban, és ezzel megfosztják a nyerési esélyektől a tisztességesen játszani kívánó többi játékost. Ilyen személyeknek minősülnek továbbá, akik nem valós adatokkal, vagy nem valós felhasználói email-címmel vesznek részt a Játékban, abból a célból, hogy tisztességtelenül növeljék a saját nyerési esélyeiket. A jelen pontban meghatározott, tisztességtelen magatartást tanúsító résztvevők vagy játékosok kötelesek megtéríteni minden olyan kárt, amelyet a Játékkal összefüggésben a Szervezőnek és/vagy Lebonyolítónak okoztak.

  1. A Játék Időtartama

A Játék 2023. január 16. 9:00 – 2023. február 16. 15:00-ig tart.

Sorsolás: 2023. február 16. napon.

Eredményhirdetés: 2023. február 16. napon.

Eredményhirdetés módja: a Játékos által megadott email-címre küldött emailben.

  1. A Játék menete, Nyertes Pályázatok, Nyeremények

4.1 A játékosoknak az Ebikeshop weboldalán elérhető kérdőívben megtalálható kérdésekre kell válaszolnia a 3. pontban megjelölt határidőig. A minden kérdésre válaszolók vehetnek részt a 4.2 pontban részletezett sorsoláson. Egy Játékos csak 1 db Pályázattal vesz részt a sorsoláson. Amennyiben egy Játékos több, nem azonos tartalmú Pályázatot is beküld a játékba, az elsőként beküldött Pályázatát tekintjük érvényesnek.

4.2. Szervező az érvényes Pályázatot benyújtó Játékosok között összesen 1 db nyertest sorsol ki a véletlenszerűség elvének eleget tevő gépi sorsolással (random.org) a Lebonyolító székhelyén (cím: 1037 Budapest, Seregély utca 3-5.), háromtagú sorsoló bizottság jelenlétében. A bizottság a sorsolásról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a bizottság tagjai a sorsolást követően aláírásukkal hitelesítenek. Szervező a sorsoláson 1 db tartaléknyertest sorsol ki. A tartaléknyertes az 5. pontban leírtak szerint minősül a Nyereményre jogosultnak, amennyiben a nyertes Pályázat bármely okból érvénytelen vagy a nyertes a Játékból a Pályázatával összefüggő egyéb okból kizárásra kerül.

4.3. Nyeremény:

Összesen 1 db, ABUS riasztódoboz Alarmbox 2.0 fekete +ACH 6KS/100, 40 490 Ft értékben.

A promóciós anyagok, csomagolások nyomtatási hibáiért a Szervező és a Lebonyolító, valamint ezek tulajdonosai, vezető tisztviselői és alkalmazottai kizárják a felelősségüket, kivéve, ha a felelősség kizárását a magyar jogszabályok kifejezett rendelkezéssel tiltják.

A Nyeremény módosításának a jogát a Szervező fenntartja magának.

4.4. A Nyeremény másra át nem ruházható, készpénzre és egyéb kedvezményre át nem váltható, kereskedelmi forgalomba nem hozható.

  1. Nyertesek értesítése, Nyeremény átadása

5.1 A Szervező a Játék eredményét jogosult, de nem köteles közösségi felületein közzétenni, a Nyertest a 4.2 pontban írt időpontban és megadott módon értesíti. A nyilvánosságra hozatal során a nyertes Pályázatot beküldő Játékos neve jelenik meg, amelyhez valamennyi Játékos a Játékra történő jelentkezéssel kifejezetten hozzájárul. A nyertesekkel a Lebonyolító emailben („Értesítés”) veszi fel a kapcsolatot és egyezteti a nyeremény átvételének részleteit. A nyertes Játékos köteles az Értesítést haladéktalanul, legkésőbb 5 naptári napon belül visszaigazolni az ebikeshop@besocial.hu címre küldött email-üzenetben, melyben megadja telefonszámát, melyet a Lebonyolító továbbít a Szervezőnek a nyeremény átvételének részleteiről történő egyeztetés céljából.

Amennyiben a nyertes Játékos az Értesítésre a jelen pontban meghatározott határidőn belül nem reagál, úgy a Nyereményre a továbbiakban nem jogosult, és a Szervező jogosult tartaléknyertes részére a Nyeremény jogát átadni.

5.2. A Szervező kizárja a Játékból azt a Nyertes Pályázatot, amely esetében az azt beküldő Játékos részére a Nyereményt azért nem lehet kézbesíteni vagy átadni, mert a Pályázatán, illetve az Értesítés visszaigazolásában feltüntetett személyes adatok nem valósak, hiányosak vagy tévesek, vagy a Pályázatot beküldő Játékos egyéb okból nem felel meg a jelen szabályzatban leírt személyi feltételeknek, így különösen nem töltötte még be a 18. életévét. A Játékos téves adatszolgáltatásából eredően a Szervezőt és a Lebonyolítót semmilyen felelősség nem terheli.

  1. Adózás, költségek

A Nyereményhez tartozó esetleges adófizetési/SZJA-fizetési kötelezettséget a Szervező viseli. A Szervezőt a Nyeremények fentiek szerinti átadásán és adóvonzatuk kiegyenlítésén kívül további kötelezettség nem terheli.

  1. Adatvédelem, Személyhez fűződő jogok

7.1 A jelen Játékszabályzatban írt adatszolgáltatás önkéntes. Azok, akik a Játékban részt vesznek, tudomásul veszik és kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy:

7.1.1 Szervező mint adatkezelő, és Lebonyolító mint adatfeldolgozó a rendelkezésre bocsátott személyes adataikat (vezetéknév, keresztnév és email-cím – a nyertesség esetén lévő beazonosítás céljából, valamint telefonszám a nyeremény felhasználásának részleteiről történő egyeztetés céljából) kizárólag a Játékkal összefüggésben, annak időtartama alatt a jelen 7. pontban írtak szerint kezelje;

7.1.2 nyertesség esetén teljes nevüket a Szervező és/vagy Lebonyolító minden további feltétel és ellenérték nélkül, kizárólag a Játékkal kapcsolatosan nyilvánosságra hozza a sorsolás eredményhirdetése során;

7.1.3 A Játékos írásos véleményét a nyereményként kiküldött termékekről a Szervező és/vagy Lebonyolító a Szervező termékeinek és szolgáltatásainak ajánlásában, illetve hirdetéseiben minden további külön hozzájárulás és ellenszolgáltatás nélkül akár egészében, akár részleteiben felhasználja a személyiségi jogok maradéktalan betartása mellett; és

7.1.4 részvételükkel minden tekintetben, kifejezetten elfogadják a Játékszabályzat minden rendelkezését.

7.2. A Szervező szavatolja, hogy az adatkezelés mindenben a hatályos jogszabályi rendelkezések megtartásával történik. A Szervező bármikor lehetőséget biztosít a Játékosnak arra, hogy tájékoztatást kérjen személyes adatai kezeléséről. Ezen kívül a Játékost megilleti a személyes adatai kezelése elleni tiltakozás joga is. Amennyiben a tiltakozása alapján Szervező által meghozott döntéssel nem ért egyet, úgy a Játékos bírósághoz fordulhat.

A megadott személyes adatok kezelője az Ebringa Zrt. , az adatok feldolgozását a Szervező megbízásából a Be Social Kft. mint adatfeldolgozó végzi.

7.3. Amennyiben a Játékos személyes adatainak törlését a 3. pontban megjelölt Játék időtartama alatt kéri, úgy tudomásul veszi, hogy a Játékban való minden jogosultságát elveszti, és a Játékból kizárásra kerül.

7.4. A játékosok adatai csak az eredményhirdetésig kerülnek feldolgozásra, nyertesség esetén pedig a nyeremény igénybevételének idejéig.

  1. Vegyes rendelkezések

8.1 A Pályázatok hiányosságáért/hibájáért (pl. névelírás, ecím-elírás stb.), a Nyeremény átadásának elmaradásáért vagy késedelméért, ill. az átadás során keletkezett károkért sem a Szervező, sem a Lebonyolító semmilyen felelősséget nem vállal.

8.2. Amennyiben a nyertes Játékos a Nyereményét nem veszi igénybe, vagy a nyeremény átadás helyszínére az egyeztetett időpontban nem megy el, azt a továbbiakban a Szervezőtől/Lebonyolítótól nem követelheti.

8.3. A Szervező, illetve a Lebonyolító kizárja a felelősségét minden, a Google szolgáltatásokat, illetve az azt működtető szervert ért külső, ún. SQL támadások estére. Tehát amennyiben a weboldalt, illetve szervert ért támadás folytán a játékosok téves rendszerüzeneteket kapnak nyereményeiket, a nyertes/nem nyertes státuszukat, stb. illetően, úgy ezen esetekre a Szervező és a Lebonyolító semminemű felelősséget nem vállal.

8.4. Szervező fenntartja magának a jogot arra, hogy amennyiben valamely játékos részéről bármilyen (számítógépes) manipulációt, tömegesen generált e-mail címek létrehozását, illetve a játék szellemével bármilyen módon összeférhetetlen vagy azt sértő magatartást tapasztal, vagy ennek megalapozott gyanúja felmerül, úgy a játékost azonnali hatállyal kizárja a játékból. A Szervező fenntartja a jogot, hogy amennyiben visszaélés gyanúja merül fel bármely Játékossal kapcsolatban, annak kivizsgálásához információt kérhessen a Játékostól, illetve a kivizsgálás időtartamára felfüggeszthesse a Játékos részvételét és a nyereményének az átadását.

8.5. Ha a játékos a Pályázat beküldése közben bezárja a böngésző ablakot vagy, ha a kapcsolat (bármely okból) megszakad a kiszolgáló webhelyével, abban az esetben az adatok elvesztéséért a Szervező, illetve a Lebonyolító semmilyen felelősséget nem vállal.

8.6. Szervező, Lebonyolító kizárja a felelősségét a weboldal rajta kívülálló okokból történő meghibásodásáért, amely időtartam alatt a honlap nem vagy korlátozottan használható, ugyanakkor haladéktalanul megtesz minden szükséges intézkedést annak érdekében, hogy a hiba okát mielőbb feltárja, illetve megszüntesse.

8.7. A Játék semmilyen módon nem szponzorált a Google vagy a Facebook által, illetve semmilyen tekintetben nem kapcsolódik a Google-hoz vagy a Facebookhoz. Az adatszolgáltatás nem a Googe vagy a Facebook részére, hanem a Szervező részére történik.

8.8. Szervező fenntartja a jogot, hogy a Játék feltételeit indokolás nélkül módosítsa, ideértve a Játék megszüntetését is. Az erre vonatkozó tájékoztatást Szervező a Játék egyéb közleményeivel azonos nyilvánosságot biztosítva közzéteszi.

Budapest, 2023.01.09.

Ebringa Zrt. (Szervező)

Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól

Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól | Hátszél
Olvasási idő: 2 perc

Ahogyan azt ebike-os körökben már megszokhattuk: a következő év újdonságai mindig jóval a szezon előtt érkeznek. A Bosch esetében például már 2022 novemberében üdvözölhetjük a 2023 modellév újításainak következő felvonását, amelynek keretében régóta várt funkciókkal bővül a The Smart System.

A MY23 részeként több apróbb változást, frissítést is bejelentett már a Bosch. Ilyenek például az eBike Flow Appban megjelenített sematikus bringaillusztráció lecserélése (ezentúl a saját ebike-unk jelenik meg a képernyőn) vagy a továbbfejlesztett Strava, komoot és Apple Health integrációk (amelyek az útvonal- és egészségadatok megosztását teszik könnyebbé). A telefonos alkalmazás mellett a KIOX 300 kijelző funkciói is bővültek: mostantól egy kis ikonnal figyelmeztet a rendszer, ha érdemes lenne sebességfokozatot váltanod, sőt, új kényelmi funkcióként a telefonod töltöttségi szintjéről is kapsz visszajelzést. Korábban már beszámoltunk a Bosch egyedülálló ABS rendszeréről, ezt a 2023-as modellév egyik legelső újdonságaként jelentette be a német cégóriás.

Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól | Hátszél

Ám bármennyire is üdvözlendő innovációk ezek, az igazán nagy durranások nem ezek lettek a mostani bejelentésben.

Tudja, hogy merre jársz – és azt is, hogy hová tartasz

Vajon hányszor gondoltál már arra, hogy mennyivel könnyebb dolgod lenne, ha az elektromos kerékpárod saját kijelzőjét használhatnád akkor is, ha ismeretlen utakon jársz? A Bosch legújabb fejlesztésével most már ez sem akadály. A német vállalat mérnökeinek köszönhetően a jövőben az eBike Flow Appban beállított útvonal egy sematikus ábráját a KIOX 300 kijelzőkön is nyomon követheted, így a telefonod a hátizsákod biztonságában maradhat, ám közben mégis mindig tudni fogod, mikor és merre kell legközelebb bekanyarodnod. Hogy teljes legyen a kép, a tervezett ebike-túrád hátralévő hosszát vagy idejét is figyelheted ezentúl a KIOX-on keresztül.

 

Megnövelt biztonság

A fizikai biztonság mellett a Bosch a digitális biztonságnak is híve. Ennek első lépése a már jól ismert eBike Lock volt: ennek aktiválása blokkolja a motor elektromos rásegítését. A fejlesztői csapat most ennél is tovább ment: megjelent az eBike Alarm. Az új funkció az ebringa leparkolása után automatikusan aktiválódik, és hangosan riaszt, amennyiben megpróbálnak hozzáférni a kerékpárodhoz. Ha azt érzékeli, hogy a kétkerekűd jelentősen elmozdult, a hang és ledes jelzések mellett az eBike Flow App egy telefonos push üzenettel is jelzi neked, hogy baj van és ezzel egyidőben a nyomkövetést is elindítja. Vagyis az eBike Alarm, mondhatni, tolvajbiztossá teszi az ebiciklidet.

Ehhez a funkcióhoz egyébként a gyártó egy új kiegészítőt is a piacra dobott: a SIM kártyás ConnectModule minden Smart rendszerű géppel kompatibilis lesz, ára az Ebikeshopban 45.000 Ft körül mozog majd.

  • Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól | Hátszél

A frissítések november elejétől elérhetővé is válnak, sőt: mostantól a nálunk vásárolt Bosch rendszerű elektromos kerékpárodat mi eleve a legfrissebb update-ekkel adjuk. Ám ha csak meglévő ebringád tudását bővítenéd, arra is van lehetőség: vásárolj nálunk KIOX kijelzőt, ConnectModul GPS nyomkövetőt vagy frissíttesd meglévő rendszereidet hivatalos Bosch szakszervizünkben!

Control Technology: Extrém, de biztonságos

Control Technology: Extrém, de biztonságos
Olvasási idő: 2 perc

Csak egy teljes felfüggesztéssel ellátott ebike képes tökéletes tapadást biztosítani még rossz utakon is. A Riese & Müller 1993 óta épít Control technológiával ellátott kerékpárokat; most pedig újabb fejlesztésen a sor. 

Kényelem és könnyedség

Sok kerékpáros elkerüli a jó minőségű autós utakat a nagy forgalom miatt, a kerékpárutak viszont sokszor nincsenek rendszeresen karbantartva. A mezei és erdei utak, amelyek vonzó alternatívát jelenthetnének a városi közlekedés helyett, általában kövesek és göröngyösek. A megoldás egy jól működő felfüggesztési koncepció. 

Durva talaj vagy fizikai előfeszítés esetén a teljes felfüggesztés fontos kényelmi és egészségügyi tényezővé válik. A felfüggesztés kevesebb mint felére csökkenti a karosszériára kifejtett gyorsulási erőket, melyek a gumiabroncsból a vázon és az alkatrészeken keresztül hatnak rá.

Control Technology: Extrém, de biztonságos

Kép forrása: Riese & Müller

“A Riese & Müllernél már a kezdetektől fogva figyelembe vettük a kényelem növelését és a test megterhelésének csökkentését termékeink kifejlesztésekor.”
Markus Riese, a Riese & Müller alapítója és részvényese

Biztonság és dinamika

A tökéletesre hangolt teljes felfüggesztés sportos tekerést és a legjobb tapadást biztosítja, bármilyen felületen. Nagy sebességnél és kényes helyzetekben jobb úttartást biztosít:a rezgéseket és kemény ütéseket például a macskakövek, az útszélek vagy a váratlan döccenők okozta egyenetlenségeket finoman tompítja. A csomagok felfüggesztése szintén a csomagtartónak a főkerethez való rögzítésével történik. 

Képek forrása: Riese & Müller

A Control Technology rendkívül érzékenyen reagál, így maximális kényelmet biztosít. Az eredmény: erőteljes meghajtás, energiaveszteség nélkül.

Annak érdekében, hogy a Control Technology teljes mértékben kifejthesse hatását, kerékpárokat kiváló minőségű fékekkel szerelték fel. A rövid féktávok érdekében speciális gumikeveréket használnak a gumiabroncsokhoz. Az optimális világítási rendszer és a számos modellhez rendelhető ABS-opció teszi teljessé a csomagot a lehető legnagyobb biztonság érdekében.

 

Egy kerékpár számos lehetőség

A Delite kialakítása a Control Technology tökéletes integrációját testesíti meg. Átalakítható, hogy minden célnak megfeleljen itt döntő tényező az alkatrészek és a felszerelési lehetőségek megválasztása. A Delite lehet egy kényelmes S-pedelec a napi ingázáshoz, egy Superdelite túraautó dupla akkumulátorral a hosszú kalandokért, vagy akár egy terepre éhes eMTB is.

A fejlesztés megközelítése a neves autómárkák versenysportban való elkötelezettségéhez hasonlítható: extrém területeket fedeznek fel a mindennapi mobilitás termékeinek javítása érdekében.

Shaun Wynn az angliai Newcastle közelében lévő Ride Electric e-bike specialistánál gyakornokoskodik, és lehetősége volt kipróbálni a kerékpárt, amiről így vélekedik: „Tegnap elvittük a Delite-ot egy körre a hazai pályák ugratóin. Hihetetlen volt.” írja le Shaun a benyomásait. „A kerékpár tökéletes a hosszú, hegyi napokra és a hosszabb felfedezésekre. Nagyon kényelmes, biztonságot és bizalmat ad.”

Forrás: https://www.r-m.de/de-at/magazin/control-technology-sportlich-unterwegs-aber-sicher/

 

 

Ljubljana, Szlovénia: Ahol az új autónk egy ebike

Ljubljana, Szlovénia: Ahol az új autónk egy ebike
Olvasási idő: 3 perc

Ljubljana rendszeresen szerepel a világ legbiciklibarátabb városainak listáján, és idén itt rendezték meg a méltán híres Velo-city konferenciát is. Azonban még mindig van hova fejlődni – az autóközpontú városrendezésről a kerékpáros forgalom felé való elmozdulás csak lassan halad… Anja, Marko és három gyermekük ambiciózus célt követnek: soha többé nem szeretnének autót vezetni a városban.

Ljubljana, Szlovénia: Ahol az új autónk egy ebike

Kép forrása: Riese & Müller

Szia Marko! Néhány hónappal ezelőtt egy képet posztoltál egy Riese & Müller Multicharger Mixte-ről az Instagramon. Alatta ez állt: „Az új autónk!” Mit éreztél, amikor megkaptad?

Hihetetlen volt! Busszal mentünk oda és már kerékpárral jöttünk vissza. Nagyon jó élmény volt és a gyerekek is élvezték. De egy dolog meglepett: úgy kell tekerni, mint egy normális kerékpárt. A kormányzás közvetlen és egyszerű. Valóban minőségi darab. Ezzel búcsút vehetünk az autótól: a Multichargerrel mostantól új „családi autónk” van.

Hogyan közlekedtél korábban a városban?

Minden egy hagyományos teherbiciklivel kezdődött 2020 őszén. Igyekeztem a lehető leggyakrabban ezzel közlekedni, de ennek is természetesen megvoltak a maga korlátai: a gyerekek hamarosan túl nagyok lettek a dobozhoz, és mivel nem volt motorja, néha egyszerűen lusta voltam önerőből tekerni. Emellett az időjárás is fontos tényező volt. Mindig mérlegelnem kellett a dolgokat: izzadtan fogok megérkezni az irodába vagy sem?

Ezért váltottál e-bike-ra.

Pontosan. Egyre több innovatív ekerékpár jelent meg a piacon. Ekkor született meg a döntésünk: egynapos kirándulásokhoz az autó tabu. Inkább beruházunk egy ebike-ba. Először egy Long Johnra vetettem a szemem. De most, hogy a gyerekek kicsit nagyobbak, több értelme lett egy olyan kerékpárnak, mint a Multicharger.

Miért gondolod így?

A fő hangsúly nálam a minőségen volt, és nem találtam megfelelőbb modellt ebben a kategóriában. Sokoldalúbb, mint egy teherbicikli, a robusztussága kavicsos utakon különösen jól jön. Szlovéniában a hegyi kerékpározás különösen elterjedt. A Multichargerrel az erdei ösvényekkel szegélyezett túrák nem jelentenek problémát. 

Kép forrása: Riese & Müller

Milyen útvonalakon közlekedsz a városban?

Reggel gyakran elviszem a gyerekeimet az óvodába, aztán beülök az irodába, ehhez mindig a Multichargert használom. Ez már teljesen bevett szokás. Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy soha többé nem használom az autót a városban. És ez legtöbbször sikerül is.

Hogyan reagálnak az emberek, amikor meglátnak téged a Multichargerrel a városban?

Csak pozitívan. A legtöbben mosolyognak, amikor meglátnak minket, de néhányan alig veszik észre, hogy ez egy különleges darab, mert szinte úgy néz ki, mint egy normál kerékpár. Gyakran kérdezik tőlem az akkumulátor hatótávolságát. Ezt viccesnek találom, mert inkább az autók jutnak eszembe róla, mint az ekerékpárok. Az ekerékpárokkal nem olyan könnyű mérni, mert te magad is pedálozol. Általában hetente egyszer töltöm fel, és soha nem megyek olyan hosszú útra, hogy az akkumulátor lemerüljön. Sok embernek egyszerűen nincs elég fantáziája ahhoz, hogy a mindennapjait ilyen formában élje.

Hogyan jellemeznéd Ljubljanát?

Egy nagyszerű város a kerékpározáshoz. Ljubljana kerek, meglehetősen lapos és nagyon kicsi területű. Az egyik végéből a másikba körülbelül 25 perc alatt lehet eljutni kerékpárral. Nem esik sok eső, és a hőmérséklet is kellemes. Nyáron nincs túl meleg, télen pedig sapkával és kabáttal is beéri az ember. Így szinte egész évben tökéletes feltételek állnak rendelkezésre a kerékpározáshoz. 

Mi a helyzet az infrastruktúrával?

Ljubljana élhető város, nincs túl sok autó, ám mégis kiemelt jelentőséggel bír – mind az emberek fejében, mind a várostervezésben. Bizonyos irányokban nehéz kerékpárral közlekedni a városban. Északról délre nincs gond, de keletről nyugatra kritikus a helyzet. Az elmúlt tíz évben azonban sok minden javult. A Velo-city konferenciát megelőzően pedig néhány hónapig dolgoztak a kerékpáros infrastruktúrán. Történnek a dolgok. Talán nem olyan gyorsan, mint Párizsban, de minden városnak megvan a maga tempója.

Miben látod a legnagyobb potenciált?

Minél több kerékpárút létesül, annál kevesebb parkolóhelyre lesz szükség. Legtöbbször kényelmesebb autóval utazni – vagy legalábbis nem annyira kényelmetlen. Sajnos a közterületek és erőforrások nagy részét arra használják fel, hogy a várost autóval megközelíthetővé tegyék. A jövőben törekednünk kell arra, hogy megtaláljuk az egyensúlyt autó és bringa között. 

Az emberek által preferált közlekedési módot gyakran az befolyásolja, hogy milyen közlekedési módokon nőttek fel.

Igen, és a gyerekek jó példa erre. Egyszer volt egy kis vitám a nagyobbik fiammal, aki most tizenkét éves. Eszébe sem jutott, hogy a változatosság kedvéért ne a kocsival utazzunk. Egyszer a Multichargerünkkel mentem érte a fociedzésre, de nem volt hajlandó velem jönni, mert félt, hogy a barátai csúfolni fogják. Azt gondolhatják, hogy annyira szegények vagyunk, hogy nem engedhetünk meg magunknak egy autót. Megmutattam neki a Multicharger számláját, de nem volt igazán lenyűgözve – bár szerintem kellett volna! 

Ma már nagyon szeret a biciklivel közlekedni, és szerintem más gyerekek is szívesen tekernének. A szülőknek csak jobban kellene bátorítaniuk őket. Végső soron nem csak a közlekedésről van szó, hanem a közösségről és a környezetről is. Egy autóban a saját világod rabja vagy, egy kerékpáron viszont összhangban vagy a környezettel.  

Forrás: https://www.r-m.de/de-at/magazin/ljubljana-slowenien-unser-neues-auto-ist-ein-e-bike/

 

Bosch Performance Line CX Race Limited Edition: Motor az eMTB versenyzéshez

Bosch Performance Line CX Race Limited Edition: Motor az eMTB versenyzéshez
Olvasási idő: 3 perc

Az eMTB-rajongók számára izgalmas újdonságként a Bosch bemutatott egy limitált szériás motort, amelyet kifejezetten terepringákhoz szántak, versenyzéshez. Míg az Egyesült Államokban egyáltalán nem bevett szokás, Európában hasít ez a sportág amihez nem árt a súlycsökkentés. Az új, könnyű motor a Bosch Performance Line CX Race Limited Edition nevet viseli, ami a Bosch meglévő Performance Line CX motorjainak továbbfejlesztése. 

Miért limitált széria?

A Bosch Performance Line CX Race Limited Edition a Bosch néhány más motorjához hasonlóan akár 400 százalékkal is képes megnövelni a teljesítményt, miközben a mérlegen mindössze 6,1 kilogrammot nyom amivel a Bosch ebike portfóliójának legkönnyebb motorjának tekinthető. 

A motor súlyának csökkentésével az ebike összsúlya is kevesebb, ami javítja a kezelhetőséget, valamint könnyebbé teszi a kanyarodást és az akadályok átugrását is. A „Race” üzemmód még ütősebb teljesítményt nyújt, mint a Bosch Turbo. Az a hír járja, hogy csak a nagyon tapasztalt kerékpárosok rendelkeznek majd a motor teljesítményének teljes kihasználásához és irányításához szükséges készségekkel a Race módban.

A Bosch Performance Line CX Race Limited Edition tervezésekor a mérnökök néhány igen lenyűgöző teljesítményparamétert adtak meg. Amellett, hogy a motor akár 400 százalékkal is megnöveli a versenyző saját erőkifejtését, hatalmas, 85 Nm-es nyomatékot is biztosít, ami kivételes sebességet nyújt a meredek emelkedőkön. A Bosch Extended Boost funkciója is kapott egy frissítést. Az Extended Boost ad egy extra lökést, ha sziklákkal, lépcsőkkel, kidőlt fákkal vagy hosszabb, gyökeres szakaszokkal találkozunk.
Bosch Performance Line CX Race Limited Edition: Motor az eMTB versenyzéshez

Kép forrása: Electric Bike Report

A Bosch ebike Flow alkalmazásában a kerékpárosok számára megannyi teljesítményparaméter biztosított, amelyeket a saját tekerési stílusukhoz állíthatnak be. Ezek közé tartozik többek között a dinamika, a maximális sebesség és a maximális nyomaték. A szoftver egyik előnye, hogy a maximális teljesítmény már abban a pillanatban rendelkezésre áll, amikor a kerékpáros elkezdi a pedálozást, így a jelenleg forgalmazott ebike-motorok közül a leggyorsabb és legerősebb reakcióra képes.

Az eMTB versenyek érdekessége, hogy a futam időtartama túl hosszú ahhoz, hogy az akkumulátor a teljes távot kibírja Turbo üzemmódban; ennek következtében a versenyzőknek meg kell választaniuk, hogy hol és mikor használják az eMTB maximális teljesítményét, tehát valójában takarékoskodniuk kell. 

Más egységektől eltérően a rendszer vezérlője a felső csőbe lesz integrálva, részben azért, hogy megvédje azt ütközés vagy esés esetén. Azok számára, akiknek fontos az elérhetőség, a Bosch egy kormányra szerelhető eszközt kínál majd Mini Remote néven, amely Bluetooth-kapcsolaton keresztül vezérli az egységet. A Bosch néhány más egységéhez hasonlóan a Performance Line CX Race Limited Edition is tartalmaz majd Walk Assist és Hill Hold funkciókat arra az esetre, ha a versenyzőnek le kell szállnia a kerékpárról.

A Performance Line CX Race Limited Edition a Bosch népszerű Powertube 625 akkumulátorával lesz párosítva, amely ahogy a neve is mutatja – 625Wh energiát biztosít.

Az Electric Bike Report jóslata szerint tekintettel arra, ahogyan az eMTB versenyek fejlődtek tudni lehetett, hogy előbb vagy utóbb piacra kerül egy versenyspecifikus motor, és bár nem voltak biztosak benne, hogy ki lesz az első, ők a kezdetektől fogva a Boschra fogadtak.

Bosch Performance Line CX Race Limited Edition: Motor az eMTB versenyzéshez

Kép forrása: Electric Bike Report

Összegzés 

A Performance Line CX Race Limited néhány jellemzője valószínűleg más termékcsaládokba is átcsorog majd. A vezérlő speciális elhelyezése ami biztosítja, hogy esés vagy ütközés esetén az egység nehezebben sérüljön meg , kiváló ötlet; a könnyen cserélhető Bluetooth-kapcsolattal ellátott Remote kormányra szerelése pedig azt eredményezi, hogy az ebike akkor is használható legyen, ha a kapcsoló megsérül, és mivel nem tartalmaz kritikus áramköröket vagy processzorokat, a kapcsoló cseréje valószínűleg nem kerül sokba. Ezt az ötletet néhány vállalat, köztük a Specialized és az Orbea már átvette.

Az Extended Boost egy lenyűgöző találmány, amely azt ígéri, hogy dinamikusabbá teszi az eMTB kerékpározást és a versenyzést. Egy olyan funkció, amely bizonyos esetekben biztonságot, míg máskor kihívást eredményez. 

Kíváncsiak vagyunk,  végső soron milyen árban mozognak majd a kerékpárok, amelyeket ez a motor hajt. A „Limited” megjelölés valószínűleg fel fogja serkenteni a keresletet a bringások körében, de nem valószínű, hogy a Bosch ennyiben hagyná a fejlesztést, úgyhogy biztosan találkozunk még az újítással a jövőben.

Forrás: https://electricbikereport.com/bosch-performance-line-cx-race-limited-edition-ebike-motor/

 

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken
Olvasási idő: 4 perc

A neves Economist magazin egymás után kétszer is Bécset nevezte meg a világ legélhetőbb városának. A Duna-parti környezet azonban sokkal többet kínál a csodálatos épületeknél és a gazdag kulturális életnél. Úton van afelé, hogy példaképpé váljon a zöldülés és a környezetbarát mobilitás tekintetében. 

Bécs a városiak szemével

Találkozó a Praternél. A vidámpark a hatalmas csúszdákkal és a messziről látható óriáskerékkel Bécs egyik legnagyobb nevezetessége. Tökéletes kiindulópont egy kerékpártúrához Oliver Oth hobbifotóssal és szenvedélyes ekerékpárossal.

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken

Kép forrása: Bosch

„Az ebike-om lehetővé tette számomra, hogy felfedezzem a város egy teljesen új oldalát.” – Oliver Oth, hobbifotós

Bécs nem csupán különleges barokk építészetének és az elegáns kávéházainak köszönheti népszerűségét – a világ egyik legélhetőbb pontjának tartják. Nincs olyan európai nagyváros, ahol az 1,9 millió lakosra több zöldterület jut. Az erdők, szőlőskertek, kertek és parkok a város teljes területének csaknem 50 százalékát teszik ki.

De milyen lehet ezt a várost kerékpárral felfedezni? Aligha tudja ezt bárki is jobban megítélni, mint azok, akik nap mint nap kerékpárral közlekednek, útban az irodába, az óvodába – vagy éppen a város új oldalai után kutatva; mint Oliver Oth, aki szabadidejében ebike-jával és éber szemével járja Bécs utcáit, új fotós helyszínek után kutatva.

Magunk mögött hagyjuk a vidámparkot, és a „Viertel Zwei”, vagyis az egyik új lakó- és irodanegyed felé vesszük az irányt. A pálya közvetlen közelében modern üveg- és betonhomlokzatok csoportosulnak, amelyeket szökőkutak és parkolók törnek meg. Kontrasztok, ahogy Oliver Oth nevezi őket. „Az ebike-ommal nagy távolságokat tudok megtenni egy nap alatt, és így távolabbi helyeket fedezhetek fel a fotóimhoz.”

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken

Kép forrása: Bosch

A képzett szállodaipari szakember sokakat inspirál munkájával az Instagramon. Képeivel szokatlan perspektívákat mutat be és ezzel lenyűgözi közönségét. Oth a folyó túloldalán található új városrészben is rendszerint talál izgalmas helyszíneket. Az ottani kerékpárút a 2. kerületből a Reichsbrücke hídon át vezető, ellentétes irányban futó széles sávjaival szuper látványt nyújt. 

Oth szerint a város nagyon mozgalmas: „Ha egy hete nem jártál itt, biztos lehetsz benne, hogy máris valami új fog felbukkanni”. Például a kerékpárkölcsönző ebike-töltőállomással a közeli szigeten – ami a maga 21 kilométeres hosszúságával tökéletes rekreációs területként szolgál. „Bécs nagyon zöld” – mondja Oth, és elmeséli a legutóbbi ebike-túráját, amely a városból a bécsi erdőbe vezetett. 

Bécs 1654 kilométernyi kerékpárút-hálózattal rendelkezik, ami egy szép magas szám. De vajon az utak biztonságos közlekedést is lehetővé tesznek? A belvárosi forgalomban egyértelművé válik, hogy Bécs sok mindent jól csinál. Számos utcát megnyitottak a kétirányú közlekedés előtt. A kerékpáros forgalom számára a kanyarodósávokat elválasztották az autós forgalomtól, és zölddel jelölt sávokban védett útszakaszokat hoztak létre. Az önkormányzat évente 27 millió eurót fordít a kerékpársávok és az ebike-ok töltőállomásainak bővítésére. Hiszen ma már több mint minden harmadik Ausztriában eladott kerékpár ebike!

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken

Kép forrása: Bosch

“Az ecargo számomra az autót helyettesíti.” – Angelika Puntigam, fizioterapeuta

Angelika Puntigam fizioterapeuta a hétköznapokban egy ecargo kerékpárt használ. Reggelente ezzel viszi a gyermekeit az óvodába, majd tovább teker, hogy meglátogassa az ügyfeleit.

Egy ideig erre egy hagyományos, elektromos meghajtás nélküli kerékpárral rótta a kilométereket. Azonban ez hosszú távon túlságosan fárasztónak bizonyult. „Az ecargóval könnyedén és fenntartható módon közlekedhetek a városban – és a gyerekek is ugyanúgy élvezik, mint én.” Egy autó szóba sem jöhetne a sportos, bécsi asszony számára. „Nem lennék gyorsabb, és akkor még a parkolóhelyet is folyton keresgélnem kellene. Az ecargóval sokkal gondtalanabb vagyok az utakon.” Legnagyobb szerencséjére akkor sem kell aggódnia, ha leparkolja az ecargo kerékpárját, mert a mechanikus zárat kiegészíti a „Lock” nevű elektronikus lopásgátló.

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken

Kép forrása: Bosch

„Az ebike számomra a leggyorsabb közlekedési mód a városban” – Laura Manschein, marketingmenedzser, Ausztria

Angelika Puntigam megfigyelte, hogy ismeretségi körében egyre többen váltanak ebike-ra, és ezzel Laura Manschein, a Bosch eBike Systems munkatársa is egyetért.

Az Österreich radelt (Austria Cycles) elnevezésű országos projekt keretében támogathat egy olyan országos projektet, amelynek keretében a vállalatoknak tesztkerékpárokat biztosítanak munkavállalóik számára. „Sokan lelkesek, és céges kerékpárként használják” – mondja a 26 éves marketingmenedzser.

Az ebike mellett teszi le a voksát, amikor a bécsi 3. kerületben található cégközpontból a városközpontban lévő együttműködő partnerekhez utazik. „A Duna menti útvonal tökéletes, sok a hely és gyorsan lehet haladni.” Néha kollégáival belső versenyt is rendeznek: autó vs. ebike – melyik a gyorsabb a városban? „Az eredmény” – mondja Manschein – „szinte mindig ugyanaz: az autóval körülbelül 25 percig tart, ebike-kal pedig 10 perccel hamarabb odaérek”.

Európa legzöldebb metropoliszában, két keréken

Kép forrása: Bosch

Ezt tapasztalta Oliver Oth és Angelika Puntigam is, akik naponta ebike-kal közlekednek városukban. „Gyorsabb, és testmozgásnak sem utolsó” – mondja Oth. „A városon kívüli kerékpárutakon viszont bőven van mit fejleszteni”.

Forrás: https://www.bosch-ebike.com/en/everything-about-the-ebike/stories/with-the-ebike-in-vienna 

Az ecargo házhoz megy: Jonas megváltoztatja a világot

Az ecargo házhoz megy: Jonas megváltoztatja a világot
Olvasási idő: 3 perc

Jonas Eiken ecargo kerékpárjának csomagtere közel sem mondható hétköznapinak: masszázságy, edzősúlyok, erősítő gumiszalagok. A kölni fizioterapeuta különleges kezelési koncepcióval állt elő és telitalálat lett.

Az ecargo házhoz megy: Jonas megváltoztatja a világot

Kép forrása: Riese&Müller

Honnan jött az ötlet?

Jonas Eiken Kölnben él és dolgozik. Jó 10 évvel ezelőtt költözött a Rajna menti városba, hogy fizioterápiát tanuljon. A diploma megszerzése után első szakmai tapasztalatait egy orvosi rendelőben szerezte, ám hamar rájött, hogy elégedetlen a hagyományos módszerekkel. 

„A legtöbb rendelőben olyan, mintha a pácienseink futószalagon lennének.” mondja a 29 éves férfi. „Rövid, 15-20 perces villámlátogatás egy-egy páciens kezelése. Mire végzünk az egyikkel, a következő már az ajtóban várakozik.” Jonas hamar közel került a kiégéshez. Másképp, fenntarthatóbban és egészségesebben szeretett volna dolgozni mind a terapeuta, mind a páciens számára. A páciensek gyakran akár egy órát is utaznak egy-egy kezelésre, sokan közülük autóval.

Így született meg a Veedelphysio ötlete. „Az elképzelésem az volt, egy cargo bike segítségével utazom a pácienseim otthonába: sokan hálásak azért, hogy a hosszú munkanap után otthon is meglátogathatom őket, és hogy nem kell külön utazniuk.” magyarázza Jonas. Kölnben az ecargo bike használatával akár 30%-kal is csökkenthető az utazási idő az autóhoz képest. A kerékpárral kiválaszthatjuk a legrövidebb utat, és nem külön időt szánnunk a parkolóhely keresésére sem. Jonas tavaly 5000 kilométert tett meg a városrészben az ecargo biciklivel. Kiszámolta, hogy ezzel több mint 700 kg szén-dioxid-kibocsátást takarított meg.

„Az ecargo biciklivel sokkal könnyebb manőverezni, mint egy autóval. A bevásárlás is sokkal gyorsabb. És több időm van az akkumulátorok feltöltésére is. Az autózás gyakran stresszt okoz számomra, míg a kerékpározás a pozitív regenerálódás szinonimája” folytatja Jonas.

Kapcsolj ki, tisztítsd ki az elméd!

A találkozók közötti utazás fontos szüneteket biztosít Jonasnak. A biciklizés közben kikapcsolhat, ellazíthatja a testét és rendszerezheti a gondolatait. Naponta legfeljebb hat beteget kezel ez egy tudatos döntés, hogy ellensúlyozza a világ és a szakma egyre gyorsuló tempóját. 

A kezelések is lényegesen tovább tartanak, mint a hagyományos fizioterápia. Egy ilyen találkozó legalább egy órát vesz igénybe, ami az átlagosnak a háromszorosa. Jonas szeretné, ha ez így is maradna: „Szeretem, ha a dolgok lassan haladnak. Heti 30 betegnél többet nem kezelek.” magyarázza.

„Az emberek rendkívül sokáig dolgoznak, különösen itt Kölnben. Ez tömeges hátproblémákhoz vezet. Gyakran az ágyéki és a nyaki csigolyáikkal is gondjaik vannak.” Jonas ezért gyakran nyújt megelőző kezelést, hogy ellensúlyozza az elváltozás korai jeleit. „Egyébként a kerékpározással járó mozgás is kiválóan alkalmas ezeknek a panaszoknak a leküzdésére.” számol be. 

“A fizioterápiához idő kell. Személyre szabottnak kell lennie, és az embereket nem szabad úgy kezelni, mintha páciensek lennének egy futószalagon.”

A teherbringára vonatkozó állami támogatás lehetővé tette Jonas számára, hogy a közelmúltban egy Load 60-at vásároljon a Riese & Müller Packster mellé, amellyel másfél év alatt már több mint 8500 kilométert tett meg. 

Egy helyi bolt segítségével mindkét kerékpárra egyedi cargo boxokat szerelt fel. Ezek külön az ő számára, méretre készültek. A kezelőágyat rendszerint a bringa tetejére szíjazza.  

Jonas szívesen emlékszik vissza az első tesztútjára az ecargon: „Egyáltalán nem volt olyan megerőltető kerékpározás, mint amire számítottam. Teljesen más, pozitív érzés volt, és nagyon szórakoztató!” Számára már a kezdetektől fogva nyilvánvaló volt, hogy a biciklinek elektromos segítségre van szüksége: „Az ecargo az üzleti modellem kulcsfontosságú részét képezi, nem csak olyasvalami, amit a szabadidőmben csinálok. Fenntartható és biztos jövője van. Hosszú éveken át kitart egy ember életében.”

Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/house-calls-cargo-bike-jonas-changing-things/

Legfrissebb posztjaink