Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 15

“Én hajtom a pedált, nem a kerékpár engem!”

Olvasási idő: < 1 perc

Mindent tudsz az elektromos kerékpárokról? Mire jó, hogyan működik a motorja, melyek azok a fontosabb paraméterek, adatok, amiket jó, ha ismersz, illetve mitől lesz más élmény egy elektromos bringával a túrázás, mint egy hagyományossal? Hallgasd meg a kérdésekre a választ és közben nézz körül törökbálinti központunkban! 

Teljesítmény, nyomaték, fordulatszám, hatótáv és egyéb “finomságok”

Kollégánk, Szabolcs röviden, tömören és érthetően magyarázza el az ebike-ok működési elvét, hogy mit is tudnak az elektromos kerékpárok, hogy hogyan kalkulálja ki a vezérlőegység algoritmusa a rásegítés mértékét. 

Kedvezményes beszerzési lehetőség

Számos állami támogatási lehetőség áll rendelkezésedre, amennyiben egy ebike beszerzésén gondolkozol, az Ebikeshop pedig idén is partner ezekben! Cégként adómentes juttatást adnál vagy akár elektromos teherkerékpár, ún. cargobike beszerzésén gondolkozol? Tudj meg minden részletet a teherbicajokról! Országszerte hat üzletben van lehetőséged a tesztre és a beszerzésre.

Bemutatkozik a Winora 2022-es kollekciója: Yakun, Tria és F.U.B.

Olvasási idő: 3 perc

A schweinfurti székhelyű cég a közelmúltban számos új elektromos kerékpárral bővítette portfólióját. Innovációikat már a frankfurti EUROBICO kiállításon bemutatták, most azonban a pedelec-electro-fahrrad.de részletes írása alapján mi is elhoztuk az idei év újdonságait. A márka szerint az — immáron cargo kerékpárral is — kibővített modellválaszték óriási lépés a cég életében, ugyanakkor az elektromos kerékpárok térhódítása és az állami pályázatok idején a piacnak is előnyére válik a nagyobb kínálat.

A lenyűgöző és innovatív kollekció áttekintése

A Winora 2022-es kollekciója több mint 100 elektromost modellt tartalmaz, amelyek különböző kategóriákba sorolhatóak: klasszikus városi, trekking, divatos eSUV és ecargo szegmens. A modellek általában stílusukkal tűnnek ki a tömegből, és így magas felismerési értéket biztosítanak. Az eSUV-ként emlegetett Yakun, a városi közlekedésre és kényelmes túrázásra egyaránt alkalmas Tria és a két eltérő dobozmérettel érkező cargo, a F.U.B. kerültek be mai összeállításunkba. Utóbbi esetén fontos kiemelnünk, hogy a modell akár 500.000 forintos állami támogatással is beszerezhető az Ebikeshoptól. Tudj meg többet az elektromos teherkerékpárokra vonatkozó állami támogatásról!

Yakun

A Winora Yakun egy teljesen új modell. Míg korábban a Winorákat Yamaha hajtással szerelték, a következő szezonra a Bosch eBike Systems vadonatúj intelligens rendszerére váltottak. Az alumínium vázat az alapoktól kezdve erre a célra fejlesztették ki, és a most először kapható bringát rögtön két vázformával üdvözölhetjük: köztük egy kényelmes, alacsony átlépős megoldással. Az R5 Pro modellről alábbi összefoglaló táblázatban minden fontos információt megtalálsz.

Motor: Bosch Performance Line CX Smart System BES3, 250 W, 85 Nm

Akkumulátor: Bosch PowerTube 750, 750 Wh

Kijelző: Bosch LED Remote mit Kiox 300

Felni: Aluminium 6061

Teleszkóp: Rock Shox Recon RL, 80 mm

Váltás: Shimano Nexus 5, 1×5

Fékek: Shimano Deore XT, 203/180 mm v/h

Váz: Aluminium

Nyeregcső: Haibike Vario-Sattelstütze

Nyereg: Selle Royal Vivo Ergo

Külső: Schwalbe AlGrounder Performance reflex 60-584

Teljes terhelhetőség: 150 kg

Tria

Az új, belépő szintű Winora TRIA modell egy teljesen új fejlesztésű vázzal rendelkezik: az alsó vázcsőben található a könnyen hozzáférhető akkumulátor és az összes kábelelvezetés is. Számos méretben és különböző színekben áll rendelkezésre. 

A modelleket a Bosch eBike Systems portfóliójának különféle motorjai hajtják, a legjobb változatokat a 65 Nm-es Performance Line hajtja, valamint a jól bevált Intuvia kijelzővel látták el őket. Egy PowerTube 500 akkumulátor (esetenként 400 Wh-s is) minden esetben biztosítja a szükséges energiaellátást. 

A Tria 10 Wave modellről alábbi összefoglaló táblázatban minden fontos információt megtalálsz.

Motor: Bosch Performance Line Gen3, 250 W, 65 Nm

Akkumulátor: Bosch PowerTube 500, 500 Wh

Kijelző: Bosch Intuvia

Váz: Aluminium 6061

Teleszkóp: SR Suntour NEX E25, 63 mm

Váltás: Shimano Deore, 1×10

Fékek: Shimano MT410, 180/160 mm v/h

Váz: Aluminium

Nyeregcső: XLC Federsattelstütze

Nyereg: Selle Royal Wave

Külső: Schwalbe Road Cruiser reflex, 50-622

F.U.B.

A márka most először kínál ecargo kerékpárt, a 2014-es kompakt eLoad szállítókerékpárt leszámítva. A Winora F.U.B. (Family Utility Bike) nagy dobozokkal érkezik és több változatban (egy- és háromkerekű) is elérhető. Előbbinek 250 kilogramm, utóbbinak akár 300 kilogramm a megengedett össztömege. Az akár 500.000 forintos állami támogatás miatt hazánkban kiemelt érdeklődésre számítunk a modellek esetén.

Winora az ebikeshop.hu kínálatában

Évek óta értékesítjük a márka modelljeit, 2022-ben azonban a fentebb említett cargo pályázatok miatt kiemelt fókuszt kapnak a Winora F.U.B. modelljei is. Megbízható partnerként, közvetlen beszerzési forrásként állunk rendelkezésre az állami támogatással elérhető elektromos rásegítésű cargo kerékpárok vásárlási folyamatában. Üzleteinkbe foglalhatsz időpontot, de előtte érdemes átnézned kínálatunkat is!

Forrás: pedelec-elektro-fahrad.de 

Tudj meg mindent az elektromos teherkerékpárok állami támogatásáról: kinek, hogyan, miért és főleg mennyiért?

Olvasási idő: 2 perc

Ecargo állami támogatással. Ha nyitott vagy az elektromos közlekedési eszközök iránt, ha a híreket böngészve belebotlottál a teherkerékpárokra kapható állami támogatási pályázatba, biztosan van néhány kérdőjel a fejedben. Jól hangzik, de ki tudnád használni? Kinek való ez az eszköz? Mit tudnak pontosan a cargo biciklik? Hogyan pályázhatsz? Összefoglalónkból most tényleg mindent megtudhatsz!

Mindent a pályázatról

Ahogyan arról beszámoltunk, 2022. február 7-től december elejéig közel 400 millió forintos támogatást lehet igénybe venni az elektromos teherkerékpárok beszerzésére. A magyarországi egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt e-cargo kerékpártszerezhetnek be utófinanszírozott támogatással, kerékpáronként maximum 500.000 Ft-os állami támogatással. Ha érdekelnek a pályázat részletei, irány az Elektromos teherkerékpárok állami támogatásáról szóló blogbejegyzésünk vagy honlapunk!

Kinek, miért? 

Az ún. cargo bicajok, vagyis a nagy teherbírású kerékpárok egyre népszerűbbek a hazai piacon is. Körbejártuk a témát, hogy mit is jelent a “nagy teherbírás”, illetve hogy kinek és miért, milyen szituációkban hasznosak ezek a kerékpárok. 

Handrás és csapata is tesztelték

Handrás és barátai nyeregbe pattantak és három különböző típusú Riese & Müller bringát teszteltek: négyen! Igen, a tesztbringák között egy cargo is helyt kapott! Vajon mitől volt érdekes a túra? Kíváncsi vagy, hogy tetszett a szállított “csomagnak” a kirándulás, és mik voltak a tapasztalatok? Nézd meg a videót, illetve olvasd el beszámolónkat is!

Sturcz Anti szerint ezek az ecargo bringák előnyei

“Egy bringával nem csak sportolni lehet!” — nyilatkozta Sturcz Anti, miután 2021 őszén számos ebike-típust kipróbált. Kiváló közlekedési alternatíva ingázás esetén, ha pedig gyakran merül fel a szállítás mint bringás feladat — legyen szó akár futármunkáról, akár gyermekekről vagy kutyusodról —, a Riese & Müller elektromos cargo kerékpárjaiban nem fogsz csalódni. Cégként érdemes átgondolnod egy ilyen bringa beszerzését, hiszen akár 500.000 forint támogatással juthatsz hozzá.

Családi kirándulás — saját tesztünk!

Éljenek a családi pillanatok! 2020 nyarán kiszabadulva a Covid miatti karantén fogságából az ebikeshop.hu tulajdonosa, Szatzger Ákos gyermekeivel és R&M teherkerékpárjával gyűjtött felejthetetlen pillanatokat. Jó szívvel ajánljuk ezt a személyes, egészen részletes tesztriportot mindenkinek, aki érdeklődik a Riese & Müller Load 75 bringája iránt!

Egy új élet — új helyen, új szokásokkal, új közlekedési eszközzel!

Az autó sokunk életének nélkülözhetetlen kelléke. Így volt ezzel az a bátor, természetszerető és környezetvédelmet kiemelt fontosságú tartó család is, akiknek történetét hoztuk mai írásunk végére, inspirációul. A kreatív szakmában, fotósként dolgozó apa, Lars történetét olvashatod a “Mindennapos, természetközeli bringaélmények” c. cikkünkben, sőt, ha van plusz három perced lazítani, a bejegyzés végén egy rövid videót is megnézhetsz! 

Elektromos cargo bicikli állami támogatással: 800 teherbringára igényelhető 2022-ben

Olvasási idő: 3 perc

Hozzávetőlegesen 800 elektromos rásegítésű teherbringa, azaz elektromos cargo szerezhető be abból a 400 millió forintos támogatási keretből, amelyre 2022. február 7-től pályázhatnak egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok — olvasható a humda.hu oldalán.

A pályázat lényege 

A HUMDA (Magyar Autó-Motorsport) és a  Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán a nettó vételár fele, de legfeljebb 500 ezer forint támogatás nyerhető el.

Az állami támogatás részleteit megtalálod oldalunkon, de az alábbi cikkben számos kiegészítő információt is hoztunk a HUMDA.hu oldalán megjelent sajtóközlemény alapján.

Szakaszosan, a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig lehet pályázni 2022. februártól decemberig az elektromobilitas.humda.hu oldalon. 

A magyarországi egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt e-cargot szerezhetnek be utófinanszírozott támogatással.

A kereskedelmi forgalomban megvásárolható, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, kifejezetten teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye max. 250 W lehet. Olyan új biciklikre kérhető támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha eléri a 25 km/h sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, feltétel továbbá a nyomatékszenzoros vezérlés is. Kerékpáronként egy pót-akkumulátor beszerzése is támogatott.

Kerékpáros forradalom?

Néhány éve hazánkban igazi kerékpáros forradalom zajlik. Robbanásszerűen fejlődik a kerékpárút-hálózat, rohamosan nő a kerékpártúrázók száma is. Mindezen túl: 2021-ben a régióban elsők között hirdetett az ország elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához támogatási programot, ahogy arról nemrégiben beszámoltunk, 2022. január 1-jétől a cégek adómentesen biztosíthatnak biciklit és ebike-ot a dolgozóiknak (privát felhasználásra is), aminek a költségeit elszámolhatják, valamint a régióban másodikként indult el a Google kerékpáros útvonaltervezője is. Következő lépés az ecargo biciklik vásárlásához biztosított állami támogatás, ugyanis az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok terjedése segíti azt, hogy belvárosainkban tisztább legyen a levegő és hatékonyabb, gyorsabb a közlekedés. A programból hozzávetőlegesen 800 ecargo kerékpár vásárlását támogatják, amivel négy-ötszörösére növelhető ezen szállítóeszközök száma hazánkban – emelte ki Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Éljen az elektrifikáció!

 Az ország hosszú távú szén-dioxid-csökkentési céljainak elérése érdekében a közlekedés minden területén támogatjuk az elektrifikáció terjedését – mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára. 

A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódó pályázat vissza nem térítendő támogatása az e-cargo kerékpárok beszerzéséhez, a városi térségekben szállítási tevékenységet, vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző cégek, gazdasági társaságok, valamint civil szervezetek számára lehet előnyös. 

Számukra valós alternatívát nyújthatnak az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok, hiszen egy kisteherautónál jóval olcsóbbak és egyszerűbben kezelhetőek, nem beszélve a jóval kedvezőbb fenntartási költségekről. A kisebb helyigény főleg belvárosi környezetben egy plusz előny – tette hozzá Steiner Attila. 

Cél, hogy a gépjármű-használattal szemben alternatívát nyújtva javítsunk a városi térségek mobilitását, az ecargo kerékpárok terjedése a városi logisztikában ehhez járul hozzá. Az érintett területeken a települési levegőszennyezettség és a zaj csökkentése révén az életminőség javulása is várható – emelte ki az államtitkár.

A HUMDA szerepe

A HUMDA — mint mindig — most is komplex módon közelít a jövő közlekedésének témaköréhez. A Zöld Busz Program mellett az elektromos meghajtású közlekedési eszközök támogatási rendszerének kezelését is átvette az Ügynökség. Az ecargo-pályázat lesz az első, amelyet már mi indítunk el, bízunk benne, hogy számos vállalkozás, szervezet és önkormányzat látja meg a lehetőséget ebben. Komoly szemléletformáló hatást is várnak a pályázattól, hiszen a sűrűn lakott területeken az ecargókat nap mint nap több ezer ember láthatja majd, így a program hozzájárul az ilyen eszközök további terjedéséhez. 

Bíznak benne, hogy egyre több elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárt láthatnak majd: mind Budapesten, mind számos más városban és akár a községekben is. Ne feledd: ezek a kerékpárok számos mikrologisztikai területen nyújtanak már Európában és a világban valós alternatívát. Sokszor egy-egy hagyományos belső égésű motorral szerelt furgont is ki lehet vele váltani és az elektromos rásegítés miatt a környezetünk jobbá tételéhez is hozzájárulnak – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A HUMDA 2021 decemberétől vette át az elektromos meghajtású közlekedési eszközök támogatási rendszerének kezelését az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft.-től. Az eddigi pályázati rendszer tapasztalatainak kiértékelése és az átállás még zajlik, de a folyamatban lévő pályázatokat ez mindössze annyiban érinti, hogy azokat a HUMDA koordinálja. Az érintettek a támogatások kapcsán az elektromobilitas@humda.hu e-mail címen tudnak érdeklődni. A változásokról továbbá a HUMDA közösségimédia-felületein, valamint az Ügynökség honlapján lehet tájékozódni.

Az ebikeshop.hu szerepe

Ahogyan a 2021-es évben, úgy 2022-ben is stabil és megbízható partnerként, beszerzési forrásként állunk az érdeklődők rendelkezésére az állami támogatással elérhető elektromos rásegítésű cargo kerékpárok vásárlási folyamatában. Számos modell elérhető választékunkban: azonnali készletről, illetve rendeléssel, egyedi igényekre szabott felszereltséggel (rövid várakozási idővel) is! Üzleteinkbe foglalhatsz időpontot, de előtte érdemes átnézned kínálatunkat is!

Ebike a munkavállalóknak: minden, amit tudnod kell az adómentes juttatásról

Olvasási idő: 3 perc

“És tényleg használható magáncélra is? Hétvégi kirándulásra? A párom is használhatja?” — teszik fel sokan a kérdéseket az új, adómentes juttatásról. Ahogyan arról előző decemberben beszámoltunk, 2022. január 1-jétől a munkáltató adómentesen biztosíthat elektromos kerékpárt munkavállalói számára. A cég által vásárolt vagy lízingelt biciklit akár teljes mértékben magáncélra is használhatja a munkavállaló.

Ezek a legfontosabb tudnivalók

Néhány kérdést korábbi cikkünkben is megválaszoltunk, azonban a napi.hu oldalán található kompakt összefoglalóban vitatott kérdések (és természetesen a válaszok) a munkáltatók és ebike-ra vágyó munkavállalók számára is hasznosak.

Az elektromos rollerre is vonatkozik az adómentesség?

Nem, csak kerékpárokra vonatkozik. Az elektromos roller nem rásegít a hajtásra, hanem „magától” megy, így annak magáncélú használata nem esik az adómentesség alá.

Januártól adómentesen lehet kerékpárt adni a munkavállalóknak?

Nem, ugyanis a szabály szerint nem a kerékpár megszerzése adómentes, csak annak magáncélú használatba adása. A kerékpárnak tehát a munkáltató tulajdonában kell állnia, ugyanakkor azt nem kizárólag munkavégzésre lehet ezután adómentesen használni. Ez azért fontos, mert egyébként például a munkába járásra adott költségtérítés adóköteles jövedelem (ezért kell a munkáltatónak adóznia a munkavállalónak adott helyi bérlet után).

Ha a munkába járást a munkáltató azzal segíti, hogy erre a célra elektromos kerékpárokat vesz és azt a munkavállalók szabadon használhatják, akkor nem kell adót fizetni. Ugyanígy elviheti a munkavállaló a kerékpárt hétvégére vagy a szabadsága idejére, csak a kerékpár feletti tulajdont nem szerezheti meg.

Ez miben tér el attól, amikor céges autót kap a munkavállaló?

A céges autó magánhasználata adóköteles – ahogy eddig a kerékpárok esetében is volt –, hiszen a cég tulajdonában álló autó után cégautóadót kell fizetni, és a jogalkotó emiatt nem ír elő további személyi jövedelemadót a magánhasználat után.

Társasági adóban is elszámolható lesz a kerékpár vásárlása?

Igen, a társasági adóról szóló törvény is módosul január 1-jétől, így egyértelmű lesz, hogy a kerékpár beszerzése, üzemeltetése kapcsán felmerülő költségek a vállalkozás érdekében felmerült költségek.

Mi a helyzet az áfával?

A Niveus Consulting Group szerint az áfa esetében nem ilyen egyértelmű a helyzet: az áfa logikája eltér a személyi jövedelemadó és a társasági adó rendszerétől, ráadásul a magyar jogalkotó mozgástere is kisebb, lévén az áfa rendszerét alapvetően az EU határozza meg.

Főszabály szerint a termék beszerzéséhez kapcsolódó áfát akkor vonhatja le a cég, ha van adólevonási joga és a terméket a vállalkozási tevékenység érdekében használják. Ha egy kerékpárt kizárólag a cég érdekében használnak, például egy futárcég által kiszállításra használt kerékpár, akkor annak az áfája teljes egészében levonható. Ha egy kerékpárt céges- és magáncélra is használnak, akkor olyan arányban vonható le az áfa, amilyen arányban azt a gazdasági tevékenység céljára használják.

A munkavállaló munkába járása főszabály szerint nem minősül a cég érdekében végzett tevékenységnek – hívja fel a figyelmet Fischer Ádám. Tehát kizárólag munkába járásra, illetve szabadidős célból használt kerékpár áfája nem vonható le. Főszabály szerint ugyanezért nem lehet levonni az áfát akkor, ha a cég például buszt bérel azért, hogy a dolgozókat elvigye a munkahelyre, kivéve, ha a munkahely megközelítése egyébként normál körülmények között nem kivitelezhető.

Akkor levonható az áfa vagy sem?

A munkavállaló részére beszerzett kerékpár áfája a fentiek miatt főszabály szerint nem vonható le, mivel azt nagy valószínűséggel magáncélra fogja a munkavállaló használni. Ha igazolható, hogy a kerékpárt a cég érdekében is használják – például napközben a cég telephelyei közötti közlekedésre – akkor a magánhasználat és a céges használat arányában vonható le az áfa, de nem egyértelmű, hogy ezt az arányt hogyan lehet meghatározni, pláne igazolni. A Niveus Consulting Group konzervatív álláspontja az, hogy az áfát a cég nem vonhatja le.

Mi történik akkor, ha végül odaadja a cég a munkavállalónak a kerékpárt?

Kizárólag a céges kerékpár magánhasználata az adómentes, tehát a kerékpár tulajdonba adása esetén már adóköteles jövedelmet szerez a munkavállaló. Ha tehát a cég végleg odaadja a kerékpárt térítés nélkül a munkavállalónak, akkor azután személyi jövedelemadót kell fizetni, ugyanúgy, ahogy egy céges laptop vagy telefon átadásakor is. Társasági adó szempontjából viszont ilyen esetben is elszámolható lesz a költség. Ha a cég korábban levonta a kerékpár áfáját, akkor az ingyenes átadáskor áfafizetési kötelezettség is felmerül a személyi jövedelemadón túl.

Látható tehát, hogy az új adómentesség célja nem az, hogy a munkavállaló részére vegyen a cég kerékpárt, hanem az, hogy a cég maga szerezze be a kerékpárt, amit viszont a munkavállalók teljesen szabadon és adómentesen használhatnak.

Más is használhatja a kerékpárt vagy csak a munkavállaló?

Igen, de nem mindenki. A személyi jövedelemadó az adómentességet általánosan adja meg: bárki használja a kerékpárt. A társasági adó törvény szerint viszont csak akkor számolható el a költség, ha a kerékpárt munkavállaló, vezető tisztségviselő, személyesen közreműködő tag vagy az ő közeli hozzátartozójuk használja.

Nemcsak a munkavállaló használhatja tehát adómentesen a kerékpárt, hanem a családja, közeli hozzátartozója is. Érdemes lehet erre egy szabályzatot kialakítani (a cégautó szabályzatokhoz hasonlóan), amiben rögzíti a cég, hogy kinek adhatja oda a munkavállaló a kerékpárt.

Beszerzés

Reméljük, hogy számos magyar vállalkozás él majd ezzel a juttatási formával: az ebikeshop.hu mindenesetre ebben is partner lesz! Keresd fel hozzád legközelebbi üzletünket vagy böngészd át kínálatunkat!

Cikkünkben a napi.hu kérdéseit és szakértőjének válaszait közöltük.

Mibe kerül a közlekedés?

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél
Olvasási idő: 3 perc

Az extrém infláció és a hirtelen megemelkedett rezsiárak szinte minden családi kasszában nyomokat hagynak. Sok érdeklődőnktől halljuk, hogy tervezte az ebike-vásárlást, de a folyamatosan változó gazdasági körülmények elbizonytalanítják. És persze megértjük, hogy egy közel egymilliós kiadás elsőre soknak tűnik, de az elektromos biciklire nagyjából úgy érdemes tekintenünk, mint a hőszigetelésre vagy a napelemekre. Épp csak az ebringa sokkal hamarabb visszahozza az árát: ha az év felében elektromos kétkerekűn tekerünk be a munkahelyünkre, körülbelül egy-másfél év alatt megtérül a befektetés.

Hogy is van ez?

Ha kihagynád a matekot és egyből a lényegre térnél, kattints a Szatzger Ákos az Ebikeshop tulajdonosa által készített kalkulátorra!

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél

Másról sem hallunk, mint hogy kemény idők jönnek, jól fel kell kötnünk azt a bizonyos gatyát. A közüzemi számlák mellett talán a közlekedés az egyik legnagyobb pénznyelőnk – de vajon tudjuk pontosan, hogy mekkora összeget jelent ez valójában havi vagy akár éves szinten?

Tételezzük fel, hogy a munkába járáshoz az autónkat használjuk. A kocsi költségei egyszerűen számolhatók: adott a távolság és a fogyasztás, ebből pedig könnyen megvan, hogy mennyi pénzt hagyunk a benzinkúton. Ott van aztán a biztosítás és a teljesítményadó, ezt ki-ki megnézheti a saját példáján, mennyibe kerül. Van még egy költségünk, amit mondjuk hívjunk amortizációnak (csak a közgazdászok meg ne kövezzenek!). Ide tartozik az autó éves értékcsökkenése (mennyivel ér kevesebbet hű társunk egy év alatt a használtautó piacon) és szervizköltségei, vagyis minden olyan költség, ami abból adódik, hogy a járgány egyre öregebb lesz. Példánkban egy középkategóriás, közepes méretű kocsival számolunk. A pontos számítások megtalálhatók a kalkulátorban: eszerint az autónk éves fenntartási költsége közel 700e HUF.

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél

Most pedig számoljuk ki azt is, mibe kerülne, ha nem a volán mögé, hanem elektromos bringára ülnénk! Vegyük figyelembe, hogy a hagyományos bringákkal ellentétben az ebike-kal könnyedén suhanhatunk akár 25 km/h-s sebességgel is a városban anélkül, hogy csatakosra izzadnánk, mire beérünk a munkahelyünkre. Itt egyszer meg kell venni magát gépet. Azután tölteni kell az akkumulátort; ennek költségei hasonló módon számolhatók, mint a kocsinál; az akkumulátorunk mondjuk 36V 10 Ah-ás és 5 órán keresztül töltjük, akkor egy töltés 36V*10Ah*5=1800Wh, azaz majd 2kW. Ezt csak beszorozzuk a mindenkori áramdíjjal és megvan egy töltés ára. A példánknál maradva ez olyan 80-90 Ft. A hatótávolság tapasztalati úton vagy a gépkönyvből jön; egy korszerű ebike 50-100 km-t tesz meg egy töltéssel.

Itt is kell “amortizációs” költséggel kalkulálnunk: ehhez vegyük a kerékpár árát és osszuk el annyi évvel, ahány évig használni akarjuk. Az ebike-okban alig van kopó alkatrész, így az élettartamot akár 5-10 évre is tehetjük. Amire ügyelnünk kell, az az akkumulátor költsége, hiszen ebben az üzembehelyezéstől kezdve olyan kémiai folyamatok indulnak be, amik csökkentik az élettartamát. A gyártók általában a töltési ciklusok számát vagy a használat években mért számát garantálják, pl. 1000 ciklus vagy 5 év – amelyik előbb bekövetkezik. Az Ebikeshopnál az a tapasztalatunk (sajátjaink és ügyfeleinké egyaránt), hogy a töltési ciklusok számát évi 7000 km-es futás felett kell csak figyelni. Az akkumulátor költségét tehát szét kell osztani az egyes évek között.

A példa kedvéért, harmadik lehetőségként beírtuk a BKK-bérletet is, itt egyszerűen csak 12 havi bérlet árát számoltuk. Lássuk az eredményt!

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél

Meglepődtél? Az autós közlekedés több mint négyszer annyiba kerül, mintha ebike-kal tolnád, és a BKK-bérlet is csak alig valamivel olcsóbb. Persze arra sajnos nem alkalmasak az időjárási körülményeink, hogy egész évben bringával járjunk, de ha évente 6-7 hónapra a kocsiból átülünk az elektromos bringa nyergébe, már azzal is két év alatt visszanyerjük a bringa árát – a bringázás egészséges voltáról, no meg a környezeti szennyezés csökkenéséről már nem is beszélve.

Való igaz, az egész számításunk elméleti alapokon nyugszik, de próbáljátok ki a kalkulátort a saját példátokkal is (a zöld mezőket lehet babrálni)!

2021 nagyító alatt

Olvasási idő: 2 perc

Mielőtt boldog karácsonyt kívánnánk: visszatekintünk egy kicsit, és néhány fontos információt is hozunk, nomeg… Engedd meg, hogy köszönetet mondjunk. Neked, azért, mert itt vagy velünk. Mert akárcsak mi, te is rajongsz az ebike-okért. Mert hiszel benne, hogy a bringázás élménye mindenkié. Mert itt vagy velünk, és ha csak egy hírlevél-feliratkozással is, de hozzájárulsz az ebike-életérzés népszerűsítéséhez. 

Tarts velünk — kalandos út vár!

Köszönjük, hogy ezen a karácsonyon közösen tekinthetünk vissza az idei évünkre: azokra az ebikeshop.hu tartalmakra, amelyek leginkább hozzájárultak ahhoz, hogy jövőre még tovább bővülhessen az ebike-rajongók egyre népesebb tábora. Görgess tovább: nézd újra kedvenc ebikeshop.hu videódat és olvasd újra a leglátogatottabb hatszel.hu blogbejegyzést és tarts velünk 2021 év végén, de 2022-ben is! Óriási készlettel, számos tervvel és ötlettel készülünk az új évre! Kalandozz velünk jövőre is!

2022 elektromos csúcsverdái

2021 csucsverdai
Olvasási idő: 3 perc

“Mi a ménkű kerül rajta ennyibe?” — teszik fel sokan a kérdést… Nos, alap elektromos kerékpárt kaphatsz már félmillió forint körüli áron is, de ha szenvedélyes tech-rajongó vagy, értékelni fogod a carbon vázat, a prémium motort és akkumulátort, a kiemelt felszereltséget. Három csúcsmárka három kiemelt kerékpárját mutatjuk be. Melyiket tesztelnéd elsőként?

Specialized Turbo Levo Pro Carbon 

Ahol a legjobban érzi magát ez a kerékpár az a terep. Hegynek felfelé, lefelé, majd újra és újra fel és le, 90 Nm-es Browse motorjának köszönhetően. Mennyi is 90 Nm? Nagyjából az emberi erő négyszerese. A motor nagyon halk a fogasszíjnak köszönhetően, de lenyűgöző a karakterisztikája is. 

A láncváltó a leghatékonyabb erőátvitelt biztosítja a váltótípusok közül: Sram Eagle-lel szerelték. A specifikus X-HORIZON kialakítás állandó értéken tartja a vezetett lánchosszt végig a 12 fokozat mentén — gyors és pontos váltást eredményezve, jellemzően mountainbike kerékpárokban található, komfortosabb és stabilabb lesz tőle a bicaj, később fáradsz és talán még bátrabb is leszel tőle. 

A 700 Wh akkumulátort a kerékpár alsó vázcsövébe építették, így esztétikusabb megjelenést kölcsönöz a bringának, de természetesen kivehető maradt. 

Néhány éve futó trend, hogy elöl 29″, hátul 27,5″ kerékkkel szerelik a montikat — így tettek a Turbo Levo Pro Carbonnal is. A hidraulikus tárcsafék a leghatékonyabb megoldás a pedelec kerékpárok megállítására — Sram fékek biztosítják a kellő fékerőt. 

Riese & Müller Superdelite, cél az utazás!

Erő, hosszú távon is kényelmes vezetési élmény és a legújabb biztonsági technológia: ez a Superdelite. Ezzel többet érhetsz el és gyorsabban — sokkal messzebbre juthatsz, mint egy hétköznapi kerékpárral. A rugós felfüggesztésű Control Technology váz, az 1125 Wh-s akkumulátorkapacitás és a Bosch Performance Line Speed motor, bárhova elvisz. És még sokkal tovább is! A nagy hatótávot a felső csőben lévő 500 Wh-s és az alsó csőben lévő 625 Wh-s akkumulátor biztosítja. Mindkét akkumulátor teljesen integrált, ugyanakkor külön-külön is eltávolítható. Maximális hatásfokuknak köszönhetően a kerékpározási élményen van a hangsúly.

A Riese & Müller Control Technology a biztonságot és a dinamizmust jelenti: a hátsó lengőkar tökéletesen összehangolt teljes felfüggesztése sportos vezetési élményt és a legjobb tapadást biztosítja — még nagy sebességnél is. 

Fényes kilátások? A rendkívül fényes Supernova M99 Mini Pro távolsági fényszóró funkcióval ellátott lámpa folyamatos fénye éjszaka a legjobb fényviszonyokat kínálja, és nappal is növeli a láthatóságot. A távolsági fény széles nyitási szögének köszönhetően a zavaros és kanyargós terep sötétben is élvezhetővé válik. Még fékezéskor a Supernova M99 hátsó lámpa féklámpával gondoskodik a biztonságról.

KTM Macina Kapoho Prestige

A hegy tetejéről nyíló lélegzetelállító kilátás, majd az azt követő völgybe ereszkedés puszta gondolata is elég ahhoz, hogy megdobogassa a szívedet? Akkor a 160 mm-es rugóúttal rendelkező KTM Macina Kapoho az a kerékpár, amire szükséged van.

A csúcsminőségű karbon váz Mavic Deemax kerekekkel van felszerelve. A 29″-es első kerék az optimális menetstabilitás érdekében, a 27,5″-os hátsó, PLUS abroncsokkal párosítva a legjobb erőátvitelt és tapadást biztosítja. 

Ennek a kerékpároknak a szíve egy új fejlesztésű karbon váz, a jól bevált STRAIGHT-LINE-LINK (SLL) koncepcióval és az új BOSCH SMART SYSTEM-mel kombinálva. Ezzel az önálló BOSCH rendszerrel, készen állsz a digitális jövőre. A rendszer tartalmazza a KIOX 300 kijelzőt, a BOSCH PERFORMANCE LINE CX motort, egy 4A-es töltőt, és a valaha volt legerősebb BOSCH POWERTUBE akkumulátort (750 Wh) a még nagyobb hatótávért. Ezen kívül az EBIKE FLOW APP megnyitja az ajtót az internetes világ felé, és összekapcsol téged a kerékpároddal.

A KTM mérnökeinek mesteri munkájának köszönhetően a bevált KTM vázgeometriát az akkumulátor méretének és kapacitásának újbóli növekedése ellenére is megtartották. Az akksi eltávolítása és visszahelyezése egyszerűbb, mint valaha. A POWER TUBE TOP LOADER (PTTL) a KTM saját innovációjának neve a felhasználóbarát a kezelés terén.

Biciklis kiegészítők szuper áron – szerezd be még ma!

Olvasási idő: < 1 perc

Amikor megveszed az első komolyabb kerékpárod akár elektromos, akár hagyományos verzióról legyen is szó , valószínűleg beszerzel vele néhány kiegészítőt is. Aztán ahogy telnek az évszakok, gyarapodik a készlet… Ha esetleg lecseréled a bringád, akkor pedig szinte biztos, hogy újabb kellékeket vásárolsz.

Sisak, napszemüveg, kerékpáros táska és lezáró 

Kerékpáros bukósisak, napsütés vagy épp “csak” a szél ellen védő szemüveg, csomagtartóra illeszthető táska, illetve a kerékpár biztonságáról gondoskodó profi lezáró vagy lakat. Ezek a leggyakoribb kiegészítők, amelyek az ebikeshop.hu készletében is megtalálhatóak – most ráadásul akár 50% kedvezménnyel! 

Magadnak, másnak? De mégis milyet?

Akár magadat, akár egy szerettedet lepnéd meg egy kiegészítővel, de nem vagy biztos a választásban, fordulj bizalommal kollégáinkhoz! Azt valószínűleg nem tudják megmondani, hogy a barátod a zöldet vagy a kéket választaná-e, de a termékeket jól ismerik, azok használatával kapcsolatban nem tudsz olyan kérdést feltenni, amire ne tudnának válaszolni, sőt, az egyes termékek közötti különbséget is elmagyarázzák neked. A könnyebb ajánlás érdekében mondd el, hogy milyen modellhez, milyen bringázási szokásokhoz szeretnél kiegészítőt, mi pedig mindent megteszünk, hogy a legmegfelelőbbet tehesd a fa alá!

Tudj meg többet — további tippek a tuti döntéshez!

A kerékpáros bukósisak kiválasztás elsőre nehéz kihívásnak tűnhet, de cikkünkkel igyekszünk megkönnyíteni a feladatot, sőt, egy kiemelt márkánkról, a CASCO  sisakokról is olvashatsz bővebben. Ha spd-cipőre, mezre, szélkabátra vagy kesztyűre vágysz, ebben az esetben viszont nem mi leszünk a megfelelő célpont, azonban cikkünkből megtudhatod, hogy hogyan érdemes praktikusan öltözni a téli bringázáshoz.

Nem csupán kiegészítőket, hanem akár egy ebike-ot is vásárolnál ajándékba karácsonyra? Nos, mi szívesen állunk rendelkezésedre ebben is: cikkünk elolvasása után fordulj kollégáinkhoz vagy látogass el a hozzád legközelebbi üzletünkbe!

Velo Dunajec szurdoktúra

Olvasási idő: 2 perc

Novembert írunk, korán sötétedik, már nem hűvös, hanem határozottan hideg az idő, és már csak a karácsonyi szabadságra tudsz gondolni? Kimozdítunk a komfortzónádból! “Nincs túl hideg, csak nem megfelelő öltözet!” — tartja a bringás mondás, amivel abszolút egyet is értünk. Aki szeret bringázni és utazni, annak jó szívvel ajánljuk következő rövid, de rendkívül látványos túránkat: akár mostanában, akár az év bármely (hidegebb vagy épp melegebb) napján!

Velo Dunajec 

A Mozgásvilágnál olvastunk róla, majd jobban utánanéztünk, s úgy döntöttünk, magunk is kipróbáljuk, sőt, a vélemények és a képek alapján ajánljuk is. A Velo Dunajec kerékpáros útvonal összesen 240 km hosszan követi a Dunajec-folyó vonalát, Zakopane vasútállomásánál indul és egészen Wietrzychowice településig tart. Itt csatlakozik a Visztula Trail kerékpáros útvonalhoz. További útvonalakra is csatlakozhatunk róla: az Eurovelo 4 és az Eurovelo 11 pályák, valamint a VeloRaba, illetve a Tátra körüli kerékpárút is “útba esik”. Nem teljesen kiépített, önálló kerékpárutak és alacsony forgalmú közutakon vezetett szakaszok váltják egymást a rendkívül látványos túra alatt.

 A kép forrása: tatravelo.com

Szurdoktúra

Téli, hideg időszakban inkább több, rövidebb szakaszt javaslunk egyszerre teljesíteni, s nem a teljes Velo Dunajec útvonalat. A szurdoktúra pont ilyen: összesen 10 km hosszú — akár oda-vissza is teljesíthető! A Velo Dunajec bringaút egyik legizgalmasabb szakasza ez: Lengyelország és Szlovákia között fut. Mivel az országhatár konkrétan a Dunajec-folyó mentén rajzolták meg, így gyakorlatilag az út ezen szakasza zömmel Szlovákia területén halad. A lengyelországi Sromocze Nizne településről kerékpáros- és gyalogos híd vezet Szlovákiába, melyen átkelve rövidesen eléred a szurdok bejáratát, ahol aprókavicsos, döngölt úton gurulhatsz tovább. Balról a Dunajec-folyó hömpölyög, jobbról pedig igazán spektakuláris, függőleges sziklafalak és vad, fás-erdős környezet váltakozik. Légy figyelmes: az útvonalon túrázók és kerékpárosok vegyesen közlekednek. A szurdok tehát kb. 10 kilométeren keresztül tart, majd anélkül, hogy visszatérnél a folyó túloldalára, megérkezel újra Lengyelországba, Szczawnica településre.

Bringaválasztás

Nem igényel különleges felszereltséget a túra, ezért jó szívvel ajánljuk hozzá az ebikeshop.hu kínálatából bármelyik trekking kerékpárunkat, de ha bátrabb vagy és letérnél a bringaútról a vadonba, akkor érdemes lehet egy eMTB-t választanod. Akár vásárolnál, akár bérelnél, vedd figyelembe, hogy november és március között üzleteink téli nyitvatartással várnak! 

További információk a túrához

Mindenképp nézz utána mind a szlovák, mind pedig a lengyel határ átlépéséhez szükséges feltételeket, s bringázáshoz is vidd magaddal a szükséges iratokat! A lengyelek kiváló tájékoztató oldalán angolul és németül is számos útvonalat, letölthető GPX-tracket, térképet találsz.

A teljes, 240 km-es útvonal térképe

Pro tipp!

Ha síelni is szeretsz, de a téli bringázás sem áll tőled távol, akkor érdemes Zakopanéban szállást foglalnod, ahonnan kiindulva mindkét hobbidnak könnyedén eleget tehetsz, és a család vagy baráti kör is biztosan talál számára megfelelő kikapcsolódási, szórakozási lehetőséget.

A fő kép forrása: freewheelholidays.co.uk 

Legfrissebb posztjaink