Olvasási idő: 2 perc

Két német fiatal elektromos kerékpárral kel át Mongólián!

Elektromos kerékpárok napelemes töltésselA túra egy hónapon keresztül tart, és már ez a hír is érdekes lenne, de az még izgalmasabb, hogy Bosch 45-ös hajtású elektromos kerékpárokat a helyi vezetékes áram hiányában az út fele részében napelemekkel akarják majd tölteni!

A vállalkozás híreit követheted a tour-de-mongolia weblapján vagy facebook oldalán, megtudhatsz mindent a két pedelec bringáról, a különleges Ortlieb táskáról és a 30kg-ot bíró tout terrain egykerekes offroad utánfutójáról.

A napelemes megoldásról is olvashatsz a weblapon. Mindig érdekelt minket, hogy lehet teljesen zölddé tenni az ebike-os közlekedést, azaz le lehet-e mondani a konnektoros töltésről. Nos, a felvázolt megoldás szerint igen…

A hagyományos napelemeses megoldásoknál a rendszer egy napelemből és a hozzá kapcsolódó akkumulátorból áll, aztán jön egy trafó, ami 220V-ot csinál, ebbe megy a gyári töltő és a sor végén lóg a gyári elektromos bicikli akkumulátor. Ez még leírva is hosszú, ráadásul nehéz is…

Az utazók leegyszerűsítették a megoldást. Az utánfutóra két 110*33 cm-es napelem panel került, ami 90 fokban elfordítható a tartószerkezeten, hogy a napfény a legjobb beesési szögben érje. Az elemek elméleti maximális teljesítménye 21W, és a két elem párhuzamosan van kapcsolva, így elméletben csúcson 40W-ot tud leadni. Ezt bevezették egy azóta már sajnos nem kapható univerzális adapterbe, amit módosítani kellett, hogy a Bosch akksival kompatibilis legyen. (Az akksi folyamatosan kommunikál a gyári töltővel, ezért nem elég, ha csak a tápot kapja, az adatvonalat is le kellett valahogy képezni). Így sikerült egy aránylag kompakt felépítésű áramellátó rendszert építeniük, melynek elméleti teljesítménye arra elég, hogy egy üres akkut 7 napsütéses óra alatt töltsön fel.

Elektromos kerékpár töltő
Ez lenne az univerzális adapter. Sajna, hogy már nem kapható, mert a bemenet lehet 220V, 12V (autós töltő) vagy akár egy napelem is…

Innentől már egyszerű matek, hogy a napi hatótávolság nem lehet több, mint napi egy akkunyi (kb. 35-140 km hatótávolság, tereptől és rásegítési foktól függően), ezért 7 pótakkut is vittek magukkal az útra, hogy legyen pár napnyi tartalékuk a semmi közepén.

Most már ugye egyikőtök sem hiszi azt, hogy a kereskedelemben kapható, csomagtartó táskára szerelhető kicsiny napelemekkel helyettesítheti az otthoni töltést? 😉

Az utazóknak sok sikert kívánunk és várjuk az élménybeszámolót! 🙂

 

Forrás: http://www.tour-de-mongolia.com