150 Nm nyomaték… Nem, ez nem egy Honda CBR 600RR szupersport motorkerékpár, mert annak csak fele ennyi a nyomatéka viszont 10-szer annyit a súlya… Bemutatjuk az ebike-ok superbike-jait!
A 2006-ban alapított német Clean Mobile a gyors ebike-ok specialistája; motorjait jó pár neves gyártó építi be high-end sportoló kerékpárjaikba. Saját fejlesztésű rendszerük egészen imponáló adatokkal rendelkezik; 150 Nm nyomaték, 1200 Wattos motor a hozzá tartozó 48V-os LiIon akksival, 80 km/h-ás végsebesség… Ezek az adatok bármely gépkocsi becsületére válnának, pláne egy alig 20 kilós kerékpárnak. Páratlan dinamikáját a következő videón is láthatjuk:
A kerékpár gyártók közül a KTM harapott rá elsőként a motorra, az egnition nevű újdonság idén került bemutatásra; a tipikusan downhill felhasználásra tevezett ebike 180 mm-es rugóutakkal rendelkezik és 33 kg-os súlyát 425 Wh-ás akkumulátor mozgatta.
A rendszert felhasználó következő gyártó a 3element, az ő gépük a eSpire. A motor ugyanaz, az akksi viszont 820 Wh-ás; a végsebesség 45 km/h. Az alkatrészeken sem spóroltak; a Rohloff 14-es agyváltója viszi át nyomatékot a hátsó kerékre. A 36 kg-os gép ideális a városi túrázásra.
A napokban jelent meg egy animáció a bringáról:
Következő delikvensünk a PG-Bikes Dark Basic-je, mely műszaki paramétereiben megegyezik az eSpire-ével. A kerékpárt többféle végsebességgel kérhetjük; lehet pedelec 25 km/h-val, vagy ebike 25 illetve 45 km/h-ás végsebességgel:
És megjött a legújabb atlétánk is; a Corratec eBow, melyet e hónaptól rendelhettek meg. A végsebesség 80 km/h környékén; hegyre fel a gyártó szerint 35 km/h-val repeszthetünk. Akit érdekel az újdonság, nem árt, ha siet; a 10000 Eurós karbon vázas gépből csak 55 darabot gyártanak… 😉
Tényleg nem tudom, hogy ezeknek a szörnyeknek van-e létjogosultságuk az ebike-ok mindennapi világában. Egy azonban biztos; ha valódi kétkerekű élvezetet szeretnél, akkor fel kell ülni egy ilyenre, és hagyni kell, hogy a gyerekes vigyor megjelenjen a szád sarkában! 🙂
Te mit gondolsz?