A tavalyi év nagy durranása a Bosch középmotoros rendszer bevezetése volt. Sokan nem elégednek meg a gyári 25 km/h-ra korlátozott végsebességgel. Nos, itt a módszer, mellyel pár filléres alkatrész és egy kis fémipari tapasztalat felhasználásával versenygépet építhetünk! 🙂
A Bosch hajtása jó pedelec módjára 25 km/h-nál leszabályoz, és innen már csak az önerőnkre számíthatunk. Az 50 Nm-es nyomaték azonban bőven elegendő arra, hogy a bringával 50 km/h feletti sebességet érjünk el.
Az átalakítás elve az, hogy a sebesség mérését végző jeladót megbütyköljük, és a gyári állapot helyett, amikor az a kerék forgási sebességét méri, a hajtókarra helyezett mágnessel adjuk a jelet. Így a rendszert becsapjuk, durván harmad sebességet érzékel, mint amivel megyünk és a mérések szerint 56 km/h-ig segít a tekerésben. 🙂
Az alábbi videón láthatjátok a végeredményt:
Itt pedig egy tíz perces videó az átalakítás folyamatáról:
És ha kiváncsiak vagytok, hogy mi ketyeg a motoron belül, akkor nézzétek meg a motor felboncolását is:
Szerintem a Bosch nem nagyon örül… 😉
FRISSÍTÉS!
FIGYELEM! Ez a tuning a 2012. április után kiadott Bosch motorknál nem működik, mert a vezérlő szoftvert a gyár úgy módosította, hogy észlelje a beavatkozást. A kijelző 102-es hibát fog kiírni, és a végsebességet 15 km/h-ban fogja korlátozni! Jelenleg nincs semmilyen módszer, amivel a motor teljesítmény korlátját ki lehetne iktatni!