Az Eurobike kiállításon megnéztük a Powerbike új agymotorját.
A rendszer többször is megújult, tavasszal számoltunk be arról, hogy a 3-as sorszámú motor LCD kijelzőt kapott.
A BIFS motor az egyik legjobb a kínálatunkban, és ráadásul könnyen is szerelhető. A motorból két kábel jön ki, az egyik megy a kijelzőhöz, a másik pedig az akkumulátorhoz. A PAS szenzor és a nyomatékérzékelő a motorban van, így különösen szép bringákat lehet vele építeni.
Az új modell 36V-os motort és vezérlőt kapott, így a korábbi rendszer hátránya, az alacsony hatótávolság immár a múltté. A motor házát is újra tervezték, végre alkalmas lesz kazettás fogaskerékszett és tárcsafék fogadására. Ez az átépítő motorjaink között egyedi, a kazettás szettel nagyon strapabíró hajtásláncok is építhetők.
Az agy nagyon keskeny: 135mm-es villatávolságú kerékpárokba és beépíthető, akár 10-es fogaskerékszettel. Az elektronikai részt teljesen áttervezték; a DAPU szállítja a nyomatékszenzort és vezérléstechnikai elemeket.
A motor teljesítményéről annyit, hogy sokkal erősebb lesz, mint a mostani BIFS3, a csúcsteljesítménye 380W és a mért nyomatéka (nem összekeverendő a motor tengelyén névleges árammal meghajtva miért nyomatékkal, hanem a tényleges) 28 Nm, ami az egyik legjobb az átépítő készletek között. A motor amerikai (32 km/h) és EU (25 km/h-ás) verzióban fog majd megjelenni.
A kijelző is megváltozik: az LCD kijelzőről leszedték a fokozatváltó gombokat (pont, mint ahogy azt a Bosch 2013-as rendszerénél láthatjuk), és az kikerülhet a markolat mellé, hogy a kezelés még ergonómikusabb legyen. 3-6 rásegítési fokozatból tudunk majd választani (programozás kérdése).
A kérdésemre, hogy a nagy teljesítmény miatt nem fognak-e melegedési problémák előjönni a motorba épített vezérlőnel (lásd a BionX pletykákat) a cég képviselője elmondta, hogy a vezérlő korlátozza a motor áramfelvételét 15A-re, ami részben akkukímélő másrészt kizárja a motor melegedését.
A könnyű beszerelhetőség miatt a keskeny építési mód oltárán viszont feláldozták a visszatáplálás lehetőségét ami a magyar domborzati viszonyok között nem nagy kár bár nagyon szerettük, hogy a lejtőn lefelé lassítja a kerékpárt.
És hogy milyen érzés volt kipróbálni? Ha nem látom, min ülök, simán elhittem volna, hogy egy BionX-es bringa van alattam. A nyomatékszenzor és a mikroprocesszoros vezérlés eddig is nagyon kifinomult volt, most viszont ehhez kellő erő is társul, és ez kiváló kombináció!
A jó hír, hogy sikerült kialkudnunk, hogy a motor ára a magyar piacra ne változzon. Előrendeléseket már most is elfogadunk, a szállítás viszont csak november végén indul meg. A terméket a webshopban itt találjátok: BIFS motor.