Mi köze a vasútnak ehhez a forradalmi biciklihez?

Lightweight VelociteNem tudjuk, hogy ismerős-e Neked a Lightweight német cég. Karbonból gyártott kerékpáros alkatrészekkel foglalkoznak. Itt tudod megnézni a termékeiket.

Lelki szemeink előtt felsejlik, ahogy a cég első számú vezetője besétál a R&D osztályra, és az osztályvezetőnek, Hansinak odasúgja, hogy “Engedd szabadon a mérnökeidet, mert valami nagy durranás kell az Eurobike kiállításra!”. Hansi szót fogadott, és a fiúk valami elképesztőt pakoltak össze neki… 😉

A képen egy elektromos kerékpár látható, mely tele van karbonos alkatrészekkel. De nem csak a 15 kiló alatti súlya miatt került be a blogunkba (azért egy s-pedelec kerékpártól ez nem rossz…), hanem mert egy nagyon különleges meghajtási módszert alkalmaztak.

Lightweight_Velocité_02-1024x682

Ha a képet jól megnézed, nem találsz rajta se agymotort, se középmotort. A turpisság a hátsó sárhányó környékén keresendő. Ez ugyanis egy ún. transzflux motor, olyan, amit a mágnesvasutakon találunk. A lényege, hogy a normál elektromotort hosszában kiterítik. A felnire 360 mágnest rögzítettek, míg a vázba hat tekercset raktak. A bekapcsolt tekercsek olyan mágneses mezőt generálnak, amitől a kicsiny mágnesek el akarnak távolodni, ugyanúgy, mint gyermekkorunk fizika kísérleténél, amikor két mágnes azonos pólusát próbáltuk összenyomni. Ezzel a technológiával 500W-os hajtást építettek a kerékpárba. A rendszer előnyei megkérdőjelezhetetlenek; olcsó a motor (a mágnesek ára 30 Ft környékén), kicsi a súlya (2950 g) nagy sebességet lehet elérni (a prototípus 100 km/h sebesség fölé is tud gyorsulni), képes a visszatáplálásra, alacsony a fogyasztása (8Ah-ás akksival 80 km-t tud), és teljesen zajtalanul működik.

Nagyon úgy néz ki, hogy a jövőben számolnunk kell ezzel a motortípussal, mert a BMW és a Porsche már érdeklődött a gyártónál a liszenszelés lehetőségéről…

Mit szólsz ehhez a megoldáshoz? Ez lenne az elektromos kerékpár jövője? 😉

Forrás: schwaebische.de