Az Eurobike kiállításon leleplezték a spanyol BH új csodafegyverét az ATOM-X sorozatot.

A spanyol gyártó több mint 100 éves, 1909-ben kezdett el kerékpárokat gyártani. Az ultrakönnyű kerékpárok specialistája 2011-ben lépett be az elektromos kerékpár piacra. Az igazán különleges terméke a Neo/Evo/Nitro sorozat, mely saját fejlesztésű, erős motorjával és vázba rejtett akkumulátorával tűnt ki az elektromos kerékpárok tömegéből.

2016-ban egy új motorcsalád, a német Brose rendszerével szerelt Revo sorozat mutatkozott be. 2017-től már a Yamahával is foglalkoznak.

Mit kell tudni a BT ATOM-X-ről?

András elmondja és bemutatja a videóban, mi pedig összegyűjtöttük, hogy ha kedvet kaptál el is olvashasd!

  • Három éves fejlesztést toltak bele az új vázba, mely extrém sok helyet ad az első rugónak, így a legagresszívebb terepen is bevethető.
  • Az akkut rejtő váz formája gyönyörű, természetesen tudja fogadni a plusszos abroncsokat is.
  • Az aszimmetrikus üléscső kialakítása segít, hogy egy pillantással ellenőrizhessük, hogy jól van-e beállítva a hátsó rugós tagunk.
  • Integrált láncterelőt is találunk a motoron.
  • Természetesen itt is megtaláljuk a Split Pivot rendszert, mely fékezéskor és pedálozáskor nem engedi, hogy felkeményedjen a rugós tag. (Más rendszereknél ilyenkor a rugóút 50%-a is elveszhet.)
  • A váz hátsó háromszöge extrém rövid, 460 mm-es, így agresszív terepezést is megenged.
  • A család az új Brose S motort kapta.
  • A csúcsnyomaték nem változott (90 Nm), de a 60-90-es pedálfordulat között 15%-kal emelték a nyomatékot.
  • Méretes hűtőbordák küszöbölik ki a motor gyengéjét, a melegedést.
  • A rásegítés mértéke 70%, 150%, 240% és 350% lehet, de lesz egy AUTO üzemmód, mely a a Bosch eMTB-módjának megfelelően önmaga állítja be a rásegítés mértékét.
  • A motorban helyet szorítottak egy opcionális GPS jeladónak is.
  • Az akkumulátor 720 Wh-ás vagy 500 Wh-ás lehet. A Tesla sajnos “lenyúlta” a világpiacon található 21700-5Ah cellák nagy részét, így az első félévben még a régi cellákkal szerelik a nagyobbik akut, így 700 Wh-ás lesz a maximális kapacitás.
  • Az akkut felülről lehet majd kihúzni a vázból, miután az NFC-s karkötőnkkel megérintjük az akku zárját. A nagyobbik akku eco módban 225 km-t, a legnagyobb rásegítés mellett hegymenetben is 50 km-es hatótávolságot tud majd.
  • Színes, Arduino alapon működő mini számítógép lesz a kijelzőnk.
  • A szokványos funkciókon kívül tudja majd a rendszert diagnosztizálni és összeköthető a mobilunkon futtatott appal is. (Ez utóbbi Strava-kompatibilis lesz.)
  • A rásegítés mértékét LED háttérvilágításos távirányítóval változtathatjuk, mely megvibráltatja a markolatot. Kész Csillagok Háborúja…
  • Akinek pedig ez nem elég, az opcióban kap mágneses rögzítésű kulacstartót is

A BH modelljeit itt találod: bsocl.com/ebikeshop_BH_modellek