Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 23

Rásegítés gyerekeknek is, hogy együtt gurulhasson a család!

gyerek ebike
Olvasási idő: < 1 perc

A Haibike a legkisebbekre is gondol! Sok gyerkőc szeretne apuval együtt montizni a hegyekben, azonban a komolyabb túrák, meredek emelkedők az ő fizikai erejükkel és technikai tudásukkal sokszor túl nagy falat lenne, a gyerkőcnek való terepet pedig lehet, hogy a szülő vagy idősebb testvér élvezné kevésbé… A Haibike gyerekeknek is készít elektromos kerékpárokat! Innentől nem lehet akadály egy durva emelkedő vagy a hosszabb túra sem!

Ez a gyerek eMTB határozottan meghozza a kedvüket a hegyi kerékpározáshoz, így igazán ambíciózus, felnőtt terepbringássá válhat kisfiunk vagy kislányunk is!

A Haibike HardFour 1.0 eMTB 24”-es junior méretével és a Yamaha PW-TE motorral a kis versenyzőpalántáknak is tökéletes választás lehet!

  • Junior — Haibike HardFour 1.0

Forrás:

With our eMTB for kids, junior riders can keep pace on every adventure. No matter if the terrain gets steeper or the…

Közzétette: Haibike – 2020. április 29., szerda

Könnyű elektromos terepbringa, erős hajtás, nagy akksi! Nagyító alatt a Conway Xyron 927 Carbon!

Conway Xyron 927 Carbon
Olvasási idő: < 1 perc

2019 nyarán kaptunk egy első, rövid bepillantást a Conway Xyron sorozat újdonságaiba. Ha ez nem lenne elég, hoztunk egy hosszú és részletes, minden apróságra kiterjedő tesztriportot és egy sokatmondó galériát is!

Tom Farbacher, a Conway fejlesztőmérnöke az eMTB-sorozathoz 140 mm-es rugóutas megoldást és negyedik generációs Bosch Performance CX-t választott. A 927-es Xyron sorozat csúcskategóriás verzióját teszteltük — számos technológiai megoldást próbálhattunk ki. A közel 30 képből álló galériában minden apró részletre fény derül. Tudj meg többet a váz geometriájáról, a felszereltségről, a motorról és az akksiról, illetve magát a tereptesztet is csekkolhatod a német nyelvű összeállításban!

Forrás:

Conway Xyron 927 im Test: Leichtes E-Trailbike mit starkem Antrieb und großem Akku

 

FLYON ePerformance rendszer

FLYON ePerformance rendszer
Olvasási idő: < 1 perc

Fedezz fel egy új, lehetőségekkel teli világot! Új határok: napról-napra. A FLYON bemutatja az ePerformance következő generációját. Új motor, innovatív működési koncepció, kiterjesztett csatlakoztathatóság és intelligens dizájn: akár integráció, digitalizálás, akár teljesítmény szempontjából — a FLYON új standardokat hoz a csúcskategóriás szektorban. A Haibike első, saját ePerformance rendszere mögött komoly német mérnöki teljesítmény áll: intelligens technológiával és sok éves know-how-val kombinálva. A rendszer összes komponensét a Haibike fejlesztette, és egy olyan rendszerbe illeszthetőek, amely könnyen és intuitív módon működtethető.

A Haibike 7 rövid (angol nyelvű) videóban mutatja be az újdonságokat: az általános információktól az egészen specifikus beállításokig és részletekig!

Általános adatok
 

Képernyőváltás
 

Bluetooth eszközök
 

Rendszereszközök a menüben
 

5 kijelzőképernyő
 

Melyik ikon mit jelent?
 

Kezdő beállítások, profil beállítása
 

 


Kiemelt kép: Haibike Facebook
Forrás: Haibike Facebook és Haibike YouTube

Majális kétkeréken

Olvasási idő: 3 perc

Töltsd nyeregben a munka ünnepét! Aktív pihenésre, szórakozásra és kikapcsolódsra vágysz? Ha még nincs ötleted, hogy merre gurulj, olvasd el cikkünket: három kihagyhatatlan bringatúrát ajánlunk figyelmedbe! Vár Tata, a Mátra és a Bükk — válassz erőnlétednek megfelelő útvonalat és kalandot!

Hódítsuk meg az ország legmagasabb pontját!

A Mátra mindig jó választás, ha keményebb bringás terepre vágyunk. Indítsuk körtúránkat Gyöngyösről, így bevehetjük a Kékest, majd a Galyatetőre felkanyarodva, Pásztón keresztülszáguldva zárhatjuk a túránkat. Ez a táv kb. 88 km, 1500 m-es szintkülönbséggel, ezért embert próbáló kalandban lehet részünk.

majális kétkeréken

A Kékes felé tartva bemelegíthetünk az enyhe szerpentineken, majd Mátrafüredre érve kezdődnek az igazi emelkedők. Az utolsó 4 km különösen gyilkos, itt máris hasznát vehetjük ebike-unk többleterejének. A hegytetőn mindenképpen álljunk meg egy rövid pihenőre, és élvezzük az elénk táruló táj szépségét. Ha kifújtuk magunkat, lezúgathatunk Mátraházáig és irány Galyatető! Ez a szakasz nagyon jól tekerhető, kényelmes emelkedőkkel van megszórva. Kihasználva az elektromos rásegítést biztosan nem fogunk kitikkadni, és még egy kis bámészkodásra is lesz erőnk. Galyatetőről lefelé az út minősége hagy némi kívánnivalót maga után, ezért legyünk óvatosak, kicsit vegyünk vissza a száguldás sebességéből. Pásztó után már csak Szurdokpüspökinél akadhatunk össze egy rövid, kíméletlenebb szakasszal, de innen már sétagalopp begurulni a célba.

Tókerülő túra a családdal

Tatán több forrás és tó is található, ezért kiváló úti cél lehet, ha szemet gyönyörködtető környezetben szeretnénk lenyomni egy könnyedebb túrát. A kb. 20 km-es távon szinte végig sík terepen tekerhetünk, ezért bátran induljunk neki családdal vagy kezdő bringázókkal is.

Tata bicikliút

Tatáról induljunk el a Tatabányára vezető, biztonságos, autós forgalomtól elkülönített biciklisúton a Derítő-tó felé. Rövid kerekezés után már meg is pillanthatjuk a csillogó víztükröt. Az úton tovább haladva hamarosan elérünk a Kiskacsás és a Nagykacsás tavakig, ahol a festői környezetben megállhatunk egy rövid pihenőre, piknikezésre. Ezután az Által-ér mentén folytassuk utunkat, s hamarosan elérkezünk a Vértesszőlős határában lévő Kétlyukú-hídhoz. Ha kigyönyörködtük magunkat, induljunk vissza Tata felé, és ejtsük útba az Öreg-tavat. A murvás út ligetes-fás területen visz keresztül, ami végül a várba vezető sétányba fog becsatlakozni. Az Angolkertet átszelve a Cseke tóhoz érkezünk, amely szintén csodás látvánnyal kápráztatja el a kirándulókat. Innen kanyarodjunk vissza az Öreg-tó felé, és ha van kedvünk, együnk a sétányon egy fagyit. 

Bükki megmérettetés

A Bükk is bőven tartogat számunkra kalandos bringautakat. Az Egerből induló, Lillafüredet és Szilvásváradot is érintő körtúra kb. 115 km hosszú, a szintemelkedése pedig 850 m, így nem árt, ha felkötjük a biciklisnadrágot. Egy extra akksi is jól jöhet, vagy ha ez nem megoldható, nézzünk ki egy éttermet, panziót, és érdeklődjük meg, hogy feltölthetjük-e ott az akkumulátorunkat. 

Bükk bicikliút

Egertől egészen Felsőtárkányig biztonságos kerékpárút vezet. Innen tovább haladva elkezdenek sűrűsödni az utunkat szegélyező fák, és kezdünk ráfordulni az erdőbe vezető szerpentinre. Hollóstetőig enyhe, de kitartó emelkedőn kell tekernünk, majd megkezdődik egy hosszabb, lejtős szakasz, ahol egy kicsit odaléphetünk a pedálnak és élvezhetjük a száguldást. Hamarosan elérünk a Szinva- és a Bársonyos-forrásokig, ahol érdemes megtölteni a kulacsunkat a jéghideg, kristálytiszta vízzel. Innen már csak néhány kilométer, és megérkezünk Lillafüredre és a Hámori-tó partján folytathatjuk utunkat. Az ómassai elágazásnál jön egy erőteljes emelkedő, ahol bevethetjük ebike-unk motorját is. Mályinka felé csodálatos környezetben gurulhatunk lefelé a meredek lejtőkön, majd Szilvásváradig egyenes szakaszon kerekezhetünk tovább. Innen már nem sok van hátra Egerig, azonban vigyázzunk, mert szűk és kanyarokkal tűzdelt út visz vissza a városba.

Források:

https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/tour-de-bukk
http://www.bike4fun.hu/matra-kor-kekestetovel/ http://www.bike4fun.hu/matra-kor-kekestetovel/
http://turakereso.hu/tours/kerekpartura-tatai-tavak-kozott/

Ebike sizer – a jövő technológiája

Ebike sizer – a jövő technológiája
Olvasási idő: 3 perc

Az ebike sizer egy rendkívül hasznos eszköz akkor is, ha éppen kerékpárvásárlás előtt állunk, és akkor is, ha már rátaláltunk szívünk kétkerekű választottjára. Most elmondjuk, hogy miért! 

Az elektromosbicaj-vásárlással igencsak kemény fába vágjuk a fejszénket, hiszen rengeteg márka és típus van a piacon, eltérő műszaki adottságokkal, és egészen jelentős árkülönbségekkel. Ahhoz, hogy a legjobb döntést tudjuk meghozni, természetesen ismernünk kell a saját igényeinket, szokásainkat, és ezen felül a testünk tűpontos paramétereit. Ebben segítenek a különböző típusú sizereink! 

Ezek az eszközök a legmodernebb technológiával, sokéves fejlesztés, adatgyűjtés, laboratóriumi és terepkutatás után lettek kialakítva, hogy a legtökéletesebb formájukban érkezhessenek meg üzleteinkbe. A sizerek segítségével szakembereink a legprofesszionálisabb módon tudják kielégíteni az ügyfeleink igényeit. 

Ebike sizer – a jövő technológiája

Elsőként bemutatott eszközünk csalhatatlan, lézeres metodikával dolgozik, hogy a lehető legprecízebben, milliméteres pontossággal tudja felmérni testünk adatait – és mindezt kevesebb, mint két perc alatt teszi! Miután begyűjtötte a szükséges információkat, egy óriási adatbázisból ajánl számunkra kerékpárokat: kb. 100 márka, 20.000 modelljéből választhatjuk ki az igazit. Ez elég nagy merítésnek tűnik, de ne ijedjünk meg: ha szeretnénk a találati listán szűkíteni, csak használjuk a szoftver részletes filterrendszerét! Ha ehhez a segítséghez hozzácsapjuk az ingyenes ebike kézikönyvünkből megszerzett tudást, akkor biztosan nem lőhetünk mellé. Sőt, akár még egy kis pénz is maradhat a zsebünkben, hiszen az igényeink tökéletes felmérésével kidobhatjuk a kalapból azokat a borsos árú modelleket, amelyeket egyébként sem használnánk ki. 

Ebike sizer – a jövő technológiája

Ha rátaláltunk hűséges útitársunkra, el kell végeznünk a megfelelő beállításokat ahhoz, hogy tökéletes legyen a tekerésélmény. A testünk adatait a szoftver összeveti a rendszerbe betáplált kerékpáradatokkal, és javaslatokat ad nekünk arra, hogy hogyan hajtsuk végre a finomhangolásokat, hogy a legoptimálisabb ülőpozíciót kapjuk.

A megfelelő beállítás nagyon fontos, ugyanis komoly gondokat okozhat, ha valahol hiba csúszik a gépezetbe, és rossz a nyereg- és kormánymagasság vagy a pedálpozíció. Könnyen előfordulhat, hogy a térd nem nyúlik ki az alsó holtponton, a felsőn pedig túlságosan be van hajlítva, ami fájdalomhoz, sérülésekhez vezethet. A rossz nyeregdőlésszög miatt az ülepünk is megfájdulhat, a helytelenül beállított nyeregtávolság és az elégtelen kormányszárhossz pedig csukló- és derékfájdalmakat okozhat, mivel túl nagy terhelés jut ezekre a testrészeinkre. A nem megfelelő konfiguráció kihat a teljesítményünkre is: az egy pedálcsapás alatt keletkező hajtóerő kisebb lesz, így hamarabb elfáradunk, és nem tudunk olyan gyorsak lenni, mint szeretnénk. 

Akkor is hasznos az eszköz, ha már rendelkezünk saját bringával. Ebben az esetben is megméri a testünket a fent említett módszerrel, majd miután átadtuk a terepet a járgányunknak, azt is felméri. Az adatok elemzése után a szoftver szintén beállítási javaslatokat ad nekünk, hogy a legoptimálisabban tudjuk kihasználni a bringánkat, és elkerüljük a sérüléseket. Annak érdekében, hogy mindig komfortosan érezzük magunkat a biciklinken, ezt a lépést semmiképp se hagyjuk ki!

A következőkben bemutatott sizerünk hasonló célokat szolgál, mint testvére, de némiképp eltérően működik: korszerű, kontakt nélküli fotótechnológiával dolgozik, melynek segítségével már néhány perc alatt képes felmérni a testfelépítésünket, majd a kapott adatokat digitalizálni és felvezetni a rendszerébe. Ezután a szoftver elemzi a testünk méreteit, majd az adatbázisából ajánl számunkra megfelelő kerékpármodelleket. Ha megvan a kiválasztott, azonnal megvásárolhatjuk vagy megrendelhetjük az üzletben. Ezen kívül segít a testünk paramétereihez igazítani a biciklinket, és megtalálni a legkényelmesebb és leghatékonyabb ülőpozíciót. 

A sizerek a törökbálinti és a budapesti üzleteinkben érhetőek el, így a legmagasabb minőségű szolgáltatást tudjuk nyújtani ügyfeleinknek. A mérésben és a választásban szakembereink segítenek. További információért és időpontfoglalásért látogasson el az ebikeshop.hu weboldalunkra!

Új szoftverrel “repülnek” a Fazua-motorok

fauza ebike
Olvasási idő: 2 perc

Fazua Black Pepper Performance Update: a két szoftverfrissítés precízebb együttműködést jelent a meghajtásban (rásegítés és emberi erő), ami egyúttal nagyobb teljesítményt, nagyobb erőt eredményez. Minden információt begyűjtöttünk a Fazua Black Pepper szoftverfrissítéséről!

Magasabb teljesítmény, testreszabhatóság és még könnyedebb bringázás. Ez a “Black Pepper” frissítés ígérete, ami két különálló szoftverfrissítést tartalmaz:

    • Evation Motor Software 2.0
    • Toolbox Software 2.0

Az Evation frissítés biomechanikai szempontból nem hoz változást, azonban a rásegítési funkció még intelligensebbé válik. A korábbi motorszoftver alapjellemzői és funkciói nem változtak, csak élesedtek, specifikusabbak lettek.

A Toolbox frissítésnek köszönhetően a menettulajdonságok beállításai (Max Power, Support Relation és Ramp-Up) mostantól könnyedén testreszabhatóak. Ez a három tulajdonság az alapbeállításban is szerepel, de előre definálhatjuk is őket, egyéni igényeinkre szabva — árulta el Pascal Ketterer, a Fazua biomechanikai mérnöke.

Célunk, hogy folyamatosan fejlesszük és javítsuk a kerékpározási élményt, ezzel párhuzamosan növeljük a motor által leadott teljesítményt. A Black Pepper frissítési csomag egy óriási előrelépést jelent a fenti célok elérésében — keményen megdolgozott érte a csapatunk — így Johannes Biechele, a Fazua ügyvezetője.

Ha érdekelnek a részletek, az alábbi, német nyelvű (angol felirattal ellátott) videót ajánljuk, a számok és sematikus ábrák kedvelői számára pedig alább hoztunk néhány illusztrációt is!

motorerő grafikon

support relation grafikon

motor start response

ramp-up

A KTM Macina Mezzohoz is ezeket a Fazua motorokat használják, ahogyan a Lapierre eZesty bicajokban is.

 


Forrás: eMTB news

 

Ekkora távolságot tartsunk a bringázáskor!

távolságtartás biciklizés közben
Olvasási idő: < 1 perc

Másfél méter? Kettő? Öt?! Mennyi a biztonságos távolság, ha egymás mögött bringázunk? A COVID-19 járvány idején kimondottan nem javasolt szorosan egymás mögött kerékpározni! Mekkora távolságot kell tartanunk egymástól? Egy belga-holland tanulmány választ ad a kérdésre.

A sebességtől függően megnő a “védőtávolság” 

Bár az új koronavírus-járvány miatt életbe lépett, jelenleg hatályos jogszabályok engedélyezik az egyéni sporttevékenységet, a sétát, túrázást és a kerékpározást, arra nem térnek ki, hogy ezekben az esetekben is megfelelő-e az előírt 1,5-2 méteres távolságtartás, amit egymástól tartunk közben. A belga KU Leuven és a holland TU Eindhoven kutatói bemutatták, hogyan tudunk biztonságosan sportolni a COVID-19 járvány idején, hiszen

a gyaloglás, a kerékpározás, a kocogás és bármilyen szabadban eltöltött tevékenység szerepe komolyan felértékelődött.

Ami nagyon fontos, hogy ebben az esetben, a sebességtől függően megnő a védőtávolság is – hangsúlyozták a pécsi virológusok. A szabad szemmel nem is látható vírustestek nemcsak köhögéssel és tüsszentéssel jutnak a levegőbe, de a sportolás során jelentkező fokozott, erőteljes kilégzéssel is.

A belga és holland tudósok felhívták a figyelmet, hogy ha kerékpározni megyünk, akkor  legyünk fokozottan óvatosak. Amikor ugyanis valaki bringázás közben tüsszent vagy köhög, az esetleges vírusrészecskék a levegőben maradnak és, aki mögöttünk jön, pont belélegzi azt! 

Így a javasolt védőtávolság bringázás esetén 10-20 métert jelent, sebességtől függően 

– mutattak rá a szakemberek. 

Az ebikeshop.hu — a rendeletek és a fenti javaslatok betartása mellett — az edzett, erős immunrendszerrel rendelkező bringások számára továbbra is támogatja a bringázást! Ha érdekelnek az elektromos kerékpárok, de még nem volt időd elmerülni a világukban, legyen esti olvasmányod a 2020-as kézikönyvünk, és ha kedvet kaptál, foglalj időpontot kerékpárbérlésre, és halkan megsúgjuk, hogy most minden 2018-2019-es ebike-unk akciósan kapható! 

Forrás: https://medium.com/@jurgenthoelen/belgian-dutch-study-why-in-times-of-covid-19-you-can-not-walk-run-bike-close-to-each-other-a5df19c77d08

Cargobringák? Gyerekszállítás? Ugyan, kinek!? Megmutatjuk!

cargo ebike
Olvasási idő: < 1 perc

Nagy, szögletes doboz elöl, nehéz kormányozhatóság, úttesten való közlekedésre “alkalmatlan” hosszúság, akár 150-200 kg súly szállítása? Ráadásul elektromos rásegítéssel? “Hülyeség, ülj inkább autóba!” — mondják sokan, amíg nem kerülnek olyan élethelyzetbe, mint mai, inspirációt adó videónk főszereplője, Liz Canning, kétgyermekes anyuka, filmkészítő. Vagy mint néhány teherfutár…

Dokumentumfilm — az “anyacargo” születése

Liz 2008-ig, ikrei születéséig mindenhová kerékpárral járt. A gyerekek születése után úgy érezte, hogy autóval fuvarozni a gyerekeket A-ból B-be egyrészt elvette a szabadság és a kaland élményét, másrészt pedig nem igazán volt környezetbarát megoldás… Liz nem kifogásokat, hanem megoldást keresett, és talált is: az autó teherbírását és a bringázás élményét ötvöző teherbringákban találta meg. Hosszú, elöl szélesebb, merev vázból, speciálisan felépített bringát, amit kis utasok és akár nagyobb rakományok szállítására terveztek. Liz pedig igyekezett minél többet megtudni erről a bringatípusról, így született a MOTHERLOAD c. csatornája.
A Liv azóta a világ egyik legnagyobb kerékpár- és elektromoskerékpár-gyártó cégének női tanácsadója. Legfrissebb, nőknek szóló kerékpáros videói — a kerékpárkarbantartástól kezdve, a használati útmutatókon át, az inspiráló sportolói történetekig — számos témát ölel fel.
Kedvcsinálónak nézd meg a trailert, majd ha úgy érzed, ez az, amire a Te családodnak, vagy akár bringás futárszolgálatot üzemeltetve futáraidnak szüksége van, csekkold le teherbringa kínálatunkat! A Riese & Müller Load ill. Packster bringákkal akár 200 kg-os össztömeget mozgathatsz (beleértve a bringa és saját súlyodat), ráadásul a Load 75 Rohloff HS modell egy S-Pedelec, amivel 45 km/h sebességgel fuvarozhatod a gyerkőcöket vagy a csomagokat, akár 90 km-es hatótávval!

Forrás: https://electricbikereport.com/ebike-news-coronavirus-update-new-yuba-gazelle-pegasus-muto-ecargo-documentary-much-more-videos/ 

Kedvcsináló a GHOST HybRide ASX 6.7 eMTB-hez!

GHOST HybRide ASX 6.7 eMTB
Olvasási idő: 3 perc

Több teszt és beszámoló is megjelent a közelmúltban a Ghost HYBRIDE ASX 6.7 eMTB-jéről. Jó szórakozást a képekhez, videókhoz; ha sikerült meggyőznünk, irány a webshop és csapj le erre a kuriózumra!

2020-ra tovább bővítette a GHOST elektromos MTB-portfólióját, azonban az eddigi Shimano STEPS E8000-es motor helyett az ASX 6.7-et már Bosch Performance CX 2020-as, 4. generációs motorral hozták ki, emellé eltérő méretű (29” ill. 27.5”) kerekeket kapott. Az aluvázhoz 160 mm/160 mm-es RockShox rugók dukálnak, 625 Wh-s akksival, 12 sebességes SRAM NX Eagle váltó mellett Formula Cura 4 hirdraulikus tárcsafékekkel.

Ghost hybride ebike
Három különböző felszereltségben álmodta meg a bringát a gyártó, egy beszálló, egy középkategóriás és egy ún. “plus” verzióban kapható, “riot-red” és “dust” színek közül választhatunk.
Ghost hybrid asx
A 4. generációs, CX 2020-as Bosch motor a bringa “lelke”, kisebb és könnyebb, mint elődje. Emellett a (hosszabb és nehezebb) 625Wh-s akku mérete és elhelyezése miatt a bringa súlypontja kicsit mélyre került.
Ghost hybrid asx
A 625 Wh-s akksi a nyitást követően előre/lefelé fordítva eltávolítható.
Ghost hybride asx
Fekete gumis bevonat védi a vázat az ütődéstől, kőfelverődéstől. A váz kialakítása megfelelő teret enged a kulacs(ok) elhelyezésének.
Ghos hibryde asx
A 12 sebességes SRAM NX Eagle váltó 11-50 kazettás, a fékek pedig Formula Cura 4-es tárcsafékek, 203 mm-es féktárcsákkal (elöl-hátul).

A sebességmérő szenzor egyes gyártóknál jobban integrált, a GHOST erre most nem fektetett nagy hangsúlyt.

Ghost hybride asx
A töltőfej gumiborítású védőburkot kapott.
Ghost hybride asx
A vázmatrica megmutatja, hogy a 4-es kategóriába, az ún. “Allmountain” típusba tartozik a bringa, 120 kg-os maximum teljes súlyhatár mellett, ráadásul a váz kialakításának köszönhetően lehetőség van akár (gyerek)utánfutó használatára is, ha például egy nomád, többnapos mtb-kirándulás alatt a cuccainkat különböző kempingekben hagyjuk, s napközben vagyunk csak kinn a hegyen.

Toffer — enduro és MTB ebike-ok tesztelője — is kipróbálta a gépet, hozunk néhány fotót tőle is!

Végül pedig… Egy korábbi GHOST rövidfilmet szeretnénk a figyelmedbe ajánlani, ami igazán átadja az ebike-ozás élményét!

 


Forrás:

Bringatippek húsvétra

mátrai bicikliút
Olvasási idő: 3 perc

Közeledik a húsvéti hétvége, végre a tavaszi szél sem annyira hideg már, és szerencsére a kijárási korlátozás mellett is van lehetőségünk a szabadban sportolni. Amellett, hogy üzleteink önkéntes bezárásával magunk is támogatjuk a #maradjotthon mozgalmat, amellett vagyunk, hogy aki egészséges — ahogy a görög mondás tartja: ép testben ép lélek — mozogjon és sportoljon a szabadban! Most is segítünk a megfelelő úticél kiválasztásában!

Útvonalválasztás

Hívogat a Balaton, a Velencei-tó és a Fertő-tó, de azt hagyjuk meg az üdülőfalvak állandó lakóinak és rendszeres látogatóinak! Távolodjunk el egy kicsit a népszerű célpontoktól, válasszunk olyan helyszínt, ahol valószínűleg kevesebb kirándulóval futunk össze a népszerű időszakban.

Irány a Ráckevei-Soroksári-Duna!

dunaparti bicikliút

A Duna egyik jelentős mellékága, a Csepel-szigetet öleli körül, annak északi részénél ágazik le, majd Tassnál, a sziget déli csúcsánál torkollik újra a folyamba. A ráckevei Duna-ág összesen 57 km hosszú. Kalandvágyunktól és időnktől függően választhatunk hosszabb vagy rövidebb útvonalat is. Változatos útvonalat javaslunk, mely nemcsak a „kukorica-táblán” vezet át, hanem rálátást enged a Kisdunára, az útvonal főként kis forgalmú, aszfaltos közúton, kis részben pedig murvás vagy földúton halad.

Válasszunk hozzá egy megbízható trekking elektromos kerékpárt!

 

Teljes útvonal:

Budapest, Gubacsi híd – Vizisport u. – Meddőhányó u. – Szigetdűlő középső útja — Felső Duna sor – Vadvíz u. – Forster János u.– M0-ás híd — Szigetszentmiklós, Üdülő sor – Rév út – Bíró Lajos u. — Rév sor — Ádám Jenő stny – Taksonyi híd – Dunavarsány, Nyárfás sor, Duna sor – Majosháza, Zrínyi u. – Rákóczi u. – Széchenyi sétány – Áporka, Sziget sor – Kiskunlacháza, Hattyú utca – Vadkacsa u. – Sellő u. – Pihenő sétány – Ráckeve, Peregi Dunasor – Szitakötő u. – Lacházi út – Árpád híd – József Attila u. — Ady E. u. — Vörösmarty u. – Keszeg sor – Szigetbecse, Napospart sor – Királyréti Duna sor – Makád, Gyálai sor – Ezüstpart – Tassi zsilip — Ezüstpart – Gyálai út – Táncsics u. – Kossuth L. u. – Lórév – Dundity A. u. – Zichy kápolna – Ráckeve, Bajcsy-Zsilinszky u. – Gábor Áron u. – Hunyadi u. – Búza u. – Árpád u. – Kossuth L. u. – Tókert sor – Szigetszentmárton, Dunapart-Alsó u. – Nyárfa u. – Vasút u.

Balaton helyett hódítsuk meg a Kis-Balaton!

Kis-Balaton kirándulóhely

Több útvonal, körtúra is létezik a Kis-Balaton nyugati tavának körbejárására, egy optimális hosszúságú, barátságos domborzatú tájon vezető kirándulás sok érdekességet is tartogat számunkra. A 19. század második feléig a Balaton a jelenleginél sokkal nagyobb és mélyebb volt. Az időről-időre elöntött partközeli területeken túl volt egy gyakorlatilag állandónak mondható plusz medencéje, a mai délnyugati végpont, a Fenékpusztánál található Zala-torkolaton túli terület, az ősi Kis-Balaton.

A mintegy 42 km-es (kb. 200 méter szinttel) útnak kisebb része vezet kerékpárúton, de közutakon is nyugalmas a kirándulás a teherautómentes ünnepnapokon.

Mivel egy bringás körről van szó, gyakorlatilag bárhonnan elindulhatunk, de jó kezdőpontnak ajánlkozik a tó Zalavár felőli oldalánál található műemléki, múzeumi központ, a Vársziget. Itt mosdót is találunk, látnivaló is van, és ami fontos, biztonságos körülmények között és ingyenesen itthagyhatjuk az autónkat.

 

Teljes útvonal:
Zalaszabar — Nagyrada — Garabonc — Zalakaros — Zalakarosi reptér — Kiskomárom — Balatonmagyaród — Kányavári-sziget — Madárvárta — Zalavár

 

“Csendes mátrai bringakör”

mátrai bicikliút

Ha Mátra, akkor a MTB-rajongóknak azonnal felcsillan a szeme, most azonban — első tavaszi hegyi túrajánlóként — egy aszfaltos, rövidebb kört hoztunk. A csendes mátrai bringakör hossza kb. 32 km, az útvonal szintemelkedése 450 m, nehézsége közepes. Mátrafüred felett, a Parádi főúton, a Görgő-bikki pihenőnél lévő parkolóban hagyhatjuk az autónk. Amikor felérünk a galyatetői műútra (közvetlen Mátraszentimre felett, a mátraszentlászlói bekötőúttal szemben) érdemes rövid kitérőt tennünk a település felé, és elgurulnunk a Három falu templomáig. (Az épület hétköznapokon zárva van ugyan, de kívülről is gyönyörű.) Pár száz méterrel még tovább pedig hazánk legmagasabban fekvő sípályáinak egyikét nézhetjük meg. Galyatetőn is érdemes eltérnünk egy picit a körtől: a legmagasabb pontra érve, a parkoló balján, százméternyi sétával találjuk meg a lélegzetelállító látványt nyújtó terméskövekből épített kilátót. Tiszta időben akár a Magas-Tátráig is ellátni!

 

Teljes útvonal:

Görgő-bikki pihenő – Görgői út – Mátraszentimre (– Három falu Temploma) – Galyatető – Mátra-nyereg – Mátraháza – Görgő-bikki pihenő

 

Tartalom és képek forrása:

https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/csepel-sziget-kincsei-ketkereken

https://www.balatontipp.hu/balatoni_bicikliut/kis-balatoni_bicikliut/

https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/a-csendes-matrai-bringakor

Legfrissebb posztjaink