A héten Mattighofenben jártunk, hogy személyesen is megnézzük az osztrák gyártó 2019-es pedelec bicajait.
A látogatásunk gyárlátogatással indult. Az elektromos kerékpárokat az osztrák Mattighofenben gyártják; csak néha van rá szükség, hogy a kapacitás bővítése miatt bizonyos modelleket a csehekhez helyezzenek át. A KTM is érzi, hogy illene több pedelec-et gyártaniuk (általában még a szezon elején elfogy az összes kerékpár), így épp a napokban jelentették be, hogy lebontják a 30 éves összeszerelő üzemüket és egy vadonatúj csarnokot húznak fel, melyben futószalagos módszerrel kétszer annyi kerékpárt fognak tudni majd szerelni, mint ma. Erre azonban még egy évet várnunk kell.
A gyárlátogatás után tudtuk meg, hogy a 2017/18-as szezonban a mi cégünk adta el Magyarországon a legtöbb KTM elektromos kerékpárt! 🙂 Erre nagyon büszkék vagyunk és itt szeretnénk megköszönni a vásárlóinknak, hogy minket választottak! 🙂
Na, de térjünk rá a 2019-es modellév újdonságaira! 🙂
Motorrendszerek
A KTM továbbra is a Bosch rendszereiben hisz. A motorok terén nem lesz újdonság; az Active, Active Line Plus, Performance Line és a Performance Line CX motorjaival találkozhatunk majd. Aki a 45 km/h-ás végsebességű kategóriába eső bicajokra vár, annak most csalódást kell okoznunk; sajnos nem lesz ilyen a 2019-es termékpalettában.
Újdonság, hogy a KTM elkezdte integrálni az Active Line Plus motorokkal szerelt bicajok akkuját. Így néz majd ki:
A kijelzők terén a Bosch két dologgal változtat.
Tavaly vették meg a Cobi startup céget, mely egy olyan okostelefonos tartót készített, melybe a mobilunkat becsúsztatva, az azon futó app segítségével vezérelhetjük a Bosch motoros gépünket. A modellek egy része „Cobi ready”, azaz a kijelzőt lecserélhetjük a mobilunkra, két típusnál pedig már „gyárilag” a mobilodat kell használnod. A Cobi képességeiről itt olvashatsz.
A másik újdonság egy vadonatúj Bosch kijelző, melyet KEOX-nak hívnak. Ezt a KTM az eMTB területen veti be. A „kis Nyon” ugyan nincs felvértezve az offline navigációval, viszont tűéles, színes kijelzős, és fejlett fitness funkciókkal bír. Új távirányítót is kapunk, melyet kesztyűben is könnyű lesz majd kezelni.
Jönnek az ABS-szel szerelt modellek is. A Bosch rendszeréről korábban itt írtunk. A vezérlő kicsit buci, de az gondoljuk, hogy a biztonságért mindent meg kell tennünk. Mondjuk, rendesen a zsebünkbe kell nyúlnunk majd, mert a legolcsóbb túrakerékpár is 1.359.000 Ft-tól indul majd.
3 modell jön majd szíjhajtással. A Gates megoldását választották, így elkerülték a Continental szíjával kapcsolatos minőségi problémákat.
Mivel lesz dupla akkus kerékpár is, megismerkedhetünk majd az új, 6A-es gyorstöltővel is, mellyel másfélszer gyorsabban tölthetjük majd a Bosch akkukat.
Új modellek
A MTB területen tovább száguld a felemás 29″/27,5″-ös kereken guruló Kapoho sorozat. A sima 27,5″-es Lycan össztelós bicajok választékát visszavágják, de cserébe jön egy 29″-es fully, a Chacana (mondja már el valaki, ezt hogy kell kiejteni? 🙂 ) A csúcsmodellek 12-es XTR-el vagy SRAM váltóval érkeznek, lesz itt KEOX kijelzős és Cobi Ready kivitel is.
Egy nagyon okos dolog, hogy az összes integrált akkus bicaj vázába behúzzák a világítás kábelét is, így könnyen lehet majd utólagosan is nagy fényerejű, a bicaj akkujáról működő lámpát felszerelni!
Meg kell tanulnunk még egy betűszót is; ez az LFC (Light, Fender, Carrier), ami magyarosítva annyit jelent, hogy az összes integrált akkus montira (Kapoho és Lycan kivételével) és cross kerékpárra utólagosan lehet sárvédőt, táskatartót és lámpát is felszerelni, így nem lesz többé kérdés, hogy nehéz terepen milyen bicajjal menjünk majd túrázni.
Érkezik egy teljesen új modell – most figyelj! – ALACSONY ÁTLÉPŐS MONTI! Mielőtt megrántanád a vállad – nálunk tényleg van ilyenre is igény! 🙂 A Scout névre keresztelt merev vázas MTB 120 kg-os súlyt is elcipel és akár sárvédős, csomagtartós verzióban is rendelheted.
Lesz dupla akkus (1000Wh) túrabicaj is a kínálatban. A neve Mila és másfél mil(l)a lesz az ára.
A városi kerékpároknál mutatkozik be a Shimano 5 sebességes vadoantúj agyváltója.
Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenünk a müncheni FAZUA motorral szerelt országúti csodát. A kint lévő szakújságírók az orrunk előtt mérték meg a súlyát; a mérleg kicsit több, mint 13 kilót mutatott. A Mezzo 22 sebességes Di2 váltót kapott. A motor maximális teljesítménye 400W, 60Nm, az akku 250Wh, amire a mostani pedelec rajongók csak legyintenének, de hidd el, hogy az előzetes tesztek és a felhasználók (Focus, Bianchi, Maserati, Cube már eddig is szerelt ilyennel) visszajelzései alapján ez pont arra elég, amire egy rásegítéses bicajt eleve használnunk kéne! A motorrendszerről többet itt tudhatsz meg. A kerékpár tervezett ára kicsivel több, mint 1,8 mFt lesz.
Katalógus
A lapozgatható előzetes katalógust itt találod:
Videó
Ha már ott voltunk, lőttünk pár képet is:
Reméljük, elnyerte tetszésedet a cikkünk! Kérlek oszd meg a barátaiddal, hátha őket is érdekli! Köszönjük! 🙂