Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 6

Itt vannak a 2024-es KTM újdonságok!

Olvasási idő: 3 perc

A KTM leleplezte a jövő évi elektromos kerékpár modelljeit. Természetesen mi is ott voltunk Mattighofenben, hogy első kézből számolhassunk be az újításokról. Jubileumi modellek és az új, könnyű kerékpárok forradalmi generációja került terítékre.

A kerékpárgyártók a covid óta folyamatosan logisztikai problémákkal, a vásárlókedv hullámzásával küzdenek, így nem csoda, ha az új modellek bemutatásánál kezdenek szakítani az „új év, komplett új modellpaletta” megközelítéssel. Így tett a KTM is, a 2023-as modelleket fogják folyamatosan gyártani jövőre is, de azért tartogattak nekünk két új termékcsaládot, ami biztosan téged is érdekelni fog.

2023-as modellek újratöltve

A running change (ahogy kifogy a régi termék, azonnal az újat szerelik be) módszerrel jövő változás, a SRAM új, váltótartó fül nélküli váltója (igen, tudjuk, a váltótartó fül dolga az, hogy eltörjön, ha a váltó ütést kap, de a mérnökök azt ígérik, a robusztus tervezésnek hála ezt a problémát is kiküszöbölhetik az új megoldással)

A Shimano váltóknál is jön az új Cues sorozat ( megszűnik a Deore meg az Alivio). A változás bizonyos modelleknél már most megtörtént, de fél éven belül már csak az új családdal fogják szerelni a bicajokat.

60 éves a KTM, boldog szülinapot!

Az LTD64 sorozat a 2023-as modellév felpimpelésével ünnepli az évfordulót. Ezek a bringáksokkal jobban felszereltek, mint az eddigi modellek, nem ritka, hogy némelyik gyárilag Bosch connect module-lal van építve és – micsoda szentségtörés – jön a KTM Kapoho ABS, a cég szériában blokkolásgátlóval szerelt első MTB kerékpárja.

Jönnek a light-ok!

A legnagyobb durranás az új SX sorozat, melybe a BOSCH Performance Line SX kivételesen könnyű motorjait építik a hozzá tartozó 400 Wh-ás akkuval. Kapunk egy csomó össztelós, merev vázas, gravel montit, a gyerekbicajok is ezt kapják, és érdekes módon trekking bicajokat is fognak ezzel a rendszerrel szerelni. A vázak között találunk alu és karbonvázat is. A legizgalmasabb bejelentés (az új 11.000 eurós és 16,5 kg-os össztelós Scarp SX Exonic mellett) a Cross SX Elite sorozat, melynek karbonvázas verziói 17 kg alatt maradnak. A vázak rendkívül impozáns megjelenéssel debütáltak, egyáltalán nem látszik, hogy ez egy elektromos bringa volna, így mindenkinek nyugodt szívvel tudjuk ajánlani a későbbiekben.

Lapozd végig a montis képeinket:

  • KTM Macina Scarp SX Exonic 2024

És itt vannak a trekkingek:

  • KTM 2024: ilyenek a Sport sorozat tagjai

Na, de mi ez a cirkusz az SX motor körül?

Az idei Eurobike egyik legfelkapottabb terméke lett az új Bosch Performance Line SX motor. Majd fél kilóval könnyebb, mint a Performance Line CX, a teljesítménye ugyanúgy 600W környéki, és tényleg nagyon szemrevaló bringákat lehet vele csinálni – szinte elbújik a vázban. Igaz, hogy csak 55 Nm a nyomatéka, de ez elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Természetesen volt alkalmunk a KTM-nél kipróbálni a motort. Szerintünk tök csendes (ferde fogazású fém fogaskerekek vannak benne) és kellően erős is. Van azonban valami, amiről beszélnünk kell.

Az új motor a sportos felhasználóknak készült és elvárja, hogy a kerékpáros erőből és magas pedálfordulatszámon tekerjen. Ha ugyanazt a 600W-ot szeretnéd kihozni belőle, mint a CX motorból, akkor 90-es pedálfordulatszámot kell folyamatosan tartani, szemben a másik motor 60-as pedálozási tempójával. Ez sokaknak kedvét fogja szegni, de a mi véleményünk az, hogy nem való mindenkinek ez a motor, de a sportos felhasználók számára light bicajok a nagy teljesítmény és a könnyű építési mód miatt egy nagyon jó kis alternatívát fog majd jelenteni. A gyárnál kb. 10-15%-ra tervezik a motorok közötti részarányát.

Nemsokára feltesszük a webshopunkra az új modelleket. Addig is, ha valami kérdésed lenne, keresd kollégáinkat!

 

A Brose 2024-es bejelentései: érkezik a 48 V-os Drive³ Peak és egy fokozatmentes hajtásrendszer

Brose Drive System: motorok, akkumulátorok és távirányító
Olvasási idő: 3 perc

Amint azt ebiker körökben megszokhattuk, míg bringásként még jócskán benne vagyunk az idei szezonban, a nagy gyártók már a következő évre készülnek. Az elmúlt héten több nagy név mellett a Brose is bedobta a maga dinamitját: az eddigi 36 V-os rendszerüket 48 V-osra cserélik. Ez egyben azt is jelenti, hogy szinte a teljes rendszerük megújul, így akkumulátorral, kommunikációs rendszerrel és új kijelzőkkel is érkezik 2024-ben a gyártó.

36-ról 48-ra – avagy hogyan lesz a jobb elegánsabb és olcsóbb is egyben?

Több oka is van annak, hogy több más ebike-óriás mellett a Brose is a 48 V-os rendszerekben látja a jövőt a korábbi 36 V-os motorrendszerek helyett. 

Egyrészt a magasabb feszültség kevesebb áramot jelent ugyanakkora teljesítmény mellett, ami így alacsonyabb működési hőmérsékletet tesz lehetővé (különösen a motor közelében lévő kábelekben), amihez így kisebb átmérőjű vezetékek használata is elegendő lesz.

Másrészt pedig ne feledjük, hogy a Brose az autóiparban szerzett nevet magának először: az ott bevezetett, majd szabványosított 48 V-os feszültség előállításához már remekül kifejlett rendszereik vannak. A gyáróriásnak ez lényegében azt jelenti, hogy a már meglévő minőségi szabványait ezentúl több rendszerre is tudja majd alkalmazni, ezzel könnyebbé és gyorsabbá teszi az ebike-motorok előállítását: vagyis optimalizálhat a költségein, ami ezután akár a végfelhasználókhoz is lecsoroghat.

Az átállásnak ugyanakkor hátrányai is vannak: az új motor egy teljesen új rendszert eredményez (a 48 V Brose Drive System részét képezi egy új kommunikációs protokoll, a CANopen, az akkumulátorok és kijelzők is), így a korábbi Brose rendszerű pedelecek frissítésére többé nem lesz lehetőség.

  • Brose Concept Drive
    Brose Concept Drive

Na de lássuk a medvét: ilyenek lettek az új Brose Drive motorok

Brose Drive³ Peak – az új csúcsmodell

  • Maximális motortámogatás: 410%
  • Maximális nyomaték: 95 Nm
  • Teljes tömeg: 2,9 kg
  • Ház: magnézium
  • Dizájn: ++
  • Integráció: ++
  • Zajszint: – –
  • Felhasználási terület: eMTB

Concept Drive motor

  • Maximális motortámogatás: 410%
  • Maximális nyomaték: 60 Nm
  • Támogatott sebességfokozatok száma: gyakorlatilag végtelen
  • Dizájn: ++
  • Integráció: átmenet nélküli áttétel
  • Zajszint: – –
  • Felhasználási terület: city és trekking
  • A Brose Drive System akkumulátora
    A Brose Drive System akkumulátora

Két új akkumulátor is tartozik az új rendszerhez

A Brose Drive Systemhez bejelentett két új akkumulátor különlegessége, hogy kívülről teljesen azonosak: 385*83*64 mm-es apróságok alumíniumházba bújtatva, azonos csatlakozókkal. Két dolog különbözteti csak meg őket, a kapacitásuk és a súlyuk: a 468 Wh akksi súlya 3 kg, a 814 Wh-s nagytestvéré 4,1 kg. A vázba integrált, de nem rögzített akkumulátorok azonos megjelenése lehetővé teszi a gyártóknak, hogy költséghatékony módon tegyenek elérhetővé különböző konfigurációkat ugyanazon elektromos kerékpárjaik esetén a vásárlóik számára.

Az új akkumulátorok erőssége lehet még, hogy kaphatunk mellé egy 220-250 W-os intelligens gyorstöltőt is (350 W-os maximális teljesítménnyel), amellyel 3-4 óra alatt tölthető fel teljesen egy lemerült Brose akksi.

  • Brose Control Allround: távirányító és kijelző egyben
    Brose Control Allround: távirányító és kijelző egyben

Control Allround – a Brose Drive System kijelzői és távirányítói

A Controll Allround vezérlőrendszer egy kijelző és egy távirányító kombinációjából áll, de mint a többi komponens esetén, a Brose itt is két lehetőséget kínál az ebike tulajdonsoknak.

Az alap egy 1,9 hüvelykes kijelző, mindössze négy gombbal. A kijelzőről minden motoradat leolvasható, különlegessége pedig a környezeti fényérzékelő a kijelző fényerejének beállításához, a Bluetooth 5.0 interfész és egy USB-C töltőport a hátoldalon.

A minimalista verzió felső csőbe integrálható Control Integrate kijelző és Control Remote távirányító páros, melyek közül az utóbbi akár önállóan is választható – bár ez esetben minden motorinformáció elveszik menetközben.

A kereskedőknek és a végfelhasználóknak is tartogatott jó híreket: fejlettebb szervizhálózat és Reman Drive

A fejlettebb szervizhálózat legizgalmasabb eleme egy felhő alapú diagnosztikai rendszer lesz, amely könnyebb és gyorsabb szervizfolyamatokat fog eredményezni.

Vásárlóként annál izgalmasabb hír volt a bejelentésben elejtett Reman Drive – vagyis a használt, elöregedett motorok újrafelhasználása. A régi motorok új életre keltésével mindenki nyer: a gyártó erőforrásokat takarít meg, a vásárló megfizethetőbb áron juthat elektromos kerékpárhoz, a légszennyezés pedig 21 kg CO2-vel lesz kevesebb motoronként.

 

Egyelőre még nem tudni, pontosan mikor kerülnek kereskedelmi forgalomba a Brose Drive System újításai, de annyi biztos, hogy a 2024-es szezont már egészen másként fogjuk értékelni, mint az ideit.


Forrás: ebike-mtb.com

A Yamaha jövőévi motorja mindent visz! Vagy mégsem?

Olvasási idő: 2 perc

Az ebike univerzum nagy gyártói az elmúlt hetekben tett bejelentéseikben rántották le leplet a jövő évi újdonságokról. A Yamaha új eMTB-khez való motorja a prémium kategória csúcsát célozta meg az új PW-XM modelljével. Lássuk, mit tud!

Valóban új?

A Yamaha bemutatta a 2024-es zászlóshajó motorját. Az új PW-XM a kifejezetten sportos eMTB-okra lett tervezve. Aki figyelt, észrevehette, hogy rémisztően hasonlít az előző, PW-X3 modellre. Valóban, nem nagyon tértek el az elődtől, csupán a súlyában fedezhetünk fel némi könnyítést. A legnagyobb különbség talán, hogy az új széria 150 grammal kisebb súllyal nyújtja körülbelül ugyanazt a teljesítményt. A Yamaha mérnökei javítottak a hőelvezetésen is, ami a kisebb rendszersúly mellett lehetővé teszi, hogy a motor nagyobb terhelés mellett is jobban teljesítsen. Elődjéhez hasonlóan, az új PW-XM is 85 Nm nyomatékkal működik, ami a Yamaha állítása szerint a teljes portfóliójukban a legnagyobb nyomaték-tömeg aránnyal rendelkező motor. Az új modell ugyanazokon a rögzítési pontokon osztozik, mint a PW-S2 és a PW-X3, így a kerékpárgyártók akár három különböző kerékpárt készíthetnek azonos vázhoz. A Yamaha által kifejlesztett Zero Cadence technológiának és a prémium érzékelőknek hála itt is megkapjuk az előző szériában ismert automatikus üzemmódot, és a push assist funkció is elérhető lesz. 

A Yamaha jövőévi motorja a képen.
A kép forrása:  https://ebike-mtb.com/en/yamaha-pw-xm-2024-news/

Akkumulátor és kijelző kompatibilitás

Jó hír, hogy az új motor az összes eddigi kijelzővel és akkumulátorral jó barátságot fog ápolni, hisz a Yamahánál ügyeltek arra, hogy ne kelljen a legújabb modelleket beszerelni, ha ki akarjuk élvezni az PW-XM nyújtotta előnyöket. Minden korábbi kijelzővel és akkumulátorral kompatibilis. Ez vajon nagy újdonság? Valójában nem! Az új PW-XM modellel a Yamaha egyszerűen felfrissítette a jelenlegi PW-X3 motorját, és egy új, könnyebb magnéziumházzal küldte az új szezonba. Bár a rendszer kisebb súlya és a jobb hőelvezetés mindenképpen hoz némi javulást az elődjéhez képest, a PW-XM határozottan nem egy új motor. Sajnos a motor gyenge pontjait nem javították, és ennek eredményeképpen a japán gyártó még mindig lemarad a konkurenciától a csatlakoztathatóság és az integráció terén.


Forrás: ebike-mtb.com

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer
Olvasási idő: 4 perc

A WINORA E-Flitzer modellje a megfizethető, letisztult dizájnnal rendelkező ebringák táborát erősíti, amelyben a Skandináv minimalizmus és a MAHLE X35+ motor van segítségére. Lássuk, mit tud a WINORA csodamodellje!

Valljuk be, a rengeteg elektromos kerékpár között szinte lehetetlen választani anélkül, hogy ki ne próbálnánk az összeset. Az ebringa vásárlás picit olyan, mintha egy számodra tökéletes tűt keresnél rengeteg másik tű között. A WINORA ebben szeretne segítséget nyújtani az új E-Flitzer modelljével amit a Skandináv minimalizmus és az új generációs MAHLE X35+ tesz igazán impozánssá. Ha könnyű, kényelmesen mozgatható ebike-ot keresel, az E-Flitzerre mindenképp érdemes egy pillantást vetni, ugyanis érdekes színfoltja a „pehelysúlyú” elektromos biciklik palettájának. Ebben a csoportban találjuk a Specialized Vado SL 5.0 EQ-t, a Riese & Müller UBN Five-ot, vagy az Urwahn Platzhirsch-et is.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Ez tényleg egy ebike?

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha csak egy hagyományos biciklit látnánk. A WINORA mesterien  rejtette el a MAHLE X35+ motorját a hátsó kerékagyban, ezzel is emelve a minimalista hatást. A váz tervezésekor ügyeltek a finom, letisztult formavilágra és egyszerűségre. 

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Premium összeszerelés

A WINORA gondolt ránk, és megkönnyítette a választásunk, ugyanis az E-Flitzerből csak ez az egy modell került forgalmazásba. Színeit tekintve azonban kaptunk egy kis teret: a Darkcherry Matt és a Darkslategray tökéletesen hozzák az elegáns, prémium hangulatot az E-Flitzernek. Hasonlóan minőségi érzetet nyújtanak az illesztések és a karbonvilla elhelyezése is. A vázméreteket tekintve 42, 46, 50 és 55 közül tudunk választani. Az ideális méret meghatározásában segítségünkre lesz az oldalunkon található méretkalkulátor. Ha megvan a megfelelő méret, indulhatunk is. 

Utunk során a már említett 40 nM-es MAXHLE X35+ és a 250 Wh-s akkumulátor lesz segítségünkre. A váltásról egy 11 sebességes Shimano DEORE gondoskodik majd, a maga 11-42 közötti fogaskerék tartományával. A biztonságos fékezésért  az R280-as TEKTRO tárcsafékek felelnek majd. A praktikus sárvédőknek, az ebbe integrált Busch & Müller XELTEC hátsó lámpának és az 550 lm-es Litemove fényszórónak köszönhetően a WINORA E-Flitzer jól felszerelt a nappali és éjszakai ingázáshoz is. A letisztult és rendezett kábelvezetés egy újabb faktorral erősíti az egyébként is minimalista megjelenést. 

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Kompromisszumok

A letisztult premium megjelenés, kis súly és minimalizmus gyakran kompromisszumokkal járnak, így van ez sajnos az E-Flitzer esetében is.  Az alsócsőbe integrált és nem eltávolítható akkumulátornak köszönhetően sikerült megtartani a váz karcsúságát és minimalista megjelenését, azonban cserébe az akkumulátor nem tölthető a biciklin kívül. Ez, valljuk be, sok esetben kellemetlen lehet, pláne, ha nincs a garázsban, vagy a kertben konnektor, ahol leparkolhatnánk a biciklit. A lakásba cipelést megkönnyíti ugyan a 16,5 kg-os összsúly, de továbbra is macerás lehet a bringát rendszerszinten ki-be pakolászni. Összehasonlításként feltétlen meg kell így is említeni, hogy hasonló kategóriában sokszor találunk akár 25 kg feletti bringát is, így ez a kevesebb, mint 20 kg ilyen viszonylatban nagy könnyítést jelent.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Sajnos a dolgok bonyolódnak egy defekt esetén. A hátsó kerék eltávolításához le kell választani az akkumulátorról a motorhoz vezető csatlakozót.

Szerencsére a WINORA E-Flitzer a MIK csomagtartó rögzítéssel ezért. Ez lehetővé teszi az olyan kiegészítők, mint a kosár, csomagtartók vagy hasonlók egyszerű és biztonságos rögzítését. Sajnos a motor csupán addig lesz segítségünkre, míg sík terepen haladunk, ugyanis a meredekebb emelkedőknél elvész az ereje. Sebességtől függően érezhetünk egy kicsit hangosabb nyöszörgést a motor részéről, sajnos ez jóval hangosabb, mint  a magasabb kategóriájú társai. A városokban ingázó, vagy sportosabb felhasználók élvezni fogják a gyengébb motor ellenére is.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Digitalizáld az útjaidat!

Az adatbújó felhasználók nagy örömére a MAHLE My Smart Bike applikáció segítségével nyomonkövethetjük a motorod teljesítményét, korrábi utazásaink adatait, sőt még a pulzusszámunkkal összevetett statisztikákat is rendelkezésre bocsátja. A motor működtetés az alkalmazás nélkül is könnyen megoldható, csupán a kormányon lévő gombot kell megnyomni, újabb megnyomás után pedig válthatunk is a módok között.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Összegezzünk! Megéri az E-Flitzer?

A WINORA E-Flitzerrel boldogan és probléma nélkül juthatunk el bárhova. Városban, sík terepen egy kitűnő választás lehet. A magasabb emelkedők megizzasztják ugyan, de a kedvező árával, letisztult megjelenésével és könnyű  vázával nem nagyon tud versenyezni a konkurencia. Ez egy funkcionális és csodás megjelenéssel bíró bringa, ami nagyszerű lehet mindenkinek, aki hétköznapi felhasználás során szeretné megtapasztalni az ebike-élményt.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Forrás: The 2023 WINORA E-Flitzer featuring the MAHLE X35+ hub motor – An affordable commuter in review – DOWNTOWN Magazine (downtown-mag.com)

A Bosch közzétette a 2024-es újdonságait!

Olvasási idő: 4 perc

Mindig nagy izgalom övezi a gyártók éves bejelentéseit, így történt ez a Bosch 2024-es bemutatásával is a mai nap. A legnagyobb ebike gyártó 2023. június 19-én lerántotta a leplet a jövő évi terveiről. Új Smart rendszerű motorokkal, friss kijelzővel és távirányítókkal, akksikkal tervez a gyártóóriás. Részletekért olvass tovább!

Új Smart rendszerű motorok

Végérvényesen búcsút mondhatunk a második generációtól, a helyére érkeznek az új Smart rendszerű motorrendszerek. Az elmúlt két évben bemutatott motorokhoz hasonlóan itt is megtaláljuk az új csatlakozókat, az extra gyors CANBUS rendszert és a mobilos kapcsolódás  lehetőségét. Eddig csak a motorpaletta felső kategóriája újult meg, 2024-től viszont ezt a belépő kategória is követi, így a következő 10 évre teljesen leváltják a régi modelleket a forgalmazásban. Mutatjuk, mit érdemes tudni ezekről az új csodamotorokról!

Performance Line SX motor

Az újdonság „csak” 55 Nm-es nyomatékú, de két kilós össztömegével ez a motor lesz a Bosch család legkönnyebb motorja. 600 W-os teljesítménye a korábbi Performance CX szintjén van. Kifejezetten sportos gravel illetve országúti felhasználásra tervezték, és lánc- valamint agyváltós verzióban is kapható lesz. A rásegítés mértékével sem lehet gondunk, ugyanis 340%-kal könnyíti meg az életünket. A rásegítési fokozatok a Smart rendszerben már megszokottak (Turbo, eMTB, Auto Tour, Tour+, Eco) A leszabályozás határa 25 km/h.

 

Akiknek ez nem elég, azok a 45 km/h-ás végsebességű Performance Line Sprint változatát választhatják. 

A két motorhoz egy új üzemmódot is kapunk. A Sprint mód ígéret szerint a gyors sprintekhez és hegymenethez lesz megbízható barátunk. A nagyobb pedálfordulatot igénylő tekerés alkalmával könnyebben és dinamikusabban indulhatunk neki a meredekebb és gyorsabb utaknak. 

bosch

Active Line és Active Line Plus motorok

A korábbi Gen2-es motorok smartosított verzióit kapjuk itt meg. A nyomaték maradt 40 és 50Nm, viszont a rásegítés mértéke viszont 270%-ról 340%-ra nőtt. 

 

Új kijelzők és távirányító rendszerek

Purion 200 kijelző

A régebbi Purion megújult verziója, amely az 1,6”-es színes képernyővel és bluetooth kapcsolattal teszi élvezhetőbbé az utazásainkat. 

Mini remote Dropbar távirányító

A felső vázcsőbe rejtett tavalyi System Controller új távirányítót kap. A Mini remote Dropbar elősorban gravel és az országúti felhasználókat célozza.

Kiox 500

A tavaly megjelent KIOX 300 nagytesója 40%-kal nagyobb kijelzőbe integrált hangszórót kapott, mely nagyban megkönnyíti a kanyarodási figyelmeztetést is a részletgazdagabb megjelenítés mellett.

Lássuk az akksikat

PowerMore 250 kulacstartós extender

A Bosch gondolt a hosszabb utakra is, így bemutatta az akár utólag is felszerelhető hatótávnövelő akkumulátorát. A csupán 1,6 kg súlyával szinte észre sem vesszük, hogy a vázcsőre erősítettük. A 250 Wh kapacitását 0-ról 100%-ra 3 óra töltéssel érhetjük el.

CompactTube 400, Powerpack 400 Frame

A tavaly bemutatott 545 és 725 Wh-s modellek mellé bemutatták a 2,2 kg-os és 400 Wh teljesítménnyel bíró vázcsöves és integrált akkumulátorokat, melyeknek teljes töltési ideje 3,5 óra. Ezeken felül jönnek a csomagtartóra erősíthető akkumulátorok a maguk 400 és 500 Wh-ás kapacitásával. Az akksik a lapos és dizájnos tervezésük miatt sokkal szebb és praktikusabb integrációt fognak kölcsönözni elődeiknél. Az új akkukhoz végre kapunk Smart rendszerű akkutesztert is, és érkezik a 2A-es úti töltő is.

Elérkezett a Dual Battery támogatás a Smart rendszerekbe

A Smart rendszerek is megkapják a két akksis támogatást, így jogosan várhatjuk el az Riese und Müllertől, hogy piacra dobja az 1500 Wh-s birodalmi csillagrombolóit. 🙂

ABS 

A Magura ABS fékrendszerein kívül mostantól elérhetőek a Tektro termékei is. Az ABS-nél különlegesség lesz, hogy a KIOX kijelzőin nyomon követhetjük fékezési statisztikáinkat, többek között, hogy milyen hosszan és milyen fékúttal tettük meg a lassítást.

Elektromos váltók

Bővül a Smart kompatibilis váltók sora, ezzel a rendszerrel is kompatibilis lesz a Rohloff E-14 modellje.

Új váltógyártóval bővül a paletta, bemutatkozik a 554%-os, 250 Nm-rel terhelhető  3X3 NINE agyváltó, melyet a Bosch automataként tud majd vezérelni.

 

A bővebb tájékoztatásért kattints a  2024-es rendszer összefoglalóra:

Ha érdekel a bejelentésről készült videó, akkor azt itt érheted el:

 

Így használd az ebike-odat!

Így használd az ebike-odat!
Olvasási idő: 2 perc

Úgy tartja a mondás, hogy a gyakorlat teszi a mestert, amit az ekerékpározásra is bátran alkalmazhatunk. Az ebringák világának is megvannak a bevett szokásai, szabályai, előírásai és ajánlásai, amelyek segítenek téged abban, hogy minél tovább és minél jobb elektromos kerékpáros élményben lehessen részed. Videósorozatunkban kigyűjtöttük neked a legfontosabb tudnivalókat.

Indulás előtt!

Még mielőtt bárhová is elindulnánk, nagyon fontos a biciklink beállítása és alkatrészeinek csekkolása. Ezek mind a kényelem, mind a sérülésveszély miatt elengedhetetlen tennivalók. Ha érdekel, hogy lehet tökéletesen beállítani a nyeregmagasságot, a dőlésszöget, a fékkar pozícióját vagy a kormánymagasságot, mindenképp tarts velünk, mert ebben a videóban mindent megmutatunk!

Ezekre figyelj használat közben!

Ha mindezekkel meg vagyunk, elindulhatunk. Na, de tudjuk-e, hogyan kell helyesen használni a rásegítést? Mi az optimális felhasználás, ha nem akarjuk, elhasználni a hajtásláncot? Ne félj, erre is hozzuk a megoldást! A különböző motorok és hajtáslánc elemek más-más szinten tűrik az indokolatlan rásegítést. A következő videónkban ezekről és a helyes fékhasználatról is beszélünk!

Tartsuk tisztán!

Most, hogy tudjuk, hogyan induljunk el és hogyan használjuk biztonságosan és időtállón álombringánkat, a világ összes kilométerét letekerhetjük. Felmerül a kérdés viszont: hogyan tudjuk tisztán tartani? Felhasználásából adódóan koszolódni fog. Az ebike-ok javarészt nehezek, de ne aggódjunk, karbantartásra fel! 

Garanciális-e?

Mielőtt ténylegesen letekernénk a világ összes kilométerét, érdemes tájékozódni biciklink garanciális feltételeiről. Sokszor nem teljesen egyértelműek a garancia feltételei, és pont emiatt sok félreértés adódhat. Videónkban rendbe tesszük a kételyeket, jövünk a válaszokkal.

Vándorló ebike-ok, avagy hogy szállítsunk?

Adódik olyan, hogy akár külföldre, akár belföldön belül kell szállítani kedvenc bringánkat, elvégre nem tekerhetünk mindenhová (sajnos). A nagy túrák kapcsán felmerül a kérdés: hogyan szállítsuk biztonságosan kedvenc bringánkat? Ahelyett, hogy tetris bajnokokat megszégyenítő módon pakolnánk be a csomagtartóba, inkább nézd meg a videónkat, hidd el, nem bánod meg.

A Mindenhajtó erő: az akkumulátor

Az ebike-ok szíve-lelkéről, a mindenhajtó erőről, az élmény magjáról még nem beszéltünk. Igen, ez az akkumulátor. Sajnos eljön az idő, mikor otthon kell hagynunk ebike-unkat, például szezon végeztével, ilyenkor érdemes az akkumulátorról külön gondoskodni. Mutatjuk hogyan!

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
Olvasási idő: 2 perc

Sokan azt hiszik, hogy Balatonfüredtől Badacsonyig csak a hagyományos balatoni kerékpárúton lehet eljutni, azonban szeretnénk a figyelmedbe ajánlani a BB365 tematikus túráját. A Balaton-Felvidék legszebb és legérdekesebb helyeit látogathatjuk meg ezen az úton. 62 kilométer, 914 méter emelkedés, 6 óra szintidő. Mutatjuk a részleteket!

Indulás!

A 62 km-es túra a BB365 Porttól, a füredi sétányról indul, ahol, így minden adott lehet egy igazán jó túrához. Ha igazán kalandos és felemelő túrát szeretnél, a Balaton Bike Tournak köszönhetően vezetett utakon is részt vehetsz.

A túrát a füredi sétányról indítják, majd fokozatosan emelkedve ér el Füred határig. A határtól terepen tekerünk, egészen a túra feléig. Az út során több nevezetességgel is találkozhatunk, ahol megpihenhetünk és élvezhetjük a táj szépségeit.

Vászoly, Forrás

Az első ilyen nem más, mint a vászolyi Forrás-tó, vagy másnéven a Szent Jakab forrás. A tó partján több árnyékos pihenő rész van, így van lehetőség kicsit megpihenni, élvezve a természetet kikapcsolódni. 

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
A kép forrása: Mozgásvilág

Nivegy-völgy és környéke

A szentantalfai Szent-Balázs templomrom a 12-13. században épülhetett, így megtalálhatjuk benne a történelem és a természet kapcsolatát. A templom kapujából csodálatos kilátást nyerünk a völgyre és az egész Balatonra. Ha egy olyan helyet keresel, ahol egy pillanatra meg tudsz állni az időben és megélnéd a pillanatot, ezt neked ajánljuk!

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
Forrás: Mozgásvilág

Szentantalfa, Káli-medence, Tanúhegyek, Badacsony

Innentől a túrát ismét betonon folytatjuk, és az emelkedőktől is elbúcsúzunk, viszont a csodás kilátás továbbra is adott lesz a tanúhegyeknek köszönhetően. Túránk lassan a végéhez közeledik, de előtte megcsodálhatjuk a Szentbékállai kőtengert.

Az igazán energikusak egy 40 km-es kerékpárúton tekerhetnek vissza Füredre, a fáradtabbak pedig vonattal tehetik meg a visszautat.

Ha igazán kalandos és felemelő túrát szeretnél, a Balaton Bike Tournak köszönhetően vezetett utakon is részt vehetsz.

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
Forrás: Mozgásvilág

Forrás: Balaton-Felvidék kerékpáron (mozgásvilág.hu)
Főkép: Dunakeszipost

Ezekre figyelj, ha nyáron bringára pattansz

Bringázás nyáron
Olvasási idő: 3 perc

Beköszöntött a jó idő és egyre többen váltanak biciklire, ha kirándulásról, testmozgásról, vagy csak szimplán közlekedésről van szó. Fontos azonban, hogy van pár olyan apró, de annál fontosabb dolog, amire figyelnünk kell, ha biciklin szeretnénk kiélvezni a nyarat. Ebben a cikkben bemutatjuk a tökéletes nyári bringaélmény hozzávalóit. Indulás!

IÓ, CIÓ, ÁCIÓ, HIDRATÁCIÓ, avagy gondoskodj a vízről!

Kezdjük a talán legalapvetőbb, de az egyik elengedhetetlen dologgal, amire figyelnünk kell, ez a hidratálás. Az egyre nagyobb hőségek miatt fokozottan ügyelnünk  kell a megfelelő folyadékbevitelre. A nyári napsütésben a biciklizés nemcsak önfeledt felüdülés, hanem fizikai megterhelés is. Ahhoz, hogy a szervezeted jól vegye az akadályokat, rendkívül fontos, hogy folyamatosan hidratált maradj az egész túra során. Vigyél magaddal egy kulacsot vagy egy egyszerű üveget, amit a táskádból bármikor elő tudsz kapni. Érdemes óránként megállni inni egy keveset, és amikor lehetőségünk van rá, a legközelebbi kútnál vagy mosdóban újratölteni a kulacsunkat.

Ha nincs még meg a tökéletes kulacsod nálunk válogathatsz

Kereken szép az élet, ezért mindig ellenőrizd a kerekeidet indulás előtt!

Mielőtt nekivágnál életed legszebb túrájának, feltétlenül vedd szemügyre kerekeid állapotát. Érdemes ellenőrizni a keréknyomást, a gumik állapotát és persze a láncszerkezetet is.

A keréknyomás hatással van a gumik teljesítményére: befolyásolja egyrészt a tapadást, másrészt a gördülési ellenállást, így egy rosszul felmért keréknyomás nagyban ronthat a betervezett élményen. A megfelelő nyomás sok mindentől függ, köztük a bringád típusától, a súlyodtól, az útviszonyoktól, de még a hőmérséklettől is. A tökéletes keréknyomást megtalálhatjuk a gyártók termékleírásában, ezt az értéket kell az aktuális körülményekhez igazítani.

Bringázás nyáron

Pumpáld fel az élményt és a biciklit is: legyen nálad pumpa!

Nincs is annál kellemetlenebb és kiszolgáltatottabb érzés, mint amikor a Balaton partján belehajtunk egy tegnap estéről ott maradt sörösüveg-szilánkba, és pár méter után úgy érezzük, mintha,  mocsárban tekernénk. Fontos, hogy mindig legyen nálunk pumpa, valamint valamilyen gumifoltozó vagy javító spray a nagy defektek esetére. Valljuk be, elég rossz érzés kilométereket tolni magunk mellett a bringát ahelyett, hogy kiélvezve a napsütést eltekernénk a legközelebbi lángosozóba betermelni egy sajtos-tejfölöst.

Ha felpumpálnád a nyári élményeid, ránk számíthatsz!

Hacsak nem egy lakatlan szigetre mész, legyen nálad lakat!

Akármennyire is akarjuk, nem lehet egész nap tekerni, néha meg kell állni pihenni. Ha beülünk egy partszéli bisztróba megkóstolni az ország legjobb hekkjét, fontos, hogy biztosítsuk biciklinket. Gondoljunk bele: szeretjük kiválasztott járgányt, nem akarjuk, hogy bármi történjen vele.

Földindulás, cunami, futótűz, vagy maga az apokalipszis, nálunk biztosan találsz olyan lakatot, ami ott tartja a bringád, ahol hagytad.

Bringázás nyáron

Ne csak a bringád, magadat is védd!

Tudjuk, hogy nagyon fontos a szerelemjárgányunk biztonsága, de legalább ennyire az a magunké is. Gondoljunk bele: ha elesünk, balesetet szenvedünk és megsérülünk, hiába akarjuk megtenni életünk túráját, nem lesz az igazi – és nem is ajánljuk. Mindenek előtt biztosítsuk a magunk és mások testi épségét. A bukósisak, izületvédő használata nem ciki, ellenben egy baleset annál fájdalmasabb! Fontos, hogy a rajtunk kívül közlekedőkre is ugyan úgy kell figyelni: jelezzük számukra jelenlétünket és ne felejtsük el az esti órákra a lámpáinkat. Sajnos sokszor kimegy a fejünkből a hosszú nappalok miatt, de belecsúszhatunk éjszakába nyúló tekerésbe is, ekkor elengedhetetlen, hogy legyen nálunk a KRESZ szabályainak megfelelő lámpa és láthatósági mellény.

Mi segítünk megvédeni a legszebb nyári élményeidet, és ha ki akarsz tűnni a tömegből, akkor is tudunk segíteni.

Megérkeztek a Bosch eBike Connect új funkciói!

Megérkeztek a Bosch eBike Connect új funkciói!
Olvasási idő: 2 perc

A tervezés akkor jó, ha egyszerű, rugalmas és teljes mértékben megfelel az igényeidnek. Mindez az ebike-élményekre is igaz. A Bosch nemrégiben bővítette az eBike Connect szolgáltatása funkcióit (az alkalmazásban és a weboldalon is) annak érdekében, hogy még több lehetőség álljon a rendelkezésedre az útvonaltervezés során. A Bosch mottója: a szükséges rugalmasság a lehető legnagyobb részletességgel. Ismerd meg az új frissítést!

Tervezz rugalmasan, szabd személyre és oszd meg könnyedén: teljesen átdolgozott útvonaltervezés a Bosch eBike Connecttel!

Spontán útnak indulni vagy részletesen megtervezni a következő kirándulást: ez éppúgy szórakoztató feladat akkor is, ha egy munka utáni tekerésről vagy egy nyaralásról van szó. Az ebike-szezon megérkeztével a Bosch is átdolgozta az alkalmazásában lévő útvonaltervezőt, és kiegészítette néhány olyan funkcióval, amelyek eddig csak a webes nézetben voltak elérhetőek.

Az eBike Connect alkalmazásról

Mostantól arra is lehetőséged van, hogy az alkalmazásban létrehozott útvonalat módosítsd, hiszen a térképes nézetben a meglévő útvonalaidat is módosíthatod. Új megállókat adhatsz hozzá, megváltoztathatod azoknak tervezett sorrendjét, az eredeti útvonalat pedig  körutazássá alakíthatod – és ez csak néhány újdonság a sok közül. Végezetül pedig egyedül te döntöd el azt, hogy a módosításokat elmented-e, vagy egy teljesen új útvonalat hozol létre a szerkesztések által.

Amikor a következő kirándulásodat tervezed, nem kell feltétlenül a tartózkodási helyedre fókuszálnod: te határozhatod meg, hogy mi legyen az útvonal kezdőpontja. Az új funkcióval megadhatod a kezdőcímet vagy pedig a térképre koppintva egyszerűen beállíthatod, hogy honnan indulsz útnak. A közvetlenül az alkalmazásból történő megosztás mostantól minden eBike Connect vagy Outdooractive túra esetében működik: egyszerűen válaszd ki a kívánt túrát, exportáld GPX formátumban, és használd az okostelefonod megosztási lehetőségeit.

eBike Connect a weben

Szeretnéd gyorsan beállítani az útvonalat indulás előtt? Ez mostantól lehetséges: ha később módosítasz egy előre elkészített/elmentett útvonalat, mostantól új útvonalként is alkalmazhatod azt. Ezután a tervezett túrát GPX-fájlként elmentheted, és közvetlenül megoszthatod azt a barátaiddal vagy családtagjaiddal.

Jó hír az Apple Watch felhasználók számára: még hatékonyabb edzés a pulzusadatokkal

Az Apple Watch által rögzített pulzusszámot azonnal átviheted az eBike Connectbe, ezáltal pedig még több adatot adhatsz hozzá a menetstatisztikáidhoz. Kövesd könnyebben, és érd el hatékonyabban fitneszcéljaidat az alkalmazás segítségével!

Hogyan működik? A legújabb frissítés telepítése után az eBike Connect Watch alkalmazás automatikusan megjelenik az Apple Watch-on. Nyisd meg, és kövesd az ott található utasításokat, hogy szinkronizáld a pulzusadataidat az Apple Watch-ról az eBike Connect alkalmazással.

A Nyon és Kiox felhasználók figyelmébe ajánljuk: az Apple Watch pulzusadatok és az eBike Connect közötti átvitel csak akkor működik, ha a Nyon és az okostelefon között aktív kapcsolat van a teljes út során.

Szívesen böngésznél pár elektromos bringa között? Nézd meg kínálatunkat!

Forrás: Bosch

 

Így szállítsd a gyerkőcöket a Riese & Müller ecargókon

rm-cargo
Olvasási idő: < 1 perc

Arra a kérdésre, hogy melyik a legjobb elektromos kerékpár a gyerekek szállítására, nem létezik egységes válasz. Ami nem csoda, hiszen egyedül te tudod meghatározni, hogy az igényeidhez, szükségleteidhez és elképzeléseidhez mi passzol igazán – választék viszont akad bőségesen.

A Riese & Müller kínálatában számos elektromos teherkerékpárral, azaz ecargóval találkozhatsz, amelyek mind alkalmasak gyerkőcök utaztatására is. A Multicharger, Multitinker, Load, Packster 70 és Transporter modellek egyaránt tökéletesek a szerepre, így már csak rajtad áll, melyik áll közelebb a szívedhez.

Nézd meg a Riese & Müller (angol nyelvű) videóját, amelyben az RM szakértője részletesen bemutatja neked a fenti modelleket, és segít eligazodni nemcsak a kerékpáros gyerekszállítás, hanem az ecargók világában is.

Megtetszett a márka? Nézz szét a gyártó további modelljei között is!

Legfrissebb posztjaink