Sorozatunk következő részében az átalakító kitek Ferrarija jön! 🙂

Ez a hajtáslánc az elmúlt években szinte egyeduralkodó volt a prémium kerékpároknál, míg aztán tavaly a Bosch megoldásának megjelenésével igazi konkurenciát kapott.

A BionX hajtását 30 kerékpár gyártó használja. Ha kiváncsi vagy a bringákra, akkor nézd meg az Elektrobike-online összeállítását a 2012-es kétkerekűekről!

Ez a hajtáslánc átalakító készletként is megvásárolható. A csomagban a motorral felszerelt felnit, az akkumulátort, a kijelzőt, és a fékkaroknál elhelyezett érzékelőt kapod meg. Kizárólag hátsó kerék hajtásként forgalmazzák, bár a 2012-es szezonban egy kerékpárgyártó kilóg a sorból, mert ők az új első kerék hajtással szerelik a bringájukat:

Diamant Achat Deluxe+: a kakukktojás…

Az európai piacra a BionX 250W-os direkt (áttétel nélküli) motorokat szállít, melyet 22V-48V-ig terjedő feszültségű, eltérő méretű és kapacitású Li-os akkumulátorokkal lát el. Természetesen nyomatékszenzorral van felszerelve. Mindegyik motor képes generátor üzembe is kapcsolni; a kijelzőn lehet ezt beállítani, de lejtőn lefelé a fékkar meghúzásával is elindul ez az üzemmód. Ilyenkor a hagyományos fékezés is feleslegessé válik, mert a motorfék általában elég, hogy ne gyorsuljon tovább a bringa.

A készletek között kétféle motort találunk, a modernebb “SL” névre hallgat. A különbség csak a 25%-kal csökkentett súlyban jelenik meg, mindkét motor képes a 40 Nm-es csúcsnyomaték leadására.

 

A kormányra szerelhető az LCD kijelző, amin a legfontosabb információkat láthatjuk és kapcsolhatjuk a 4 rásegítési fokot vagy épp a visszatáplálás erősségét. Tessék szépen nyomkodni, elárulom, hogy a bal felső gombbal lehet bekapcsolni… 😉

Az eltérő verziókat az alábbi katalógusban nézhetitek meg:
[issuu autoFlip=true width=600 height=300 printButtonEnabled=false backgroundColor=%23222222 documentId=120223064006-6ce478d7809c4faaae4acaa4ce920c12 name=bx_catalogue_gb_screen username=velosat tag=bionx unit=px id=5f6f5c51-f316-b8f2-312f-50a107e42c31 v=2]

Egy bemutató film, melyben a felhasználók mondják el a tapasztalataikat:

Tavaly nagy várakozás övezte a 48V-os rendszer megjelenését, de sajnos csak pár száz darabot gyártottak, így alig jutott Európába, és ez sajnos ebben az évben sem fog változni. Az alábbi videón egy ilyen készlet kicsomagolását láthatjátok:

És a végére egy kis belsőség azoknak, akik szeretnét tudni, mi ketyeg benne:

A rendszer rendkívül kifinomultan működik, az erős motor hatótávolsága akár 100 km feletti is lehet!

Nézd meg az egyes verziókat a webshopunkban is! 😉

Szólj hozzá!