Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 16

Razzia: közel százezres bírság a szabálytalan elektromos kerékpárért

Razzia
Olvasási idő: 2 perc

Tavaly ősszel elkezdődött az elektromos kerékpárként használt villanyrobogók ellenőrzése: akkor még nem bírságoltak a zsaruk, csak figyelmeztettek, de ami eddig késett, most elérkezett…

Robogó vagy bicaj? 

Először is: tisztázzuk, miért kapnak csekket azok, akik bukósisak és kötelező felelősség-biztosítás nélkül használják az elektromos robogókat! Ehhez fontos deffiniálni, hogy mi az ebike és mi nem az.

  • A gázkar nélküli, de villanymotorral felszerelt, lábhajtással elindítható kerékpárok. 300 W-nál gyengébb motorjuk csak tekerés hatására kapcsol be, és 25 km/órás sebesség felett automatikusan leáll. Ezek hivatalosan is kerékpárok.
  • Gázkarral felszerelt, gázadásra elinduló, villanymotoros járművek 25 km/óránál nagyobb tervezési sebességgel. Ezek segédmotoros kerékpárok (pont, mint egy Simson vagy bármilyen robogó), tehát sisak, vezetői engedély és kötelező biztosítás kell rá.

90 ezer forint büntetés!

„Úgy közlekedjen mindenki elektromos kerékpárral, hogy jogosítvány bukósisak és biztosítás köteles. Ha nem, így jár és ez az alja.” – írja Bolha Tamás, akit 90 ezer forintra büntettek, mert sisak és KGFB nélkül használta villanyrobogóját. A Facebook-bejegyzés szerzője, Bolha Tamás is megerősítette, hogy egy 300 W-os Polymobillal állították meg a rendőrök.

Vajon miért kapott büntetést, ha ő jóhiszeműen elektromos kerékpárként vásárolta a járművet? Nos, sajnos a kereskedők jó része a 300 wattnál gyengébb villanyrobogót ebike-ként próbálja rásózni a vevőkre, holott ezek már 30 éve segédmotornak számítanak, és nem használhatóak biztosítás, illetve sisak nélkül.

Mint említettük, ami gázadásra elindul, az nem lehet kerékpár. Vagyis, ha ilyen eszközt akarnak eladni valakinek, legyen tisztában vele, hogy ez csak sisakban és kötelező biztosítással használható közúton.

Mit tehetsz, ha ilyen járműved van?

Végül pedig: mit tehet, akit már „bepaliztak”, és olyan villanyrobogóval jár, amit eddig sisak nélkül, kerékpárként használt?

  • Felteszi a bukót, befizeti a „borsos”, havi 2-300 forintos biztosítási díjat, és nyugodtan kerekezik, hiszen senki nem köthet bele a segédmotorként használt járgányba.
  • Esetleg szidhatja a rendőrséget, hogy a büntetésekre fókuszálnak – így viszonylag gyorsan el lehet érni, hogy hat számjegyre rúgjon a csekken szereplő összeg.

Ebikeshop.hu — szakszerű tanácsadás és prémium kínálat!

Kérünk, hogy még vásárlás előtt ellenőrizd, hogy tényleg kerékpár-e a kinézett járgány! Ha hozzánk jössz, egészen biztos lehetsz benne, hogy nálunk — a KRESZ szerint is elfogadott — elektromos kerékpárt fogsz megvásárolni. Egyébként pedig: a szabályos e-kerékpárokra is feltétlen ajánljuk a sisakot és a biztosítást, hiszen így biztonságosabb használni és egy koccanásnál sem kell azon aggódnod, hogy ki és miként téríti a kárt.

Várunk szeretettel üzleteinkben, addig pedig kövess minket Facebook és Instagram LINK csatornáinkon, csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz és iratkozz fel YouTube csatornánkra is!

 


Források: hegylakok.hu, 2021-012019-07

Bemutatjuk a „The Design & Innovation Award 2021” díjat és toplistás bringáit

The Design & Innovation Award 2021
Olvasási idő: 3 perc

Érdekel, hogy melyek 2021 leglenyűgözőbb bringái, milyen trendek várhatóak a bringaiparban a következő években? Több ezer tesztkilométer és hosszú érvelések után megtaláltuk a válaszokat. Lehull a lepel — jöjjenek a 2021-es díj győztesei!

A bringás világ legmenőbb díja!

A „The Design & Innovation Award” több mint egy átlagos díj. Ezt a díjat megnyerni annyit tesz, mintha a „legkirályabb termék” címkéjét viselné egy bringa. Nem más ez a díj, mint a kerékpáripar Oscar-díja!

The Design & Innovation Award 2021 A legjobbak legjobbika!

A “The Design & Innovation Award” több mint egy plecsni. Ez az egyetlen olyan díj, ahol valódi, szakmai terméktesztek és mélyinterjúk, komoly mérlegelések, összehasonlítások után hozza meg a zsűri a végső eredményt. Még egyszer hangsúlyozzuk: a bírák a következő szezon legmenőbb bringáit analizálták, s döntöttek arról, hogy melyik legyen a legjobbak között is a legjobb.

The Design & Innovation Award 2021

A „The Design & Innovation Award” célja, missziója

Ez a díj útmutatást nyújt az egyre differenciáltabb, új termékekkel és leendő trendekkel elárasztott piacon, referenciaértéket állítva fel a legkiválóbb termékekre a szabadtéri, kerékpáros és fitnesz-szektorban, emellett a jövőbeli innovációk katalizátora is egyúttal.

Megbízható, tudományos és szakmai

A 30 fős, nemzetközi újságírókból, tesztelőkből és mérnökökből álló zsűri, egytől-egyig a saját területük legnevesebb szakértői közé tartoznak.

The Design & Innovation Award 2021

Hol tesztelik a kerékpárokat?

Lehetetlen egy termék értékét vagy potenciálját egy konferenciateremben vagy laboratóriumban mérni. Egy jó termék gyakran több mint alkatrészek összessége, és ahhoz, hogy valóban lássuk és fel tudjuk mérni a termékek kiválóságát, kíméletlenül, a való világban kell tesztelni azokat. A nyüzsgő, magashegyi falu, San Vigilio macskaköves utcáitól a Kronplatz-i Herrensteig nyomvonal brutális sziklakertjén át, egészen a zord Fanes-Sennes-Prags Parkig (UNESCO Világörökség): nincs jobb vagy lenyűgözőbb hely a következő szezon elektromos MTB-inek tesztelésére.

Szeretnél többet tudni a díjról? A Design Innovation Award honlapján olvashatsz róla bővebben.

2021 díjazottjai

Ez az első és egyetlen díj, amely maximálisan átfogó áttekintést nyújt, kiemeli a potenciált és megvitatja a nevezett termékek esetén az innováció valódi értékét. A zsűr idén is számtalan órát fektetett be, hogy 2021 legizgalmasabb termékeit elemezze és tesztelje. Jöjjenek a 2021-es Design & Innovation Award díjazott bringák!

Két fantasztikus eMTB mellett az ebikeshop.hu által forgalmazott, két szintén kiemelt márkáink között nyilvántartott Riese & Müller kerékpár is helyet kapott a toplistán! Előbbiek az eMTB, utóbbiak pedig az Urban kategória díjazottjai lettek.

Beszéljenek helyettünk a képek!

The Design & Innovation Award 2021
HAIBIKE AllMtn 7
The Design & Innovation Award 2021
Specialized S-Works Turbo Levo SL
The Design & Innovation Award 2021
Riese & Müller Homage
The Design & Innovation Award 2021
Riese & Müller Roadster

Mindhárom márka (Haibike, Specialized és Riese & Müller kiemelt kínálattal megtalálható az ebikeshop.hu üzleteiben.

 


Fotók: Valentin Rühl, Christoph Bayer, Benjamin Topf
Forrás: design-innovation-award.com

Havas bringatúra: irány a Megyer-hegyi tengerszem

Havas bringatúra: irány a Megyer-hegyi tengerszem
Olvasási idő: 2 perc

A tengerszem Zemplén egyik rejtett csodája, amely 324 méter magasságban található a Megyer-hegyen. A havas kalandok kedvelőinek jó szívvel ajánljuk!

Bringázni télen?

Egy felmérés szerint a kerékpárosok (hagyományos és elektromos) 28%-a az év minden szakaszában, tehát télen, akár hóban is kerékpározik! Ha hosszú túrákat most nem is ajánlunk, de egy kis kikapcsolódás mindenkinek jót tesz, pláne, ha gyönyörű, fehér panoráma társul hozzá!

Irány a Zemplén!

Két irányból is megközelíthető a Megyer-hegy. Károlyfalva felől az erdőn át egy meredek kaptatón juthatunk el a kilátó lábához. A másik út: Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti kerékpárútról ágazik el, táblák jelzik a helyes irányt. (A 37-es főút melletti Botkő Parkerdőn át vezet a kerékpárút a pihenőig, amit ősszel építettek meg.)

A Tokaji borvidék vagy Tokaj-hegyaljai borvidék a világ első zárt borvidéke, 1737 óta. Területe 88 124 hektár. Az UNESCO Világörökség Bizottsága mint kultúrtájat 2002-ben felvette a világörökségi listára “Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék kultúrtáj” néven.

Havas bringatúra: irány a Megyer-hegyi tengerszem
Fotó: szallaskereses.hu

A tengerszem

A tó a legmélyebb pontja 6,5 méter mély, a tavat körülvevő sziklafalak pedig 70 méterrel magasodnak a víztükör fölé. A tó vízmennyiség nagyjából 4000 m3. Fentről megpillantottunk egy keskeny kis kanyont, amely egykor a malomkövek elszállításának útjául szolgált.

Havas bringatúra: irány a Megyer-hegyi tengerszem
Fotó: Utazómajom, Sóstói András

Láss is, ne csak nézz!

A bányászok a hegybe vájt barlanglakásokban laktak. Kialakítottak egy interaktív foglalkoztató (kézi gabonaőrlő és kiállítótér) épületet, hogy bemutassák a bányászok munkáját.

A Megyer-hegyi Tengerszem és a fák, fölé emelkedő kilátóból lenyűgöző, havas körpanoráma várja a kirándulókat. A lombkorona fölé nyúló, 18 méter magasból csodás körpanoráma nyílik többek között a Zempléni-hegység erdeire, a Keleti-Kárpátokra, valamint a Bodrogközre. A környéket 1977-től természetvédelmi területté nyilvánították. A kilátó egész évben ingyenesen látogatható. Mivel a hegy tetején áll, ezért a a környék legszebb domborulatai látszanak, mint például:

  • Zempléni-hegység
  • Bodrogköz
  • Hegyalja
  • Sátoros-hegyek
  • Tokaji-hegy
  • Nagy-Milic
  • Füzéri vár
  • Keleti-Kárpátok

Az EuroVelo 11 útvonala mellett bringáztunk, amely hazánkban hozzávetőlegesen 450 kilométert jelent. A Zemplén északi részén lép be az országba, majd Tokajtól a Tisza közelében, vagy a töltésen halad egészen Szegedig, illetve a határig.

Figyelem!

A túrát középhaladó és haladó montisoknak ajánljuk! Ha kedvet kaptál a téli, havas bringázáshoz, ha teheted, ne indulj neki egyedül, valamint legyen nálad minden olyan kiegészítő és extra felszerelés, amire a havas kalandhoz szükséged lehet.

Csak saját felelősségedre tekerj fel a Tengerszemhez, terepen és hóban körültekintőbb közlekedést igényel.

Ha kihagytad az őszi nagyszervizt, a havas túra előtt ugroj bele valamelyik ebikeshop.hu szervizbe és nézesd át a bicajod, ha pedig kölcsönöznél egyet, azt is megteheted, például a legközelebbi, miskolci üzletünkben.

 


Források: bringazas.hu/

Ebike állami támogatással? Igen! Elindult a 2. jelentkezési szakasz!

Olvasási idő: 2 perc

Ha érdeklődsz az elektromos bringák iránt vagy követed blogunkat, valószínűleg már hallottál a pályázatról, melynek keretében állami támogatással vásárolhatsz elektromos kerékpárt. Amennyiben még új a téma számodra — vagy csak újra átfutnád a tudnivalókat —, feltétlen olvasd el összefoglaló cikkünket (és persze korábbi írásainkat)!

Kronológia

Az elmúlt hónapokban számos írásunk jelent meg a témában, melyeket jó szívvel ajánlunk, hogy minél több infót szerezz a támogatásról!

Pályázzak? Érdemes? Hogyan?

A második szakasz 2021. január 4-8-ig tart. Amennyiben komolyan gondolkozol egy elektromos kerékpár beszerzésén, mindenképp javasoljuk, hogy mielőbb válaszd ki leendő kétkerekűd az ebikeshop.hu készletéből és add be a pályázatod időben!

A legfontosabb lépéseket és tudnivalókat — ezúton már csak kulcsszavakkal — hozzuk számodra.

  • ügyfélkapu regisztráció — Ha még nincs ilyened, ezt nem kerülheted ki, de ne aggódj, nem bonyolult! A térítésmentesen elérhető szolgáltatáshoz adókártyára, személyi igazolványra vagy útlevélre, vezetői engedélyre, lakcímkártyára, munkaviszony-igazolásra lesz szükséged.
  • jogosultság — Bárki jogosult, aki rendelkezik magyarországi lakhellyel és a pályázat benyújtásától számított 3 hónapon keresztül folyamatos munkaviszonnyal rendelkezett, azonban nem jogosultak cégek, vállalkozások, külföldi lakhellyel rendelkező állampolgárok, illetve azok, akik korábban vásárolt ebike-jukra szeretnének pályázatot benyújtani.
  • támogatás mértéke — A pedálszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum br. 400.000 forint, az eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 90.000 forint. Nyomatékszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt bringáknál a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum bruttó 900.000 forintos eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 150.000 forint. Tudd, hogy a bruttó vételáron kívül más költség (pl. kiegészítők) nem számolhatóak el a pályázat keretében.
  • kereskedőválasztás — Mivel a támogatást nem részedre, hanem a kereskedő részére utalják majd, így a kereskedő kiválasztása már a pályázat beadásakor fontos. Válaszd az Ebringa Zrt.-t az állami támogatási rendszerben szereplő értékesítők listájáról.
  • műszaki követelmények — Néhány műszaki dolognak meg kell felelnie a kiválasztott bicajnak, de ne aggódj, ezeket a feltételeket mi már előre csekkoltuk és pályázati kínálatunkban csak ezeket a bicikliket találod meg!
  • szakaszos jelentkezés — A 2. szakasz 2021.01.04-08-ig tart. A nem megfelelő időszakban benyújtott pályázatot automatikusan elutasítják a bírálók, a támogatói döntés 3 héten belül várható.

Segítségre van szükséged?

Ha bármilyen további segítségre lenne szükséged, fordulj hozzánk! Hívj minket vagy gyere be valamelyik üzletünkbe — bármikor szívesen válaszolunk kérdéseidre és örömmel segítünk a választásban is.

3+1 bringás app: ezeket ne hagyd ki!

3+1 bringás app: ezeket ne hagyd ki!
Olvasási idő: 2 perc

Manapság már minden célra létezik legalább 8-10 különböző alkalmazás, és tudjuk, egyre nagyobb a biciklis applikációk felhozatala is. Ha nincs kedved mindet letölteni és tesztelgetni, akkor bízz bennünk és csak az alábbiakat dobd fel a telefonodra!

STRAVA

Nem tagadjuk: ez a kedvencünk! Nem csak és kizárólag bringás appról van szó, de az egyik legnépszerűbb a bicajosok körében. A Strava lényegében egy közösségi oldal, ami képes önálló mérőeszközként funkcionálni, a Huawei okosórák kivételével bármelyikkel együttműködve mérheted és monitorozhatod teljesítményed, sőt, futókkal, bringásokkal, triatlonosokkal léphetsz kapcsolatba. A hírfolyamban az általad követett felhasználók kalandjait, útvonalait is láthatod. Minden aktivitásodhoz írhatsz posztot, mellékelhetsz képeket, sőt, a követőid kommentelhetik a tevékenységedet vagy „like” helyett „kudos”-t adhatnak.

Ha gyakran jársz azonos útvonalon, akkor a Strava azt is megmutatja neked, hogy bizonyos szakaszokon mikor voltál a leggyorsabb, sőt, más felhasználókkal is összeköt, így azt is láthatod, hogy egy bizonyos útszakaszon ki az állandó rekorder. Lehet, hogy pont a szomszédod gyorsabb nálad? Az applikációban lehetőség van bővített funkciók használatára is, az alap verzió is sok statisztikával szolgál, s ingyenes. Letöltés iOS-re ittAndroidra itt.

Size My Bike

Ha nincs lehetőséged igénybe venni az ebikeshop.hu ebikesizer szolgáltatását, ez az app hasznos lehet számodra. Azoknak ajánljuk, akik kerékpár vásárlás előtt állnak, de nem biztosak abban, hogy milyen méretű bringa lenne a legideálisabb számukra. A pontos bringaméret egyébként nagyon fontos, főleg azoknak, akik hosszabb túrákat is bevállalnak. Ne feledd: ha nem jó a vázméret vagy a beállítások, fájni fog a hátad, túlterhelheted a derekad, vállaid, csuklód. Az app használatáért 3 dollárt kérnek — nem nagy összeg, de természetesen azért nem ad lézerpontos adatokat, mint az ebikesizer… Letöltés iOS-re ittAndroidra itt.

Cyclemeter

A Cyclemeter hasonlít a Stravahoz, ezt az appot azoknak ajánljuk, akiknek kevésbé fontos a közösségi élmény, inkább a statisztikákra, vagy a bringázásainkkal kapcsolatos részletes adatokra kíváncsiak. Az applikáció gyakorlatilag mindent rögzít, 120 különböző, személyre szabható hangalapú értesítést állíthatsz be rajta, tele van hasznos infókkal, amelyeket például versenyeken is hasznosíthatsz, sőt, az edzések után még exportálhatod is ezeket.  Töltsd le iOS-re itt!

First Aid For Cyclists

Ezt az appot reméljük, soha nem fogod használni. Az is lehet, hogy soha nem fogsz belépni, ettől függetlenül jó, ha ott van a telefonodon. A First Aid For Cyclists egy nagyon hasznos applikáció, ami segít, ha valamilyen biciklis balesetet szenvedsz. Megtalálod benne azokat a baleseteket, amelyek gyakran előfordulnak, és lépésről lépésre, ábrákkal és infografikákkal illusztrálva megtudhatod, mi a teendő ilyen esetekben. Letöltés iOS-re iOS-re itt, Androidra Androidra itt.

 


Forrás: welovecycling.com

Hogyan öltözz téli bringázáshoz?

Hogyan öltözz téli bringázáshoz?
Olvasási idő: 2 perc

Számos tévhit uralkodik a fejekben arról, hogy télen vajon szabad-e bringázni. Eláruljuk: természetesen szabad — a megfelelő feltételek betartása mellett. A kerékpár télen is az egyik legjobb közlekedési alternatíva: gyors, nincs dugó, nem kell parkolót keresned, ráadásul a vírusoktól is védettebben utazhatsz.

Miben különbözik a téli bicajozás a nyáritól?

Nem sokban. A bicikli télen is a legegyszerűbb, leggyorsabb közlekedési eszköz átlagos városi távokon, de hosszabb utakon is a legmegbízhatóbb útitársad lehet. Átlagos városi közlekedésben télen is az úticélhoz öltözve, tehát mindennapos ruhánkban indulhatunk el. Egy átlagos városi biciklin nem kell lényegesen eltérő módon öltöznöd, mint ahogy szeretnél, a sárvédő pedig megkíméli ruháidat a felcsapódó víztől és szennyeződésektől.

A téli bringázás előnyei

  • Nem kell jeget kaparni a szélvédőről vagy a megállóban fagyoskodnod, s legfőképp nem kell kitenni magad a közösségi közlekedési eszközökön utazó emberek közelségének.
  • Nem kell a dugóban állnod, sem parkolóhelyet keresned.
  • A lábaid nem éri a hideg talajt, így kevésbé fázik a talpad, és (sárvédővel) kevésbé lesz havas, sáros, vizes a cipőd.
  • A rendszeres testmozgással megerősíted immunrendszered és a keringési rendszeredre is pozitív hatást gyakorolsz.
  • Megfelelő öltözék és technikai felszereltség mellett akár új kedvenc sportként is tekinthetsz a téli bicajozásra: jártál már bringával havas időben a Budai-hegyek csúcsain? Itt az ideje!

Mit jelent a megfelelő téli bringás öltözék?

  • Válassz technikai, nedvességet elvezető anyagból készült ruházatot, aláöltözetet!
  • Akár „csak” közlekedsz, akár sportolni indulsz, próbálj rétegesen öltözködni, legyen nálad esetleg alternatíva eső/hó/extrém átnedvesedés esetére is.
  • Védd az ízületeidet! Figyelj oda, hogy ruha fedje a testrészeidet, kifejezetten fontos a kezek, a mellkas és a térdek védelme! Használj sálat, szélfogó anyagból készült felsőt, és esős vagy havas időben természetesen vízlepergető kabátot és nadrágot vagy esőponcsót, lebernyeget.
  • Ne kerékpározz télen titokzokniban, kerüld a vékony nadrágokat, a rövid derekú kabátokat és az ujj nélküli kesztyűt is!
  • A hideg szél ellen jól jön a szemüveg (clear water vagy sárga lencse hasznos lesz télen), hóesés ellen a sildes sapka!
  • A sisak alá javasoljuk, hogy húzz sapkát: léteznek erre a célra kifejlesztett verziók is, de egy csősál is megfelelően funkcionálhat. A kapucni is hasznos lehet olykor, de a sisakkal nem kompatibilis, másrészt pedig erősen korlátozza a periférikus látást.

Forrás: kerekparosklub.hu

Állami támogatás: november 23-án indul a pályázatleadási időszak!

Állami támogatás: november 23-án indul a pályázatleadási időszak
Olvasási idő: < 1 perc

Számos cikkünkben és a social média felületeinken is beszámoltunk a 2020 őszén aktuális pályázatról: elektromos kerékpárok akár 150 000 forint állami támogatással való vásárlási lehetőségéről.

Indul a pályázatok benyújtása!

2020. november 23-án, hétfőn indul az állami támogatásos pályázatok benyújtása! Érdemes sietni, s rögtön az első héten leadni a pályázatokat, hiszen a szakaszos benyújtási lehetőség miatt havonta csak egy alkalommal, 5 napig van lehetőség a dokumentációk benyújtására.

Az első szakasz 2020.11.23. és 2020.11.27. között, míg a második szakasz 2021.01.04. és 2021.01.08. között tart majd. A pályázatokat — ahogyan arról az Állami támogatás: lépésről lépésre cikkünkben is beszámoltunk — kizárólag elektronikusan, ügyfélkapun keresztül lehet leadni.

Ne feledd, a nem megfelelő időszakban benyújtott pályázat automatikusan elutasításra kerül. A támogatói döntés 20 napon belül várható.

Fontos: Ebringa Zrt. — ezt válaszd!

Cégünk, az Ebringa Zrt. is felkerült az állami támogatási rendszerben szereplő értékesítők listájára, nagyon fontos, hogy az Ebringa Zrt.-t válaszd ki a beszerzési helyként a pályázat leadásakor.

Válassz jól!

Cégünk országos hálózatában akár hat város üzletében, illetve webshopunkban is kiválaszthatod a pályázatban megvásárolni kívánt kerékpárt! Még nem tudod, melyiket vedd meg? Válassz gyorsan a pályázatban részt vevő kerékpárok listájáról, vedd fel velünk a kapcsolatot és mi félretesszük neked! Még nem tudod, hogy milyen bringa lenne igazán neked való? Ha bármilyen további információra vagy segítségre lenne szükséged, olvasgasd a pályázati oldalt vagy gyere be valamelyik üzletünkbe vagy telefonálj, szívesen válaszolunk kérdéseidre és örömmel segítünk a választásban is!

Állami támogatás: lépésről lépésre

ügyfélkapu
Olvasási idő: 2 perc

Bár már több cikkünkben is beszámoltunk a 2020 őszén aktuális pályázatról, melynek keretében akár 150 000 forint állami támogatással vásárolható elektromos kerékpár, alább újra, pontokba szedve összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat és teendőket.

Általános információk

  • A pályázat azonosító jele: PEDELEC-2020
  • A támogatásban részesülő kérelmek száma várhatóan: 6 200-10 700 darab.
  • A támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg 1 000 000 000, azaz egymilliárd forint.
  • A támogatással maximum 1 db elektromos rásegítésű kerékpár vásárolható. Személyenként legfeljebb 1 db pályázat adható be.
  • A pályázat a pályázati portálon keresztül nyújtható be, ügyfélkapus azonosítást követően: az adatlapok kitöltésével és a szkennelt dokumentumok csatolásával tudsz pályázni.

Ügyfélkapu regisztráció

Még nincs ügyfélkapud? Nem bonyolult, ne aggódj! Térítésmentesen kezdeményezhető a magyarországi okmányirodai hálózat vagy kormányhivatali ügyfélszolgálat bármely irodájában (vagy más erre felhatalmazott intézményben). Az első személyes megjelenést követően a további ügyintézéshez nem szükséges személyes megjelenés, a későbbiekben elektronikus úton történhet az ügyintézés.

A pályázat leadása során az ügyfélkapunk keresztül az alábbi dokumentumokat lesz szükséges feltöltened:

  • adókártya (adóazonosító jel igazolására alkalmas),
  • személyi igazolvány vagy útlevél vagy vezetői engedély ÉS lakcímkártya,
  • munkaviszony igazolás (munkáltatói igazolás, bérjegyzék, folyószámla kivonat, NAV jövedelemigazolás).

Jogosultság

A pályázat igénybevételére jogosult, aki:

  • rendelkezik magyarországi lakóhellyel,
  • a pályázat benyújtásától számított 3 hónapon keresztül folyamatos munkaviszonnyal rendelkezett.

A pályázat igénybevételére NEM jogosult:

  • nem természetes személy (cégek, vállalkozások),
  • nem rendelkezik lakcímkártyával, érvényes magyarországi lakóhellyel,
  • nem tudja igazolni a munkaviszonyt,
  • a pályázat benyújtása előtt már végrehajtotta azon elektromos kerékpár beszerzését, melyre a pályázatot be szeretné nyújtani,
  • nem rendelkezik magyar adóazonosító jellel,
  • a pályázattal érintett cégek tisztségviselője, tulajdonosa.

A támogatás mértéke

Pedálszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum bruttó 400.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 90.000 forint.

Nyomatékszenzoros hajtási rendszerrel felszerelt elektromos rásegítésű kerékpárok esetén a támogatás maximális mértéke a beszerzés időpontjában érvényes maximum bruttó 900.000 Ft-os eladási ár 50 százaléka, de legfeljebb 150.000 forint.

Kereskedő- és bringaválasztás

A támogatást közvetlenül a kereskedő cég részére utalják majd, így a kereskedő kiválasztása már a pályázat benyújtásakor fontos lesz. A benyújtás után a beszerzési folyamat elindítható, a kiválasztott ebike megrendelhető (előleg kifizetése is lehetséges), viszont nem vehető át az ún. Támogatói Okirat hatályba lépése előtt. Az elektromos kerékpár végszámla szerinti teljes vételár kiegyenlítése, csak az okirat hatályba lépését követően valósulhat meg.

Műszaki követelmények

Van néhány műszaki követelmény, aminek mindenképp meg kell felelnie a kiválasztott bringának, de ne aggódj, ezeket a dolgokat mi már leellenőriztük és ajánlónkban csak a lenti feltételeknek megfelelő bicajokat találod!

  • megfelel az EN15194:2017 szabványnak,
  • maximum 250W névleges teljesítmény,
  • elektromos motorral felszerelt, pedál hajtású,
  • legalább 26″ kerékméret (összecsukható modelleknél 16″),
  • a motor és a rásegítés leáll, ha nem tekered,
  • maximális sebesség a rásegítéssel 25 km/h (“izomból” mehetsz vele többet is persze),
  • maximális tömege 30 kg,
  • külső gumi maximális szélessége: 60 mm,
  • nem lehet gázkar a bringán (ilyen nincs is a kínálatunkban),
  • az akkumulátor nem tartalmazhat ólmot,
  • kizárólag ÚJ elektromos kerékpárokra igényelhető.

A bruttó vételáron felül semmilyen más költség NEM számolható el, mint például (nem beépített) lámpa, kosár, csomagtartó, sisak, ruházat, de természetesen ezekben is állunk rendelkezésedre és kiegészítők széles választékát megtalálod üzleteinkben!

Szakaszos benyújtási lehetőség

    1. 2020.11.23-27.
    2. 2021.01.04-08.
    3. 2021.02.01-05.
    4. 2021.03.01-05.
    5. 2021.04.05-09.
    6. 2021.05.03-07.
    7. 2021.06.07-11.
    8. 2021.07.05-09.
    9. 2021.08.02-06.
    10. 2021.09.06-10.
    11. 2021.10.04-08.
    12. 2021.11.01-05.

Fontos tudnod, hogy a nem megfelelő időszakban benyújtott pályázat automatikusan elutasításra kerül. A támogatói döntés 20 napon belül várható.

Ha bármilyen további információra vagy segítségre lenne szükséged, olvasgasd a pályázati oldalt vagy gyere be valamelyik üzletünkbe! Bármikor szívesen válaszolunk kérdéseidre és örömmel segítünk a választásban is!

Szeged-környéki bringatúrák: ősszel is!

Szeged-környéki bringatúrák: ősszel is!
Olvasási idő: 3 perc

A BAM mérései szerint több éve Szeged a „legbringásabb” vidéki magyar nagyváros, két és félszer annyian/annyit bringáznak, mint például Debrecenben. Ebikeshop.hu-üzlete és persze egy bringautakat összegyűjtő honlapja is van a Szegednek — így jött a remek ötlet, hogy lepjük meg a síkabb területeken élőket is néhány izgalmas túraajánlóval.

Bivalynéző kör: kb. 35 kilométer

A túra a Nagyszéksós-tóhoz vezet, ahol gyönyörű látvány vár bennünket a helyi bivalyokkal. A szegedi Dugonics térről, végig a Kálvária sugárúton, majd a Szabadkai úton át Szentmihálytelek felé vezet az útvonal. A Kapisztráni úton elhagyva a települést jön Röszke, ahol a Felszabadulás és Dugonyi utcákon hajtunk, majd jön az autópálya felüljárója. Ezután a III. körzet tanyavilága következik, néhány kilométer múlva meg is érkezünk a Bivalyrezervátumhoz és a Bölömbika tanösvényhez. Visszafelé már emlékezetből is visz a lábunk!

Le a Mélypontra: kb. 35 kilométer

Magyarország legmélyebben fekvő pontja Tiszaszigetnél található, az emlékhelyhez vezet ez a túra. Az útvonal a szegedi Belvárosi hídon át vezet Újszegedre, ahol jobbra térünk a töltésre, s tekerünk egészen az újszentiváni főcsatornáig. E mentén Tiszaszigetig jutunk — persze ha nem akarunk, nem kell bemenni a faluba, az első utca előtti dűlőúton lehajtunk. Ez az út egy tóhoz vezet, itt egy kanyar jobbra, majd balra és ott is vagyunk egy kereszteződésben. Ha balra fordulunk, akkor a Határőrizeti emlékhelyet, ha jobbra, akkor kb. 1 kilométer múlva a Mélypont-emlékhelyet tudjuk megnézni. Visszafelé érdemes a Tiszasziget–Újszentiván–Szőreg útvonalon gurulni, Szőregtől pedig a kerékpárúton vissza Szegedre.

Tisza Maraton: kb. 40 kilométer

Ez a túra lényegében a Tisza Maraton MTB-verseny rövidebb távja. Az Árvízi Emlékműtől indul, végig a gáton, megkerülve a téli kikötőt. Itt bemehetünk Gyálarétre a faluba (el is kerülhetjük), Gyálarét után is a gáton megyünk tovább a Tisza és a Lúdvári párhuzamos csatornái között. A gyálai Holt-Tiszát követjük, hiszen tovább már csak a szerb határ van. A földúton legurulunk egészen a gyálai tanyákig, ott is a Szák útig. Ez és ennek a folytatása szintén követi a Holt-Tisza kanyarulatait, elmegyünk Szentmihálytelek mellett egészen Tompa-szigetig. Innen át Gyálarétre, majd fel a gátra, ismét a téli kikötőt vesszük irányba, onnan pedig visszagurulunk Szegedre.

Deszki kör: kb. 20 kilométer

Egyszerű, de nagyszerű kis testmozgás a vasárnapi ebéd után: akár a családdal is: Szegedtől Deszkig van kerékpárút, Deszken, a Ponty utcán végig lehet hajtani a töltésig, ott pedig a töltésen visszagurulhatunk Szegedre.

„Hármas határ tánc”: kb. 50 kilométer

Míg a budapestiek a HHH-ra járnak, addig a HH a délieknek mást jelent: hármas határt. 2018-ban az év településének választott Kübekháza nem maradhat ki a bringázásból! Egy igazi kis ékszerdoboz a Kübecker Manufakturral és a falu központi részével. Szegedről Kübekházára tekerünk, ott táblák szerint elfordulunk a hármas határ felé (ez eddig mintegy 21 kilométeres táv). Innen Klárafalva 13,4 kilométer, ahonnan van visszafelé bicikliút Deszkre (ez egy 15,4 kilométeres szakasz). Ha enni is szeretnénk a kübekházi manufaktúrában, akkor talán a fordított útvonalon érdemes tekerni.

Vásár-hejj!: kb. 55 kilométer

Rém egyszerű útvonal: Szeged-Tápé-Algyői híd, a híd után balra a töltésen (ez eddig kb. 32 kilométer) és már Vásárhelyen is vagyunk. Visszafelé 47-es főút mellett húzódik a kerékpárút, nagyjából 23 kilométer a táv Szegedig.

Sziki-kör: kb. 26 kilométer

Ez is „vizes” túra — persze csak ha úgy akarjuk. Szegedről a bajai út mellett futó bringaúton eltekerünk a Maty-érig (készítünk néhány fotót a sportolókról és persze a növényvilágról), onnan tovább Domaszékre, majd ott a Szegfű és Kamilla utakon a Zöldfás templomig. Innen át Subasára a Sziksósfürdőhöz — vagy ahogy a helyiek emlegetik, a „Szikire” —, majd vissza Szegedre. Egészségünkre!

Mivel gurulj?

Válaszd trekking elektromos kerékpárjaink egyikét a túrázáshoz, egyedül a Tisza Maratonos túrára ajánljuk, hogy inkább MTB-vel indulj — de azért ez sem teljesíthetetlen kategória egy komolyabb első telóval rendelkező trekking bicajjal sem! Nincs még saját ebike-od? Az ebikeshop.hu szegedi üzletében egyrészt érdemes körülnézned, másrészt pedig bérelni is tudsz nálunk.

 


Forrás: szeged.hu

Pedelec bicajt állami támogatással! Node, mi is az a pedelec és milyen szabályok vonatkoznak rá?

ebike kresz
Olvasási idő: 3 perc

Az elektromos rásegítéssel működő ún. pedelec kerékpárok vásárlására az állam pályázatot írt ki, melynek részleteiről már korábban beszámoltunk illetve cikket is írtunk. Fontos azonban, hogy tisztában legyünk egy esetleges pályázat leadásakor, hogy mely kerékpárok minősülnek pedelecnek (tehát vesznek részt a pályázatban), illetve hogy ezek használatára milyen szabályok vonatkoznak. Cikkünkben ezekre térünk ki, különös tekintettel a jogosítvány meglétére és a bukósisak használatára vonatkozóan.

Mi minősül tehát elektromos kerékpárnak?  

Hogy mi minősül kerékpárnak és mi segédmotoros kerékpárnak? A kérdés nem annyira egyértelmű, mint elsőre hinnénk. A KRESZ vonatkozó pontja szerint: az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet 1. SZÁMÚ FÜGGELÉK, II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak fejezetének r/1 bekezdését a 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet 28. § (2) bekezdése így módosította:

“Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.”

A 300 W maximális teljesítmény teljesen egyértelmű, ha ennél erősebb a villanymotor, akkor már nem beszélhetünk kerékpárról. A pedál- vagy nyomatékszenzoros működtetés egyesek által vitatott, pedig egyértelmű, hogy az olyan “kerékpárok” esetében, amelyeken nem található pedál vagy az elektromos rásegítés a pedáltól függetlenül (pl. gázkarral, egyéb kapcsolóval) is működtethető, nem valósul meg az a feltétel, hogy a motor segítse a jármű hajtását, hiszen a motor az emberi erő nélkül is használható hajtásra.

Sebességkorlát? Bizony!

Az ebikeshop.hu kínálatában kapható elektromos rásegítésű kerékpárok között a többségük úgy van kialakítva, hogy 25 km/h sebességnél megszűnik a rásegítés (és ez a feltétel szerepel a fenti állásfoglalásban is), ugyanakkor vásárolhatunk 45 km/h-ig, és akár 850 Wattos elektromos bringát is, mely 75 km/h sebességig biztosít rásegítést. 

A KRESZ-ben a kerékpár megengedett maximális sebességére azonban többféle érték is szerepel, melyek érvényessége attól függ, hogy éppen hol közlekedik, illetve visel-e bukósisakot a kerékpáros.

KRESZ táblázat

A 25 km/h megengedett sebesség a KRESZ szerint csak a lassú járművekre és mezőgazdasági vontatókra van érvényben, de tulajdonképpen a fenti állásfoglalás nem is állítja azt, hogy ne mehetne 25 km/h-nál gyorsabban egy elektromos kerékpár, csupán azt, hogy ha ennél gyorsabban halad, akkor a villanymotor már nem segíthet be a hajtásba.

És mi a helyzet a jogosítvánnyal?

Ennek magyarázatát máshol, a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 2. mellékletében találhatjuk meg, amely nem a kerékpárokra vonatkozik, hanem azt határozza meg, hogy mely járművek vezetéséhez milyen típusú vezető engedély szükséges.

“AM” kategória (korhatár 14. életév): Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik).

Azaz, ha egy jármű rendelkezik motoros meghajtással, és tervezési végsebessége 25 km/h-nál nagyobb, de 45 km/h-nál kisebb, akkor legalább AM kategóriás vezetői engedély szükséges a jármű vezetéséhez.

Nem a jogosítvány megléte az egyetlen extra követelmény, ha az elektromos rásegítéses járművünket segédmotoros kerékpárnak minősítik, ugyanis ez esetben a teljesítménytől függetlenül csak megfelelő minősítéssel ellátott sisakban (kerékpáros fejvédő nem megfelelő), kötelező biztosítással és vezetői engedéllyel használható. Ezen kívül a segédmotoros kerékpárral tilos járdán vagy kerékpárúton közlekedni.

Segítünk választani!

Az állami pályázat keretében elsősorban a munkába járáshoz megfelelő pedelecek vásárlását támogatják. A városi közlekedésre két fő bringatípust szoktunk ajánlani:

  • a klasszikus városi pedelec bringákat (merev villa, alacsonyabb építésű váz, maximális kényelmi felszereltséggel),
  • ún. trekking vagy túra elektromos kerékpárokat (első teleszkóp, hosszabb távok megtételéhez is kényelmes kialakítás és felszereltség).

Az ebikeshop.hu pályázati tájékoztató oldalán időpontot foglalhatsz egyéni segítségnyújtásra, illetve lejjebb görgetve az oldalon külön listán találod meg a pályázat keretében megvásárolható kerékpárokat. Ha pedig bármilyen további segítségre van szükséged, keress minket országszerte már 6 városban vagy akár online is! 

Legfrissebb posztjaink