Mostanra valószínűleg már végigolvastad az összes Eurobike-os beszámolót, de mi megmutatjuk, mi maradt ki belőlük! 😉

Bosch_Nyon

Kezdjük a saját rendszereinkkel:

Bosch rendszer

A Bosch-sal kapcsolatos változásokat korábban már bemutattuk. Sikerült egy kollégát a Bosch standján elkapni, így kifaggattuk, mi várható.

A képen szereplő Nyon kijelző rendszert csak a legerősebb, 60 Nm-es Performance Line motorokhoz lesz majd elérhető, valamikor a 2014-ben. Még nem nevezték meg, melyik kerékpárgyártó fogja majd alkalmazni, de a Performance Line modellekre utólag is fel lehet majd szerelni. Az ára még nem ismert. Még prototípus fázisban volt, de a kiállításon lehetett nyomkodni a kijelzőt, és meg kell mondjuk, nekünk nagyon tetszett! 🙂

Az új modellek akksija is elnyerte a tetszésünket. Sokkal kompaktabbak, jobban a vázba olvadnak, és az, hogy mostantól már  a kerékpárban is tölthetjük őket.

És ami talán a legjobban érdekelhet – milyen volt a tesztút? Az Eurobike-on két napig nyúztuk a különböző kerékpárokat, és természetesen több motort is kipróbáltunk. Egyet kell értenünk a korábbi cikkünkben szereplő véleményekkel – a változás nem revolúció, hanem evolúció. Egy szép nagy lépés előre. A motorok erejének változása (Classic+: 40 Nm, Active Line: 48Nm, Performance Line agyváltóval 50Nm, láncváltóval 60Nm) a korábbi verzióhoz képest nem átütően változott; egyszerűen nem lehet érezni, hogy másfélszer olyan erős gép lenne alattunk, mint a korábbi verziók. Nem akarjuk lebecsülni a Nm-erekkel való zsonglőrködést, az új motorok sokkal erősebbek; ez nem kérdés. A láncváltós verzióknál a visszaváltáskor ügyesen elveszi a nyomatékot, így vajpuha a váltás. De teljesítményben nem érződik a másfélszeres erő.

Hogy érdemes-e váltani? A mi véleményünk, hogy a már meglévő Bosch-os rendszert nem cserélnénk le az újra. De ha új kerékpárt veszünk, és a költségvetésünk megengedi a plusz 150-200.000 Ft-ot, akkor érdemes az új Performance Line motorra célozni. A nagyobb erő, az új dizájn, és a színes kijelző csatlakozásának lehetősége szerintünk megéri a felárat!

Falco

A Falco nagy durranása volt, hogy a motorjaira mostantól 5 év garanciát ad, ami egyedülálló a piacon. Meglestük az 1000W-os motort, amit az alábbi képen is láthatsz. A gyártó ígéretet tett, hogy a 2014-es évre a tavalyinál barátibb árakat kapunk majd a magyar piacra.

Falco

Powerbike

A Powerbike standján egy új 48V-os motorral találkoztunk. Ezt kifejezetten az s-pedelec kerékpárok számára fejlesztették ki. Sajnos csak OEM-eknek árulják, de ha tudsz 48V-os akksit szerezni, akkor nálunk megveheted az átépítő készlet többi részét! 🙂

DapuÚjra kipróbáltuk a BIFS4-es modellt is, amiről még mindig nem tudjuk, mikor kezdhetjük el a forgalmazását. Számunkra a PB átépítő készletek közül még mindig a 350W-os kit a legjobb választás. A kiállításon egy új nyomatékszenzorral és vezérlővel próbáltuk ki, és nagyon elégedettek voltunk vele. A piac legjobb ár/érték arányú rendszeréről van szó.

Panasonic

A Panasonic (aki az általunk is nagyon kedvelt KTM hátsókerék hajtás szállítója) külön standdal szerepelt a kiállításon. Sikerült a termékmenedzserüket is elkapnunk, és megkérdeztük, hogy milyen tapasztalatokat szereztek a most már egy éves hátsókerékhajtással kapcsolatban. Rákérdeztünk a jellemző hibákra is. Nos, a motornak nagyon jó fogadtatása volt (ezt mi is tanúsíthatjuk, hiszen az egyik legerősebb motorról beszélünk), de a terméktámogatás / szerviz még nem működött tökéletesen. A legproblémásabb alkatrész a képen látható nyomatékszenzor kábelcsatlakozója, aminél konstrukciós változást is hajtottak végre.  A 2014-es motorban egyébként nem terveztek látható változásokat.

Panasonic_szenzor

Rákérdeztünk arra is, hogy terveznek-e műszaki tréningeket a viszonteladóknak, hogy a garanciális problémákkal küzdő bringákat ne kelljen visszaszállítani Ausztriába a javításhoz. Ígéretet kaptunk, hogy ebben a szezonban beindulnak a képzések, így a hibákat olyan zökkenőmentesen tudjuk majd elhárítani, mint a Bosch modelleknél.

A 2014-es évre a Panasonic egy új középmotorral is készült. Ettől sokat vártunk, hiszen a műszaki adatai lenyűgözők: kisméretű, kompakt motor, 60 Nm-es csúcsnyomaték, akár 648Wh-ás akkumulátorok, és nagyon szemrevaló, mobiltelefonhoz hasonlatos kijelző – kiváló túrás gép lehet belőle.

Panasonic_central

Sikerült is mennünk vele a tesztpályán, de sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ami pozitív volt, hogy teljesen csendesen és vibrációmentesen futott. Viszont 22 km/h felett elfogyott az ereje. A műszaki adatok böngészése aztán meghozta a választ: a csúcsteljesítménye “csak” 350W (ez is három ember ereje..), és ezért érződik gyengébbnek a Bosch hajtásnál. Mindenesetre mi még nem fogjuk felvenni a programunkba ezt a motort.

 

A fenti motorokhoz még hozzájönnek az Agogs és a BH saját rendszerei, de ezek változásáról majd egy későbbi bejegyzésben fogunk majd írni.

Mi úgy gondoljuk, hogy ezekkel a rendszerekkel az összes vevői igényt le tudjuk fedni, így nem fogjuk a termékeink körét 2014-re bővíteni.

Futottak még…

A kiállításon persze még mutatkoztak be újabb motorok is. Kipróbáltuk a TranzX, az Impulse, Ion és az új Yamaha motorokat, de ezek nem adtak olyan átütő élményt, hogy elcsábuljunk. Persze akadtak azért még érdekességek… 🙂

BionX:


Ezen még mindig csak csodálkozni tudunk. Nem tudjuk, mi volt a szándéka az alkotóknak, valószínűleg azt mondták a mérnököknek, hogy csináljanak valami olyat, amit eddig más még nem tett… Hát megtették… 🙂

BionX 2014A tárcsamotor 4 kilós, folyamatosan az eddigi 9 Nm helyett 25 Nm-t tud leadni. A Wheelernél már láthattuk az ezzel szerelt kerékpárokat, de még mindig komolyan gondolkodunk, hogy ezt csak valamilyen viccnek szánták…

wheeler

Continental/Brose:

A Brose középmotorját már egy éve várjuk, de most végre meg is nézhettük a prototípust. A szaksajtótól nagyon pozitív visszajelzést kapott. Hogy lehet-e Bosch kihívója, az egyenlőre még kérdéses…

continental_antriebssystem

 

Klever

A rendszer vásárdíjat is kapott. A lényeg, hogy az akksi köré tervezték az egész biciklit, és egy csomó apró, de innovatív ötletet tettek bele a hajtásláncba. Nem tudtuk megállni, hogy a mérnöküket el ne kapjuk egy kérdés erejéig: miért raktak sebesség szenzort a pedálhoz, ha van nyomatékszenzor a hátsó villánál? A válasz nem késlekedett: a mérnök szerint komfortos rendszert, ami tökéletesen kiegészíti az emberi izomerőt csak a két szenzor egyidejű használatával lehet építeni…

A hajtásláncról itt olvashatsz bővebben.

klever ebike system

 

Reméljük tetszett az összefoglalónk! Ha igen, ne fukarkodj, nyomj egy lájkot vagy megosztást! Köszönjük! 🙂

Szólj hozzá!