Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 13

Ebike a munkavállalóknak: minden, amit tudnod kell az adómentes juttatásról

Olvasási idő: 3 perc

“És tényleg használható magáncélra is? Hétvégi kirándulásra? A párom is használhatja?” — teszik fel sokan a kérdéseket az új, adómentes juttatásról. Ahogyan arról előző decemberben beszámoltunk, 2022. január 1-jétől a munkáltató adómentesen biztosíthat elektromos kerékpárt munkavállalói számára. A cég által vásárolt vagy lízingelt biciklit akár teljes mértékben magáncélra is használhatja a munkavállaló.

Ezek a legfontosabb tudnivalók

Néhány kérdést korábbi cikkünkben is megválaszoltunk, azonban a napi.hu oldalán található kompakt összefoglalóban vitatott kérdések (és természetesen a válaszok) a munkáltatók és ebike-ra vágyó munkavállalók számára is hasznosak.

Az elektromos rollerre is vonatkozik az adómentesség?

Nem, csak kerékpárokra vonatkozik. Az elektromos roller nem rásegít a hajtásra, hanem „magától” megy, így annak magáncélú használata nem esik az adómentesség alá.

Januártól adómentesen lehet kerékpárt adni a munkavállalóknak?

Nem, ugyanis a szabály szerint nem a kerékpár megszerzése adómentes, csak annak magáncélú használatba adása. A kerékpárnak tehát a munkáltató tulajdonában kell állnia, ugyanakkor azt nem kizárólag munkavégzésre lehet ezután adómentesen használni. Ez azért fontos, mert egyébként például a munkába járásra adott költségtérítés adóköteles jövedelem (ezért kell a munkáltatónak adóznia a munkavállalónak adott helyi bérlet után).

Ha a munkába járást a munkáltató azzal segíti, hogy erre a célra elektromos kerékpárokat vesz és azt a munkavállalók szabadon használhatják, akkor nem kell adót fizetni. Ugyanígy elviheti a munkavállaló a kerékpárt hétvégére vagy a szabadsága idejére, csak a kerékpár feletti tulajdont nem szerezheti meg.

Ez miben tér el attól, amikor céges autót kap a munkavállaló?

A céges autó magánhasználata adóköteles – ahogy eddig a kerékpárok esetében is volt –, hiszen a cég tulajdonában álló autó után cégautóadót kell fizetni, és a jogalkotó emiatt nem ír elő további személyi jövedelemadót a magánhasználat után.

Társasági adóban is elszámolható lesz a kerékpár vásárlása?

Igen, a társasági adóról szóló törvény is módosul január 1-jétől, így egyértelmű lesz, hogy a kerékpár beszerzése, üzemeltetése kapcsán felmerülő költségek a vállalkozás érdekében felmerült költségek.

Mi a helyzet az áfával?

A Niveus Consulting Group szerint az áfa esetében nem ilyen egyértelmű a helyzet: az áfa logikája eltér a személyi jövedelemadó és a társasági adó rendszerétől, ráadásul a magyar jogalkotó mozgástere is kisebb, lévén az áfa rendszerét alapvetően az EU határozza meg.

Főszabály szerint a termék beszerzéséhez kapcsolódó áfát akkor vonhatja le a cég, ha van adólevonási joga és a terméket a vállalkozási tevékenység érdekében használják. Ha egy kerékpárt kizárólag a cég érdekében használnak, például egy futárcég által kiszállításra használt kerékpár, akkor annak az áfája teljes egészében levonható. Ha egy kerékpárt céges- és magáncélra is használnak, akkor olyan arányban vonható le az áfa, amilyen arányban azt a gazdasági tevékenység céljára használják.

A munkavállaló munkába járása főszabály szerint nem minősül a cég érdekében végzett tevékenységnek – hívja fel a figyelmet Fischer Ádám. Tehát kizárólag munkába járásra, illetve szabadidős célból használt kerékpár áfája nem vonható le. Főszabály szerint ugyanezért nem lehet levonni az áfát akkor, ha a cég például buszt bérel azért, hogy a dolgozókat elvigye a munkahelyre, kivéve, ha a munkahely megközelítése egyébként normál körülmények között nem kivitelezhető.

Akkor levonható az áfa vagy sem?

A munkavállaló részére beszerzett kerékpár áfája a fentiek miatt főszabály szerint nem vonható le, mivel azt nagy valószínűséggel magáncélra fogja a munkavállaló használni. Ha igazolható, hogy a kerékpárt a cég érdekében is használják – például napközben a cég telephelyei közötti közlekedésre – akkor a magánhasználat és a céges használat arányában vonható le az áfa, de nem egyértelmű, hogy ezt az arányt hogyan lehet meghatározni, pláne igazolni. A Niveus Consulting Group konzervatív álláspontja az, hogy az áfát a cég nem vonhatja le.

Mi történik akkor, ha végül odaadja a cég a munkavállalónak a kerékpárt?

Kizárólag a céges kerékpár magánhasználata az adómentes, tehát a kerékpár tulajdonba adása esetén már adóköteles jövedelmet szerez a munkavállaló. Ha tehát a cég végleg odaadja a kerékpárt térítés nélkül a munkavállalónak, akkor azután személyi jövedelemadót kell fizetni, ugyanúgy, ahogy egy céges laptop vagy telefon átadásakor is. Társasági adó szempontjából viszont ilyen esetben is elszámolható lesz a költség. Ha a cég korábban levonta a kerékpár áfáját, akkor az ingyenes átadáskor áfafizetési kötelezettség is felmerül a személyi jövedelemadón túl.

Látható tehát, hogy az új adómentesség célja nem az, hogy a munkavállaló részére vegyen a cég kerékpárt, hanem az, hogy a cég maga szerezze be a kerékpárt, amit viszont a munkavállalók teljesen szabadon és adómentesen használhatnak.

Más is használhatja a kerékpárt vagy csak a munkavállaló?

Igen, de nem mindenki. A személyi jövedelemadó az adómentességet általánosan adja meg: bárki használja a kerékpárt. A társasági adó törvény szerint viszont csak akkor számolható el a költség, ha a kerékpárt munkavállaló, vezető tisztségviselő, személyesen közreműködő tag vagy az ő közeli hozzátartozójuk használja.

Nemcsak a munkavállaló használhatja tehát adómentesen a kerékpárt, hanem a családja, közeli hozzátartozója is. Érdemes lehet erre egy szabályzatot kialakítani (a cégautó szabályzatokhoz hasonlóan), amiben rögzíti a cég, hogy kinek adhatja oda a munkavállaló a kerékpárt.

Beszerzés

Reméljük, hogy számos magyar vállalkozás él majd ezzel a juttatási formával: az ebikeshop.hu mindenesetre ebben is partner lesz! Keresd fel hozzád legközelebbi üzletünket vagy böngészd át kínálatunkat!

Cikkünkben a napi.hu kérdéseit és szakértőjének válaszait közöltük.

Mibe kerül a közlekedés?

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél
Olvasási idő: 3 perc

Az extrém infláció és a hirtelen megemelkedett rezsiárak szinte minden családi kasszában nyomokat hagynak. Sok érdeklődőnktől halljuk, hogy tervezte az ebike-vásárlást, de a folyamatosan változó gazdasági körülmények elbizonytalanítják. És persze megértjük, hogy egy közel egymilliós kiadás elsőre soknak tűnik, de az elektromos biciklire nagyjából úgy érdemes tekintenünk, mint a hőszigetelésre vagy a napelemekre. Épp csak az ebringa sokkal hamarabb visszahozza az árát: ha az év felében elektromos kétkerekűn tekerünk be a munkahelyünkre, körülbelül egy-másfél év alatt megtérül a befektetés.

Hogy is van ez?

Ha kihagynád a matekot és egyből a lényegre térnél, kattints a Szatzger Ákos az Ebikeshop tulajdonosa által készített kalkulátorra!

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél

Másról sem hallunk, mint hogy kemény idők jönnek, jól fel kell kötnünk azt a bizonyos gatyát. A közüzemi számlák mellett talán a közlekedés az egyik legnagyobb pénznyelőnk – de vajon tudjuk pontosan, hogy mekkora összeget jelent ez valójában havi vagy akár éves szinten?

Tételezzük fel, hogy a munkába járáshoz az autónkat használjuk. A kocsi költségei egyszerűen számolhatók: adott a távolság és a fogyasztás, ebből pedig könnyen megvan, hogy mennyi pénzt hagyunk a benzinkúton. Ott van aztán a biztosítás és a teljesítményadó, ezt ki-ki megnézheti a saját példáján, mennyibe kerül. Van még egy költségünk, amit mondjuk hívjunk amortizációnak (csak a közgazdászok meg ne kövezzenek!). Ide tartozik az autó éves értékcsökkenése (mennyivel ér kevesebbet hű társunk egy év alatt a használtautó piacon) és szervizköltségei, vagyis minden olyan költség, ami abból adódik, hogy a járgány egyre öregebb lesz. Példánkban egy középkategóriás, közepes méretű kocsival számolunk. A pontos számítások megtalálhatók a kalkulátorban: eszerint az autónk éves fenntartási költsége közel 700e HUF.

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél

Most pedig számoljuk ki azt is, mibe kerülne, ha nem a volán mögé, hanem elektromos bringára ülnénk! Vegyük figyelembe, hogy a hagyományos bringákkal ellentétben az ebike-kal könnyedén suhanhatunk akár 25 km/h-s sebességgel is a városban anélkül, hogy csatakosra izzadnánk, mire beérünk a munkahelyünkre. Itt egyszer meg kell venni magát gépet. Azután tölteni kell az akkumulátort; ennek költségei hasonló módon számolhatók, mint a kocsinál; az akkumulátorunk mondjuk 36V 10 Ah-ás és 5 órán keresztül töltjük, akkor egy töltés 36V*10Ah*5=1800Wh, azaz majd 2kW. Ezt csak beszorozzuk a mindenkori áramdíjjal és megvan egy töltés ára. A példánknál maradva ez olyan 80-90 Ft. A hatótávolság tapasztalati úton vagy a gépkönyvből jön; egy korszerű ebike 50-100 km-t tesz meg egy töltéssel.

Itt is kell “amortizációs” költséggel kalkulálnunk: ehhez vegyük a kerékpár árát és osszuk el annyi évvel, ahány évig használni akarjuk. Az ebike-okban alig van kopó alkatrész, így az élettartamot akár 5-10 évre is tehetjük. Amire ügyelnünk kell, az az akkumulátor költsége, hiszen ebben az üzembehelyezéstől kezdve olyan kémiai folyamatok indulnak be, amik csökkentik az élettartamát. A gyártók általában a töltési ciklusok számát vagy a használat években mért számát garantálják, pl. 1000 ciklus vagy 5 év – amelyik előbb bekövetkezik. Az Ebikeshopnál az a tapasztalatunk (sajátjaink és ügyfeleinké egyaránt), hogy a töltési ciklusok számát évi 7000 km-es futás felett kell csak figyelni. Az akkumulátor költségét tehát szét kell osztani az egyes évek között.

A példa kedvéért, harmadik lehetőségként beírtuk a BKK-bérletet is, itt egyszerűen csak 12 havi bérlet árát számoltuk. Lássuk az eredményt!

Mibe kerül a közlekedés? | Hátszél

Meglepődtél? Az autós közlekedés több mint négyszer annyiba kerül, mintha ebike-kal tolnád, és a BKK-bérlet is csak alig valamivel olcsóbb. Persze arra sajnos nem alkalmasak az időjárási körülményeink, hogy egész évben bringával járjunk, de ha évente 6-7 hónapra a kocsiból átülünk az elektromos bringa nyergébe, már azzal is két év alatt visszanyerjük a bringa árát – a bringázás egészséges voltáról, no meg a környezeti szennyezés csökkenéséről már nem is beszélve.

Való igaz, az egész számításunk elméleti alapokon nyugszik, de próbáljátok ki a kalkulátort a saját példátokkal is (a zöld mezőket lehet babrálni)!

2021 nagyító alatt

Olvasási idő: 2 perc

Mielőtt boldog karácsonyt kívánnánk: visszatekintünk egy kicsit, és néhány fontos információt is hozunk, nomeg… Engedd meg, hogy köszönetet mondjunk. Neked, azért, mert itt vagy velünk. Mert akárcsak mi, te is rajongsz az ebike-okért. Mert hiszel benne, hogy a bringázás élménye mindenkié. Mert itt vagy velünk, és ha csak egy hírlevél-feliratkozással is, de hozzájárulsz az ebike-életérzés népszerűsítéséhez. 

Tarts velünk — kalandos út vár!

Köszönjük, hogy ezen a karácsonyon közösen tekinthetünk vissza az idei évünkre: azokra az ebikeshop.hu tartalmakra, amelyek leginkább hozzájárultak ahhoz, hogy jövőre még tovább bővülhessen az ebike-rajongók egyre népesebb tábora. Görgess tovább: nézd újra kedvenc ebikeshop.hu videódat és olvasd újra a leglátogatottabb hatszel.hu blogbejegyzést és tarts velünk 2021 év végén, de 2022-ben is! Óriási készlettel, számos tervvel és ötlettel készülünk az új évre! Kalandozz velünk jövőre is!

2022 elektromos csúcsverdái

2021 csucsverdai
Olvasási idő: 3 perc

“Mi a ménkű kerül rajta ennyibe?” — teszik fel sokan a kérdést… Nos, alap elektromos kerékpárt kaphatsz már félmillió forint körüli áron is, de ha szenvedélyes tech-rajongó vagy, értékelni fogod a carbon vázat, a prémium motort és akkumulátort, a kiemelt felszereltséget. Három csúcsmárka három kiemelt kerékpárját mutatjuk be. Melyiket tesztelnéd elsőként?

Specialized Turbo Levo Pro Carbon 

Ahol a legjobban érzi magát ez a kerékpár az a terep. Hegynek felfelé, lefelé, majd újra és újra fel és le, 90 Nm-es Browse motorjának köszönhetően. Mennyi is 90 Nm? Nagyjából az emberi erő négyszerese. A motor nagyon halk a fogasszíjnak köszönhetően, de lenyűgöző a karakterisztikája is. 

A láncváltó a leghatékonyabb erőátvitelt biztosítja a váltótípusok közül: Sram Eagle-lel szerelték. A specifikus X-HORIZON kialakítás állandó értéken tartja a vezetett lánchosszt végig a 12 fokozat mentén — gyors és pontos váltást eredményezve, jellemzően mountainbike kerékpárokban található, komfortosabb és stabilabb lesz tőle a bicaj, később fáradsz és talán még bátrabb is leszel tőle. 

A 700 Wh akkumulátort a kerékpár alsó vázcsövébe építették, így esztétikusabb megjelenést kölcsönöz a bringának, de természetesen kivehető maradt. 

Néhány éve futó trend, hogy elöl 29″, hátul 27,5″ kerékkkel szerelik a montikat — így tettek a Turbo Levo Pro Carbonnal is. A hidraulikus tárcsafék a leghatékonyabb megoldás a pedelec kerékpárok megállítására — Sram fékek biztosítják a kellő fékerőt. 

Riese & Müller Superdelite, cél az utazás!

Erő, hosszú távon is kényelmes vezetési élmény és a legújabb biztonsági technológia: ez a Superdelite. Ezzel többet érhetsz el és gyorsabban — sokkal messzebbre juthatsz, mint egy hétköznapi kerékpárral. A rugós felfüggesztésű Control Technology váz, az 1125 Wh-s akkumulátorkapacitás és a Bosch Performance Line Speed motor, bárhova elvisz. És még sokkal tovább is! A nagy hatótávot a felső csőben lévő 500 Wh-s és az alsó csőben lévő 625 Wh-s akkumulátor biztosítja. Mindkét akkumulátor teljesen integrált, ugyanakkor külön-külön is eltávolítható. Maximális hatásfokuknak köszönhetően a kerékpározási élményen van a hangsúly.

A Riese & Müller Control Technology a biztonságot és a dinamizmust jelenti: a hátsó lengőkar tökéletesen összehangolt teljes felfüggesztése sportos vezetési élményt és a legjobb tapadást biztosítja — még nagy sebességnél is. 

Fényes kilátások? A rendkívül fényes Supernova M99 Mini Pro távolsági fényszóró funkcióval ellátott lámpa folyamatos fénye éjszaka a legjobb fényviszonyokat kínálja, és nappal is növeli a láthatóságot. A távolsági fény széles nyitási szögének köszönhetően a zavaros és kanyargós terep sötétben is élvezhetővé válik. Még fékezéskor a Supernova M99 hátsó lámpa féklámpával gondoskodik a biztonságról.

KTM Macina Kapoho Prestige

A hegy tetejéről nyíló lélegzetelállító kilátás, majd az azt követő völgybe ereszkedés puszta gondolata is elég ahhoz, hogy megdobogassa a szívedet? Akkor a 160 mm-es rugóúttal rendelkező KTM Macina Kapoho az a kerékpár, amire szükséged van.

A csúcsminőségű karbon váz Mavic Deemax kerekekkel van felszerelve. A 29″-es első kerék az optimális menetstabilitás érdekében, a 27,5″-os hátsó, PLUS abroncsokkal párosítva a legjobb erőátvitelt és tapadást biztosítja. 

Ennek a kerékpároknak a szíve egy új fejlesztésű karbon váz, a jól bevált STRAIGHT-LINE-LINK (SLL) koncepcióval és az új BOSCH SMART SYSTEM-mel kombinálva. Ezzel az önálló BOSCH rendszerrel, készen állsz a digitális jövőre. A rendszer tartalmazza a KIOX 300 kijelzőt, a BOSCH PERFORMANCE LINE CX motort, egy 4A-es töltőt, és a valaha volt legerősebb BOSCH POWERTUBE akkumulátort (750 Wh) a még nagyobb hatótávért. Ezen kívül az EBIKE FLOW APP megnyitja az ajtót az internetes világ felé, és összekapcsol téged a kerékpároddal.

A KTM mérnökeinek mesteri munkájának köszönhetően a bevált KTM vázgeometriát az akkumulátor méretének és kapacitásának újbóli növekedése ellenére is megtartották. Az akksi eltávolítása és visszahelyezése egyszerűbb, mint valaha. A POWER TUBE TOP LOADER (PTTL) a KTM saját innovációjának neve a felhasználóbarát a kezelés terén.

Biciklis kiegészítők szuper áron – szerezd be még ma!

Olvasási idő: < 1 perc

Amikor megveszed az első komolyabb kerékpárod akár elektromos, akár hagyományos verzióról legyen is szó , valószínűleg beszerzel vele néhány kiegészítőt is. Aztán ahogy telnek az évszakok, gyarapodik a készlet… Ha esetleg lecseréled a bringád, akkor pedig szinte biztos, hogy újabb kellékeket vásárolsz.

Sisak, napszemüveg, kerékpáros táska és lezáró 

Kerékpáros bukósisak, napsütés vagy épp “csak” a szél ellen védő szemüveg, csomagtartóra illeszthető táska, illetve a kerékpár biztonságáról gondoskodó profi lezáró vagy lakat. Ezek a leggyakoribb kiegészítők, amelyek az ebikeshop.hu készletében is megtalálhatóak – most ráadásul akár 50% kedvezménnyel! 

Magadnak, másnak? De mégis milyet?

Akár magadat, akár egy szerettedet lepnéd meg egy kiegészítővel, de nem vagy biztos a választásban, fordulj bizalommal kollégáinkhoz! Azt valószínűleg nem tudják megmondani, hogy a barátod a zöldet vagy a kéket választaná-e, de a termékeket jól ismerik, azok használatával kapcsolatban nem tudsz olyan kérdést feltenni, amire ne tudnának válaszolni, sőt, az egyes termékek közötti különbséget is elmagyarázzák neked. A könnyebb ajánlás érdekében mondd el, hogy milyen modellhez, milyen bringázási szokásokhoz szeretnél kiegészítőt, mi pedig mindent megteszünk, hogy a legmegfelelőbbet tehesd a fa alá!

Tudj meg többet — további tippek a tuti döntéshez!

A kerékpáros bukósisak kiválasztás elsőre nehéz kihívásnak tűnhet, de cikkünkkel igyekszünk megkönnyíteni a feladatot, sőt, egy kiemelt márkánkról, a CASCO  sisakokról is olvashatsz bővebben. Ha spd-cipőre, mezre, szélkabátra vagy kesztyűre vágysz, ebben az esetben viszont nem mi leszünk a megfelelő célpont, azonban cikkünkből megtudhatod, hogy hogyan érdemes praktikusan öltözni a téli bringázáshoz.

Nem csupán kiegészítőket, hanem akár egy ebike-ot is vásárolnál ajándékba karácsonyra? Nos, mi szívesen állunk rendelkezésedre ebben is: cikkünk elolvasása után fordulj kollégáinkhoz vagy látogass el a hozzád legközelebbi üzletünkbe!

Velo Dunajec szurdoktúra

Olvasási idő: 2 perc

Novembert írunk, korán sötétedik, már nem hűvös, hanem határozottan hideg az idő, és már csak a karácsonyi szabadságra tudsz gondolni? Kimozdítunk a komfortzónádból! “Nincs túl hideg, csak nem megfelelő öltözet!” — tartja a bringás mondás, amivel abszolút egyet is értünk. Aki szeret bringázni és utazni, annak jó szívvel ajánljuk következő rövid, de rendkívül látványos túránkat: akár mostanában, akár az év bármely (hidegebb vagy épp melegebb) napján!

Velo Dunajec 

A Mozgásvilágnál olvastunk róla, majd jobban utánanéztünk, s úgy döntöttünk, magunk is kipróbáljuk, sőt, a vélemények és a képek alapján ajánljuk is. A Velo Dunajec kerékpáros útvonal összesen 240 km hosszan követi a Dunajec-folyó vonalát, Zakopane vasútállomásánál indul és egészen Wietrzychowice településig tart. Itt csatlakozik a Visztula Trail kerékpáros útvonalhoz. További útvonalakra is csatlakozhatunk róla: az Eurovelo 4 és az Eurovelo 11 pályák, valamint a VeloRaba, illetve a Tátra körüli kerékpárút is “útba esik”. Nem teljesen kiépített, önálló kerékpárutak és alacsony forgalmú közutakon vezetett szakaszok váltják egymást a rendkívül látványos túra alatt.

 A kép forrása: tatravelo.com

Szurdoktúra

Téli, hideg időszakban inkább több, rövidebb szakaszt javaslunk egyszerre teljesíteni, s nem a teljes Velo Dunajec útvonalat. A szurdoktúra pont ilyen: összesen 10 km hosszú — akár oda-vissza is teljesíthető! A Velo Dunajec bringaút egyik legizgalmasabb szakasza ez: Lengyelország és Szlovákia között fut. Mivel az országhatár konkrétan a Dunajec-folyó mentén rajzolták meg, így gyakorlatilag az út ezen szakasza zömmel Szlovákia területén halad. A lengyelországi Sromocze Nizne településről kerékpáros- és gyalogos híd vezet Szlovákiába, melyen átkelve rövidesen eléred a szurdok bejáratát, ahol aprókavicsos, döngölt úton gurulhatsz tovább. Balról a Dunajec-folyó hömpölyög, jobbról pedig igazán spektakuláris, függőleges sziklafalak és vad, fás-erdős környezet váltakozik. Légy figyelmes: az útvonalon túrázók és kerékpárosok vegyesen közlekednek. A szurdok tehát kb. 10 kilométeren keresztül tart, majd anélkül, hogy visszatérnél a folyó túloldalára, megérkezel újra Lengyelországba, Szczawnica településre.

Bringaválasztás

Nem igényel különleges felszereltséget a túra, ezért jó szívvel ajánljuk hozzá az ebikeshop.hu kínálatából bármelyik trekking kerékpárunkat, de ha bátrabb vagy és letérnél a bringaútról a vadonba, akkor érdemes lehet egy eMTB-t választanod. Akár vásárolnál, akár bérelnél, vedd figyelembe, hogy november és március között üzleteink téli nyitvatartással várnak! 

További információk a túrához

Mindenképp nézz utána mind a szlovák, mind pedig a lengyel határ átlépéséhez szükséges feltételeket, s bringázáshoz is vidd magaddal a szükséges iratokat! A lengyelek kiváló tájékoztató oldalán angolul és németül is számos útvonalat, letölthető GPX-tracket, térképet találsz.

A teljes, 240 km-es útvonal térképe

Pro tipp!

Ha síelni is szeretsz, de a téli bringázás sem áll tőled távol, akkor érdemes Zakopanéban szállást foglalnod, ahonnan kiindulva mindkét hobbidnak könnyedén eleget tehetsz, és a család vagy baráti kör is biztosan talál számára megfelelő kikapcsolódási, szórakozási lehetőséget.

A fő kép forrása: freewheelholidays.co.uk 

Bosch 2022: Smart System, Kiox 300 LED remote és 750 Wh akkumulátor

Olvasási idő: < 1 perc

A Bosch nemrégiben bemutatta a 2022-es szezon innovációit — „Bosch Performance CX Smart System” elnevezéssel foglalja össze az újításokat. A Performance CX motorrendszer mellett az újdonságok közé tartozik a Kiox 300, az ergonomikus kialakítású LED-kijelző, a Bosch 4A töltő, az eBike Flow alkalmazás és a 750 Wh kapacitású Bosch PowerTube akkumulátor. 

Az intelligens rendszer

Először is: 2022-ben nem érkezik teljesen új Bosch motor — csak egy új rendszer, amelynek elemei azonban nem kompatibilisek az előzővel. A Bosch az “intelligens” (smart) nevet adta újításának.

A Bosch Performance CX motor alapvetően tehát változatlan marad, az ismert üzemmódok és a 85 Nm-es maximális nyomaték sem változnak, viszont a motor bekötései módosulnak. A csatlakozó átmérője 6 mm-re változik — így a 2022-es motorrendszer nem kompatibilis az előző verzióval. A töltőport is át lett tervezve, és új típusú töltőre van szükség. A kijelző, az app, az akksi és a Speed Sensor is az újdonságok közé tartozik tehát, melyekről az eMTB News oldalán angol és német nyelven is egészen részletesen olvashatunk, illetve Rico Haase fotóin alaposan szemügyre is vehetjük a változásokat.

Bosch Smart System — Claus Fleisher magyarázatában

Az Eurobike 2021 rendezvényen az eMTB News munkatársa a Bosch Ebike System ügyvezetőjével készített rövid, német nyelvű interjút. A hat perces videóban pontos magyarázatot kapsz a Smart System minden újdonságáról.

 

Mindent a szemnek, jöjjenek a részletek! 

Az albumban megtalálod a már beharangozott fotókat — ha igazi műszaki szaki vagy, akit minden apróság és változás érdekel, érdemes alaposan szemügyre venned a képeket!

Ha bármilyen kérdésed maradt, hívd bátran üzleteinket (vagy ugorj be személyesen) és állunk rendelkezésedre a válaszokkal — nem csupán a 2022-es Bosch Smart Systemmel kapcsolatban.

Nagyító alatt a Riese & Müller Homage GT Touring

Olvasási idő: < 1 perc

A német E-MOUNTANBIKE Magazinban megjelent tesztriport igazán részletesen tárgyalja és elemzi a Riese & Müller gyár népszerű trekkingjét, a Homage GT Touringot. Fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy nem ez az első és egyetlen hasonló alapossággal végzett bringabemutatójuk: 2021-ben 8 különböző márkájú elektromos trekkinget teszteltek. Ha érdekel a többi modell és a teszt egyéb körülményei is, ide kattintva megtalálod a német nyelvű cikket.

Beszéljenek a számok…

A Riese & Müller Homage GT Touring felszereltségéről egy összefoglaló táblázatot készítettünk számodra, illetve összegyüjtöttük a teszt során készített képeket is, melyek segítségével jobban megismerheted az egyes feature-öket, alkatrészeket, valamint a természetben készült fotók által talán jobban elképzelheted és átélheted ezzel a kényelmes, mégis erős géppel való bringaélményt. 

 

motor Bosch Performance Line CX 85 Nm
kijelző Bosch Nyon
akku 2x Bosch PowerTube 1.250 Wh
teleszkópok SR Suntour AION 100 mm, SR Suntour RS-19-EDGE 105 mm
nyeregszár X-Fusion Manic 100 100 mm
fék MAGURA MT4/MT5 180/180 mm
váltórendszer Shimano XT/SLX/DEORE 1×11
kerék RODI TRYP 35 27,5″
gumik Schwalbe Johnny Watts 2,35″
elérhető vázméretek M, L, XL
súly 34,1 kg
max. terhelhetőség 105 kg
lámpa Supernova M99 MINI PRO-25/ M99 + féklámpa
GPS RX-Connect Chip
ár (gyártónál) 8018 €

… és a képek!

Néhány Riese & Müller “Homage” elektromos trekking kerékpár az ebikeshop.hu kínálatában is elérhető! 

Forrás: https://ebike-mtb.com/riese-mueller-homage-gt-touring-test-2021/

Látogatás Münchenben, a Haibike Design Centerben

Olvasási idő: < 1 perc

A schweinfurti Haibike-gyár után a müncheni Design Centert is bemutatjuk a márka és az eMTB-k rajongóinak. Izgalmas és kreatív munkakörnyezet — izgalmas és kreatív munkafolyamatoknak. Ha ennél többre vagy kíváncsi, nézd meg albumunkat!

Dizájnos betoniroda München-Sendlingben

Modern bútorok, kreatív káosz — ahol nemcsak az új Haibike modellek formáját és színét, hanem a teljes márkaarculatot is tervezik. Reklámok, katalógusok, prospektusok: minden itt készül, amire a márka vizuális megjelenítése során szükség lehet akár expókon, kiállításokon. Színek, formák és felületek — ezek egy tervező alapvető kompetenciái. Legalább tucatnyi terv készül, mire egy szezon végleges színkombinációi elkészülnek. A Design Centerben helyet kapnak a díjak is. 

Papír és ceruza?

A legmodernebb számítógépes programok mellett a toll és a papír még mindig népszerű munkaanyag itt: egy ötletet a legegyszerűbb villámgyorsan papírra vetni! Gondoltad volna, hogy egy-egy ceruzarajzból minimum két év, mire tesztbringa születik? Ez alatt az idő alatt tucatnyi változat készül a menedzsmenttel és a scweinfurti fejlesztési részleggel történő kooperációban. 

Bringára fel! A kihívások ősszel is várnak

Olvasási idő: 2 perc

Nem kell, hogy az esővel és csípős széllel támadó ősz rányomja a bélyegét a kedvedre vagy a kalandvágyadra! Megfelelő motiváció hiányában nehezebben veszed rá magad a mozgásra? Segítünk! Cikkünkben összegyűjtöttünk neked néhány tippet és ötletet, hogy könnyebben kimozdulj, s ha már kimozdultál, jobb teljesítményre sarkalld magad. 

Külső vagy belső motiváció? 

Valószínűleg magadon is észrevetted már, hogy kellő motiváció nélkül a szorgalmad és a teljesítményed sem az igazi. Mi a te hajtóerőd? Talán a kívülről érkező pozitív megerősítés: mások elismerő tekintete, dicsérete? Vagy a belső elégedettség érzése? Ahány ember, annyi módszer: nem gond, ha az alább felsorolt “motivációs célok” nem úgy hatnak rád, mint a barátodra, szomszédodra, párodra. A sport szólhat a teljesítményről, egészségmegőrzésről, szórakozásról, barangolásról és akár csoportosan eltöltött szabadidőről is. Ha az eredmények, a felfedezés és az elismerés egyaránt jelen vannak a mozgással kapcsolatos motivációid között, feltétlen olvass tovább!

Milyen céljaid vannak? 

Ha időről időre különböző bringás céljaid lehetnek, melyek kötődhetnek egy bizonyos távhoz, időhöz, helyhez vagy akár ezek valamely kombinációjához. Ha mostanában keveset gurultál, esetleg újrakezdő vagy, először gondolkozz kisebb, reális célokban, így több lesz a sikerélményed, ezáltal a motivációd is tovább kitart. Ne feledd, ha elsőre nem sikerül, ne a célon, hanem a terven érdemes változtatnod! Ha pedig egész nyáron nyeregben ültél, de őszre vágysz egy kis újdonságra, nem fogsz csalódni tippjeinkben!

Appok és rekordok?

Használsz valamilyen appot? Korábban bemutattunk 3+1 bringás appot, melyek minden kerékpáros segítségére válhatnak. Tudtad? A Strava már ismeri az ebike funkciót is!

A Megdöntöm a rekordomat! remek próbatétel lehet számodra anélkül, hogy fix dátumhoz és helyszínhez kellene igazodnod. Megadott távok közül választhatsz, de az már a te döntésed, hogy mikor, kivel vagy hol szeretnéd azt teljesíteni. Regisztrálj, válassz, tekerj — és rögzítsd egy app segítségével a tevékenységedet, majd a képernyőképet töltsd fel a eredményfeltöltés oldalra! Az ellenőrzést követően oklevélben és éremben egyaránt részesülhetsz.

Instant kört, kihívást keresel? 

Nincs kizárva, hogy csak a megszokott túraútvonaladat untad meg. Mivel az őszi táj páratlan látványt nyújt, és már a kánikulától sem kell tartanod, fedezz fel új, bringázásra alkalmas helyeket! Korábbi cikkeinkből gyűjthetsz inspirációt, így már csak a te ízléseden múlik, hogy a hegyek, vagy inkább a sík vidék Szeged környéke, esetleg a Tisza-tó vonz-e inkább. Több kiindulási ponttal vár az Instant Ultrabalaton, melyet 2021-ben október 31-ig teljesíthetsz — pedeleckel is. Egyedül vagy inkább barátokkal indulsz neki a túrának? Esetleg egy kényelmes cargo bringával a kicsiket is magaddal viszed?

3… 2… 1… Start!

Kölcsönözz vagy vásárolj elektromos bringát az ebikeshop.hu üzleteiből és élvezd az utat! Hosszabb túrákhoz jó szívvel ajánljuk a KTM trekking kétkerekűket. Láss és lássanak! Használd a Supernova M99 Mini PRO 25 lámpát!

Legfrissebb posztjaink